AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #1 Skrevet 25. oktober 2023 Noen som har begynt i jobb ved 6-7 mnd? Baby her vil være 6,5 mnd når jeg må tilbake i jobb. Foreløpig tar han ikke flaske og spiser ikke fast føde. Vil måtte benytte meg av litt ammefri, og satser på å kombinere dette med pausen min ca midt på dagen. Har kort vei hjem! Men jeg er så redd det skal ødelegge for ammingen.. og jeg syns det er så sårt hvis min jobb-situasjon gjør at ammingen ender.. Skal «bare» jobbe de 15 ukene far skal være hjemme, også skal jeg ta resten av permen+ litt ulønnet forhåpentligvis. Men da er jo baby relativt stor innen den tid noen som vil dele erfaringer? Anonymkode: f8b17...687
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #2 Skrevet 25. oktober 2023 Jeg begynte å jobbe deltid (en dag i uka på kontoret) på det tidspunktet. Vi løste det ved at jeg kom senere og gikk tidligere, samt pumpet i lunsjen. Baby var ikke kjempeglad i flaske, men godtok det når hun var sulten nok. Plan B var at pappa kunne komme innom på jobb men det ble ikke nødvendig. Etterhvert begynte hun å spise litt grøt også, da ble det lettere. Trappet opp jobb gradvis, ble fulltid når hun var 11 måneder (og barnehage ved 15). Nå er hun halvannet år og vi ammer ennå, så det ødela på ingen måte. Anonymkode: fd913...6e4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #3 Skrevet 25. oktober 2023 Ja, begynte omtrent ved 7 mnd. Ikke noe problem med ammingen, fortsatte til nesten 2 år. Med ammefri er det jo bare omtrent like mange timer i strekk som de kan finne på å sove på natta. Ammet før jeg fikk på jobb oh når jeg kom hjem. Ble ikke noe problem med langvakter senere heller. Anonymkode: 434a2...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #4 Skrevet 25. oktober 2023 Det er uproblematisk. Du kan fremdeles amme 3-4 ganger per dag, eller enda flere ganger. Men barnet bør starte med smaksprøver og fast føde. Anonymkode: 91f22...172 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #5 Skrevet 26. oktober 2023 For meg fungerer det ikke å jobbe og å opprettholde amming, men jeg hadde nok litt svak produksjon fra før av. Med yngste begynte jeg å jobbe tre dager i uken da babyen var 8,5 mnd. Jobbet 2,5 mnd. frem til sommerferien, og produksjonen ble lavere og lavere selv om jeg alltid var med babyen utenom jobb. Ammet også på natten. Anonymkode: 6105f...7a4 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #6 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Noen som har begynt i jobb ved 6-7 mnd? Baby her vil være 6,5 mnd når jeg må tilbake i jobb. Foreløpig tar han ikke flaske og spiser ikke fast føde. Vil måtte benytte meg av litt ammefri, og satser på å kombinere dette med pausen min ca midt på dagen. Har kort vei hjem! Men jeg er så redd det skal ødelegge for ammingen.. og jeg syns det er så sårt hvis min jobb-situasjon gjør at ammingen ender.. Skal «bare» jobbe de 15 ukene far skal være hjemme, også skal jeg ta resten av permen+ litt ulønnet forhåpentligvis. Men da er jo baby relativt stor innen den tid noen som vil dele erfaringer? Anonymkode: f8b17...687 Hvorfor utsetter ikke far sine 15 uker slik at han er hjemme den siste tiden av permisjonen? Hos oss hadde det ikke fungert med jobbstart så tidlig grunnet flaskenekt og minimalt med matinntak. Her var det fortsatt amming annenhver time på den alderen. Anonymkode: 9d7e2...a41
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 26.10.2023 den 9.03): Hvorfor utsetter ikke far sine 15 uker slik at han er hjemme den siste tiden av permisjonen? Hos oss hadde det ikke fungert med jobbstart så tidlig grunnet flaskenekt og minimalt med matinntak. Her var det fortsatt amming annenhver time på den alderen. Anonymkode: 9d7e2...a41 Det var planen i utgangspunktet, men nå blir far permittert og derfor velger vi at han tar permen sin nå så vi ikke dukker under, økonomisk sett.. det er dessverre hell i uhell, og vi ser ingen andre gode løsninger nå. Jeg skal iallfall få til å amme en gang ca midt i arbeidsdagen, så sånn sett bør det aldri gå mer enn 3-4 timer. Kanskje noe mer men.. Anonymkode: f8b17...687
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå