AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #1 Skrevet 25. oktober 2023 Jeg har ganske nylig flyttet til ny leilighet. Veldig lytt her, og fått klager på bråk, ene gangen var det pga jeg vasket og støvsuget. Hadde visst også flyttet masse på møbler, men bare flyttet på noen knirkete stoler. Men det kan godt være at jeg har vært mer høylytt enn jeg burde når det har vært promille, men dette er jo før 23. Det jeg reagerte veldig på, er at jeg kom hjem til en lapp på døren som sier at vi har snakket sammen, og blitt enig om at jeg skal flytte. Har knapt pratet med henne! Nå skal jeg ifølge henne være ute innen 2 uker med tvang. Dette er vel ikke lovlig? Og kan noen hjelpe meg til hvordan jeg skal forholde meg til dette, jussen rundt og hva som er best å gjøre. Fikk lyst å flytte etter første klage på støy, siden jeg ikke bråket, men 2 uker på meg er drøyt da Anonymkode: ba572...2a5
hiljo94 Skrevet 25. oktober 2023 #2 Skrevet 25. oktober 2023 Nei, dette er ikke lovlig. Jeg ville tatt kontakt med advokat. Se om du kan finne noen som gjør det pro bono.
Fireflies Skrevet 25. oktober 2023 #3 Skrevet 25. oktober 2023 (endret) Eier eller leier du? Med mindre hun er huseier kan hun ikke kaste deg ut og hvis hun er det så møter ikke oppsigelsen formkravene i loven. og hvem er «vi» i denne lappen? Endret 25. oktober 2023 av Fireflies La til siste setning
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #4 Skrevet 25. oktober 2023 hiljo94 skrev (46 minutter siden): Nei, dette er ikke lovlig. Jeg ville tatt kontakt med advokat. Se om du kan finne noen som gjør det pro bono. Vurderer det, men ikke erfaring med slikt, så redd det blir dyrt. Er det? Men at hun lyver sånn får meg jo til å tenke at dette er noe jeg kan gjøre noe med. Ikke lyst å bo her lenger egentlig, når utleier er sånn, men finner meg heller ikke i å få servert løgner som begrunnelse for utkastelse Anonymkode: ba572...2a5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #5 Skrevet 25. oktober 2023 14 dager på flytting er jo helt galskap. Trodde jeg var en menneskekjenner, en som kan lese folk, men revurderer det nå, for trodde dette var en bra dame Anonymkode: ba572...2a5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #6 Skrevet 25. oktober 2023 Hva står i leiekontrakten din da? Det hørtes svært urimelig ut om det ikke er mer til historien. Anonymkode: c6fc5...954
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #7 Skrevet 25. oktober 2023 Send skriftlig beskjed om at dette er en urettmessig oppsigelse og at du ikke godtar den. Videre kan du skrive at du sier opp og forholder deg til oppsigelsestiden ihht kontrakt. (Om du ønsker å flytte) Du skal ha mottatt minst ett skriftlig varsel for at en slik oppsigelse skal gjelde, du må også goda den ved å signere. Så nei, dette er ikke gyldig. Anonymkode: 205fc...48d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå