AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #1 Skrevet 25. oktober 2023 Jeg har en venninne som har en tendens til å se det negative i alt, det er alltid noe galt, og hun ber gjerne om råd, men det er aldri "riktig" råd. Hun er diagnostisert med borderline og OCD, noe som tidvis er utfordrende både for henne og de rundt henne. Nå er jeg høygravid, og har i graviditeten tatt litt avstand fordi jeg har vært mye dårlig og hatt nok med meg selv, pluss at all klagingen hennes gjorde meg enda mer sliten. Vi tekstet litt frem og tilbake om en felles hobby forleden, og etterhvert spurte hun hvordan det går. Jeg svarte at jeg har det fint og gleder meg til permisjonsstart, og stilte spørsmålet tilbake. Da fikk jeg til svar om at hun er mye kvalm og sliter en del med hodepine om dagen. Det er ikke noe nytt, det skjer hele tiden, og jeg svarte at jeg håper det går over snart. Nå er hun kjempesur fordi jeg ikke viser mer omsorg, og hun føler seg avvist. Men hva i all verden skal jeg liksom gjøre over melding med at hun er kvalm og har hodepine? Hadde hun bodd alene så skulle jeg tilbudt meg å stikke innom butikken eller apoteket om hun trengte noe, men hun har en samboer som tar vare på henne. Jeg er helt utslitt og orker ikke at alle de mørke skyene fra livet hennes skal gli over i mitt. Gjør det meg til et dårlig menneske? Anonymkode: 54ffb...7da 2
Khloe P.T Skrevet 25. oktober 2023 #2 Skrevet 25. oktober 2023 Hvordan vet du at hun er sur for det? Uansett, med de diagnosene klarer du ikke å gjøre henne "til lags" uansett hva du gjør. Og om hun har innsikt i egen psyke så vet hun innerst inne at feilen ligger hos henne. Har hun ingen innsikt ville jeg gitt henne opp. Det gjør deg absolutt ikke til et dårlig menneske. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #3 Skrevet 25. oktober 2023 Å kjære vene, sånn venninne hadde jeg å! Alt svar jeg sa var galt… måtte alltid svare på hennes måte slik at hun ble fornøyd med svaret hun fikk. Var jeg uenig i det hun sa og for gudsskyld da ble hun sint! Jeg orka rett og slett ikke mer… Drit nå i henne! Anonymkode: 62293...9e2 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #4 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en venninne som har en tendens til å se det negative i alt, det er alltid noe galt, og hun ber gjerne om råd, men det er aldri "riktig" råd. Hun er diagnostisert med borderline og OCD, noe som tidvis er utfordrende både for henne og de rundt henne. Nå er jeg høygravid, og har i graviditeten tatt litt avstand fordi jeg har vært mye dårlig og hatt nok med meg selv, pluss at all klagingen hennes gjorde meg enda mer sliten. Vi tekstet litt frem og tilbake om en felles hobby forleden, og etterhvert spurte hun hvordan det går. Jeg svarte at jeg har det fint og gleder meg til permisjonsstart, og stilte spørsmålet tilbake. Da fikk jeg til svar om at hun er mye kvalm og sliter en del med hodepine om dagen. Det er ikke noe nytt, det skjer hele tiden, og jeg svarte at jeg håper det går over snart. Nå er hun kjempesur fordi jeg ikke viser mer omsorg, og hun føler seg avvist. Men hva i all verden skal jeg liksom gjøre over melding med at hun er kvalm og har hodepine? Hadde hun bodd alene så skulle jeg tilbudt meg å stikke innom butikken eller apoteket om hun trengte noe, men hun har en samboer som tar vare på henne. Jeg er helt utslitt og orker ikke at alle de mørke skyene fra livet hennes skal gli over i mitt. Gjør det meg til et dårlig menneske? Anonymkode: 54ffb...7da Hun er blond og har initialer IB regner jeg med Anonymkode: e8fd8...ebc
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #5 Skrevet 25. oktober 2023 9 minutter siden, Khloe P.T said: Hvordan vet du at hun er sur for det? Uansett, med de diagnosene klarer du ikke å gjøre henne "til lags" uansett hva du gjør. Og om hun har innsikt i egen psyke så vet hun innerst inne at feilen ligger hos henne. Har hun ingen innsikt ville jeg gitt henne opp. Det gjør deg absolutt ikke til et dårlig menneske. Det sa hun rett ut. Jeg synes veldig synd på henne, for hun har i grunn ingen andre enn samboeren sin, og han er en skrue han også. Hun snakker mye om hvor ensom hun er, men det går hånd-i-hånd med klaging over hvor udugelige og uintelligente "alle andre" er. Da vi først møttes for noen år siden, så syntes jeg hun var ganske morsom. Jeg har veldig mørk humor og kan le av det meste, men nå har det blitt til ren klaging... 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hun er blond og har initialer IB regner jeg med Anonymkode: e8fd8...ebc Da må du nok regne om igjen! Anonymkode: 54ffb...7da 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #6 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en venninne som har en tendens til å se det negative i alt, det er alltid noe galt, og hun ber gjerne om råd, men det er aldri "riktig" råd. Hun er diagnostisert med borderline og OCD, noe som tidvis er utfordrende både for henne og de rundt henne. Nå er jeg høygravid, og har i graviditeten tatt litt avstand fordi jeg har vært mye dårlig og hatt nok med meg selv, pluss at all klagingen hennes gjorde meg enda mer sliten. Vi tekstet litt frem og tilbake om en felles hobby forleden, og etterhvert spurte hun hvordan det går. Jeg svarte at jeg har det fint og gleder meg til permisjonsstart, og stilte spørsmålet tilbake. Da fikk jeg til svar om at hun er mye kvalm og sliter en del med hodepine om dagen. Det er ikke noe nytt, det skjer hele tiden, og jeg svarte at jeg håper det går over snart. Nå er hun kjempesur fordi jeg ikke viser mer omsorg, og hun føler seg avvist. Men hva i all verden skal jeg liksom gjøre over melding med at hun er kvalm og har hodepine? Hadde hun bodd alene så skulle jeg tilbudt meg å stikke innom butikken eller apoteket om hun trengte noe, men hun har en samboer som tar vare på henne. Jeg er helt utslitt og orker ikke at alle de mørke skyene fra livet hennes skal gli over i mitt. Gjør det meg til et dårlig menneske? Anonymkode: 54ffb...7da Dette synest eg er heilt innafor! Det er ingenting kaldt eller avvisande med det. Forstår ikkje korleis du kunne gjort noko annleis her Anonymkode: 635e1...f6c
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #7 Skrevet 25. oktober 2023 Da får du si det som det er, du er gravid og har nok med det om dagen. Og hvis det er vanskelig å akseptere for henne, så må hun tåle litt mindre kontakt akkurat nå. Hun stiller vel ikke så mye opp for deg heller. Så her er det jo noe som burde gå to veier. Spesielt nå da du er gravid Anonymkode: 7bc67...db5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå