AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #1 Skrevet 25. oktober 2023 Trenger råd. Har en liten leilighet på 44 m2, og et hjørnekjøkken. Eksisterende kjøkken er fra 2008, og jeg ønsker alt nytt. Problemet er at overskap er bygget inn i vegg, og har en dybde på 30 cm. Den nye løsningen kan ikke være dypere enn dette for å ikke stå ut av vegg. Det vil ikke se bra ut. Men jeg finner ingenting rimelig med disse målene. Ikea sine veggskap er for dype. Har godt med plass under benkplate, så dybden i seg selv på overskap er helt grei, det må bare se estetisk ut. Og, ja, budsjettvennlig. Bruker max 150.000 på kjøkkenet. Når jeg søker "kjøkken etter mål" så for jeg bare opp fronter, og jeg vil rive alt og ha alt nytt. Bilde sånn det ser ut nå. Anonymkode: e5a09...562
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #2 Skrevet 25. oktober 2023 MÅ du bytte innmaten på overskapene? Hvis ja, så må du vel ta en runde med diverse kjøkkenlevrandører, alt kan jo spesialbestilles Anonymkode: e0dd4...f81 1
bambyb82 Skrevet 25. oktober 2023 #3 Skrevet 25. oktober 2023 Dette er ikke noe problem ☺️ jeg jobber med dette og lager kjøkken på spesialmål ofte. Men Ikke alle leverandører leverer dette. Hvor bor du? Visst du har en Strai kjøkken forhandler i området kan dette lett fikses 👌selgeren kan legge inn en bestilling på spesial mål. Og visst du skynder deg rekker du kanskje høstkampanjen 😎 ( visst ikke send meg gjerne en melding så kanskje jeg kan hjelpe) #litt reklame👌🤭 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #4 Skrevet 25. oktober 2023 bambyb82 skrev (7 minutter siden): Dette er ikke noe problem ☺️ jeg jobber med dette og lager kjøkken på spesialmål ofte. Men Ikke alle leverandører leverer dette. Hvor bor du? Visst du har en Strai kjøkken forhandler i området kan dette lett fikses 👌selgeren kan legge inn en bestilling på spesial mål. Og visst du skynder deg rekker du kanskje høstkampanjen 😎 ( visst ikke send meg gjerne en melding så kanskje jeg kan hjelpe) #litt reklame👌🤭 Så Strai kjøkken kan tilpasses etter mål? Jeg bor sentralt i Stavanger. Anonymkode: e5a09...562
bambyb82 Skrevet 25. oktober 2023 #5 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så Strai kjøkken kan tilpasses etter mål? Jeg bor sentralt i Stavanger. Anonymkode: e5a09...562 Ja absolutt ☺️ vi lager mange spennende og kreative løsninger etter mål og kundens ønsker 👌👌☺️ jeg jobber som møbelsnekker der ☺️☺️ 1
ashera Skrevet 26. oktober 2023 #6 Skrevet 26. oktober 2023 Jeg tror nok det vil være langt, langt billigere å få en snekker til å fore fram veggen enn å bestille kjøkken med spesialmål. Med dypere overskap får du også mer lagringsplass, gull verdt i en liten leilighet. 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #7 Skrevet 26. oktober 2023 Jeg skulle til å skrive det samme som person over meg. Å få nye gipsplater opp til tak (som du kaller "vegger") over nye overkap er mye, mye billigere enn å spesiall bestille overkap etter bestemte må. I en leilighet på 40 kvm ser du etter en billig ikea-kjøkken, bygger den, og bygger opp vegg over overkap og opp mot tak. Ja, snekkere sol monterer kjøkkenet, kan sikkert gjøre det for deg. Anonymkode: a08ef...7e3 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #8 Skrevet 26. oktober 2023 Jeg vet ikke hvorfor min mobil har bestemt seg for at overskap ikke er et ord, men overkap er riktig rettelse 😭 Anonymkode: a08ef...7e3 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Skrevet 27. oktober 2023 Både Knoxhult og Enhey kjøkkensystem hos Ikea har 30cm dype stammer. Så kommer dørene utenpå. Anonymkode: 85d25...bb9 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #11 Skrevet 27. oktober 2023 Mulig jeg mistforstår, men er ikke de fleste overskap kun ca 30 cm dype? Anonymkode: 36dc1...71b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #12 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Mulig jeg mistforstår, men er ikke de fleste overskap kun ca 30 cm dype? Anonymkode: 36dc1...71b De er i alle fall grunnere enn underskapene. Hadde de hatt lik dybde måtte de jo ha hengt veldig høyt oppe for å ikke ødelegge bruken av kjøkkenbenken. Anonymkode: a1040...f48
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #13 Skrevet 28. oktober 2023 Om du går for dypere overskap, i stedet for å fore ut veggen over, går det an å lage noen slags åpne hyller over skapene. eller vil det se helt dumt ut? Det var litt vanskelig å se for seg med det lille bildet du la med. Men jeg tenkte noe hylle til f.eks krukker med tørrvarer, eller noe pynt eller lignede. Og kanskje bygge inn hyllene. Blir mere oppbevaringsplass iallefall. Anonymkode: 51fd6...0a0
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #14 Skrevet 28. oktober 2023 Men den der "veggen" er jo bare foring, det sitter antagelig fast i overskap. Fjernes overskap, fjernes også fôring, det kommer ikke til å bli hengende uten. Anonymkode: a08ef...7e3 1
ashera Skrevet 28. oktober 2023 #15 Skrevet 28. oktober 2023 (endret) Det ser på bildet ut som om du har 70 cm høye overskap. Gitt at foringen over ikke skjuler rør e.l. kan du evt. droppe foring og kjører 90 cm høye overskap så du får mer lagringsplass. Endret 28. oktober 2023 av ashera
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå