AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #1 Skrevet 25. oktober 2023 Jeg er fysisk frisk, har frisk familie og ektefelle, trygg jobb osv osv, men har kjent lite glede eller motivasjon for noe særlig i det siste. Jeg er glad og fornøyd i flere situasjoner ila dagen, men størsteparten av dagen bruker jeg på å holde meg opptatt, og det går mest i å spise… Har lagt på meg 10 kg det siste året og det er fordi en del av meg ønsker mer å gjøre, imens en annen del av meg er alt for sliten til å gjøre noe. Så da sitter jeg og spiser. Har forsøkt å starte å trene men klarer det ikke. Det er akkurat som om gnisten er ute av meg i hovedsak. Noen andre som har kjent på liknende? Hva gjorde du? Anonymkode: 9caf4...310
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #2 Skrevet 25. oktober 2023 Ta en tur til legen å utforsk den påstanden om "fysisk frisk" Anonymkode: 4f0f0...b31 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #3 Skrevet 25. oktober 2023 Snakker du med ektefellen din angående hvordan du har det sånn sett? For min del hjalp det alltid å snakke om det til noen nære når jeg hadde dårlig periode. Man tar gjerne tak i emosjonelle først, i og med å gå rett på disiplin når man er sliten/nedstemt er veldig veldig krevende. Ellers har det hjulpet å gå turer først. Har vært i lignende situasjon der jeg gikk fra å være undervektig til overvektig på 1 år, og først dette året jeg tok tak i det etter 2-3 år, og da var tur veldig viktig i starten før jeg begynte å gå over på intervaller på mølle senere. Anonymkode: 2c899...2db 1
MammaMums Skrevet 25. oktober 2023 #4 Skrevet 25. oktober 2023 Kanskje du skulle hatt østrogentillegg? I perimenopausen, trenger du mer østrogen og annen hrl tilførsel. Et tips er å se Hjernen i overgangsalderen- dokumentar som ligger på NRK sitt arkiv👍
Grüner Skrevet 25. oktober 2023 #5 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er fysisk frisk, har frisk familie og ektefelle, trygg jobb osv osv, men har kjent lite glede eller motivasjon for noe særlig i det siste. Jeg er glad og fornøyd i flere situasjoner ila dagen, men størsteparten av dagen bruker jeg på å holde meg opptatt, og det går mest i å spise… Har lagt på meg 10 kg det siste året og det er fordi en del av meg ønsker mer å gjøre, imens en annen del av meg er alt for sliten til å gjøre noe. Så da sitter jeg og spiser. Har forsøkt å starte å trene men klarer det ikke. Det er akkurat som om gnisten er ute av meg i hovedsak. Noen andre som har kjent på liknende? Hva gjorde du? Anonymkode: 9caf4...310 Høres litt ut som en spiseforstyrrelse? Kanskje ROS og Spiseforstyrrelsesforeningen har noe tilbud som kan være noe for deg? Sjekk ut hjemmesidene deres 😊.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #6 Skrevet 25. oktober 2023 Støtter forslag om å nøste litt i det med fastlegen. Kan være noe fysisk eller f.eks. depresjon. Anonymkode: 8509e...7de
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #7 Skrevet 25. oktober 2023 Før man begynner å mase om psykiske årsaker så skal man selvsagt sjekke ut det fysiske. Hvor gammel er du? Kan det være overgangsalder (tidlig)? Kan det være stoffskifte/diabetes/vitaminmangler osv. Anonymkode: f0900...dd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå