Gå til innhold

Ser mørkt på hverdagen selv om jeg har «alt»…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fysisk frisk, har frisk familie og ektefelle, trygg jobb osv osv, men har kjent lite glede eller motivasjon for noe særlig i det siste. Jeg er glad og fornøyd i flere situasjoner ila dagen, men størsteparten av dagen bruker jeg på å holde meg opptatt, og det går mest i å spise… Har lagt på meg 10 kg det siste året og det er fordi en del av meg ønsker mer å gjøre, imens en annen del av meg er alt for sliten til å gjøre noe. Så da sitter jeg og spiser. 

Har forsøkt å starte å trene men klarer det ikke. Det er akkurat som om gnisten er ute av meg i hovedsak.

Noen andre som har kjent på liknende? Hva gjorde du?

Anonymkode: 9caf4...310

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en tur til legen å utforsk den påstanden om "fysisk frisk"

Anonymkode: 4f0f0...b31

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Snakker du med ektefellen din angående hvordan du har det sånn sett? 

For min del hjalp det alltid å snakke om det til noen nære når jeg hadde dårlig periode. Man tar gjerne tak i emosjonelle først, i og med å gå rett på disiplin når man er sliten/nedstemt er veldig veldig krevende. 

Ellers har det hjulpet å gå turer først. Har vært i lignende situasjon der jeg gikk fra å være undervektig til overvektig på 1 år, og først dette året jeg tok tak i det etter 2-3 år, og da var tur veldig viktig i starten før jeg begynte å gå over på intervaller på mølle senere. 

Anonymkode: 2c899...2db

• Hjerte 1
Skrevet

Kanskje du skulle hatt østrogentillegg? I perimenopausen, trenger du mer østrogen og annen hrl tilførsel.

Et tips er å se Hjernen i overgangsalderen- dokumentar som ligger på NRK sitt arkiv👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er fysisk frisk, har frisk familie og ektefelle, trygg jobb osv osv, men har kjent lite glede eller motivasjon for noe særlig i det siste. Jeg er glad og fornøyd i flere situasjoner ila dagen, men størsteparten av dagen bruker jeg på å holde meg opptatt, og det går mest i å spise… Har lagt på meg 10 kg det siste året og det er fordi en del av meg ønsker mer å gjøre, imens en annen del av meg er alt for sliten til å gjøre noe. Så da sitter jeg og spiser. 

Har forsøkt å starte å trene men klarer det ikke. Det er akkurat som om gnisten er ute av meg i hovedsak.

Noen andre som har kjent på liknende? Hva gjorde du?

Anonymkode: 9caf4...310

Høres litt ut som en spiseforstyrrelse? Kanskje ROS og Spiseforstyrrelsesforeningen har noe tilbud som kan være noe for deg? Sjekk ut hjemmesidene deres 😊.

Skrevet

Støtter forslag om å nøste litt i det med fastlegen. Kan være noe fysisk eller f.eks. depresjon.

Anonymkode: 8509e...7de

Skrevet

Før man begynner å mase om psykiske årsaker så skal man selvsagt sjekke ut det fysiske.

Hvor gammel er du? Kan det være overgangsalder (tidlig)? Kan det være stoffskifte/diabetes/vitaminmangler osv. 

Anonymkode: f0900...dd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...