Gå til innhold

Hjelp! Tror jeg har vært borti veggedyr!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier; jeg tror jeg har vært borti veggedyr! Kom hjem fra en nydelig reise til Tyrkia, hvor vi tok for oss av livets gleder. Massasje hver dag, slenging rundt og bare kos.. På dag to eller tre, våknet jeg med to stikk, en på hver legg. Tenkte ikke så mye over det, for insekter er jo over alt, samt det var bading, soling og daglig gnukking av muskler. Siste dagen våknet jeg med to heftige stikk til, et på hånda og et litt lenger opp på armen. 
Når jeg pakket tingene våre, fikk jeg en litt vemmelig tanke i hodet, og tenkte straks på skjeggkre. Trodde fortsatt at det var gode, gamle moskitoen som hadde mojjet seg. Sa da til mannen min at jeg kom til å vaske ALT når vi kom hjem. 

På flyplassen begynte jeg å klø intenst på den ene ankelen, og nå har det poppet opp fire/fem stikk til. 
Koffertene ble satt på trappa, og der står de fortsatt (kom hjem i går morges). 
Vi hoppet selvfølgelig rett i dusjen, men mannen fikk ikke helt med seg at INGENTING skulle inn i huset, så han la tøyet sitt på vaskerommet (😳), dette oppdaget jeg etter noen timer, og slang tøyet i maskinen. 

Har nå sortert og vasket ALT, med unntak av noe undertøy. Problemet er at jeg fulgte råd om skjeggkre, og trodde jeg kunne vaske på 40 grader. Alt tøyet tåler jo ikke 60 grader, men fy! Som jeg angrer! Har vasket t o m toalettmappe og småvesker.

I dag var jeg innom apoteket og hun som jobbet der sa at stikkene mine lignet veggedyr! Hjertet mitt sank, og jeg fortet meg å Google.. Der står det at alt må vaskes på 60 grader, og nå har jeg helhetta!!! En dag med full vasking og forholdsregler føles bortkasta- kommer dette til å gå bra??? Koffertene kommer jeg til å brenne opp!!!! Noen som har noen tips, eller har vært borti noe lignende??? Hjelp!!! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Massasje hver sag? Høres mer ut som at du har blitt smitta med skabb.

Anonymkode: 27cdb...c70

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Massasje hver sag? Høres mer ut som at du har blitt smitta med skabb.

Anonymkode: 27cdb...c70

Hehe.. Nei, det dro brutter’n med seg hjem for mange år siden, så det har jeg hatt og kjenner igjen 🥴

Skrevet

Tøm fryseren og legg alt dere hadde med der i 4 døgn!

Anonymkode: 3d9e6...e6c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tøm fryseren og legg alt dere hadde med der i 4 døgn!

😩

Får vel bare gjøre det.. Slang masse av tøyet i trommelen nå, iflg «eksperter» funker det med 50 grader i mer enn to timer- og en runde i fryseren.. 

Argh!! 

Men takk for tips!!! ✌️

Skrevet

Jeg har bodd på hotell med veggedyr mange ganger, og aldri fått dem med hjem. Vi vasker alt som kan vaskes på 60 grader. Toalettmappa tar jeg rett i kjøkkenvasken og skyller innholdet, samt sjekker at det ikke er dyr der, før mappa går i fryseren. Alt som ikke kan vaskes går i fryseboksen, og koffertene står i garasjen noen uker.

Hvis koffertene ikke har stått i nærheten av senga går det helst bra. 

• Liker 1
Skrevet
cassio skrev (1 minutt siden):

Jeg har bodd på hotell med veggedyr mange ganger, og aldri fått dem med hjem. Vi vasker alt som kan vaskes på 60 grader. Toalettmappa tar jeg rett i kjøkkenvasken og skyller innholdet, samt sjekker at det ikke er dyr der, før mappa går i fryseren. Alt som ikke kan vaskes går i fryseboksen, og koffertene står i garasjen noen uker.

Takk! Nå fikk jeg tilbake litt håp! Koffertene sto ikke i nærheten av senga, men klær ble jo slengt litt rundt omkring (ja, noen ganger er jeg rett og slett en idiot!) 

Jeg får bare gjøre så godt jeg kan og følge ekstra godt med framover… 😎

Skrevet
Chakalaka skrev (59 minutter siden):

Som tittelen sier; jeg tror jeg har vært borti veggedyr! Kom hjem fra en nydelig reise til Tyrkia, hvor vi tok for oss av livets gleder. Massasje hver dag, slenging rundt og bare kos.. På dag to eller tre, våknet jeg med to stikk, en på hver legg. Tenkte ikke så mye over det, for insekter er jo over alt, samt det var bading, soling og daglig gnukking av muskler. Siste dagen våknet jeg med to heftige stikk til, et på hånda og et litt lenger opp på armen. 
Når jeg pakket tingene våre, fikk jeg en litt vemmelig tanke i hodet, og tenkte straks på skjeggkre. Trodde fortsatt at det var gode, gamle moskitoen som hadde mojjet seg. Sa da til mannen min at jeg kom til å vaske ALT når vi kom hjem. 

På flyplassen begynte jeg å klø intenst på den ene ankelen, og nå har det poppet opp fire/fem stikk til. 
Koffertene ble satt på trappa, og der står de fortsatt (kom hjem i går morges). 
Vi hoppet selvfølgelig rett i dusjen, men mannen fikk ikke helt med seg at INGENTING skulle inn i huset, så han la tøyet sitt på vaskerommet (😳), dette oppdaget jeg etter noen timer, og slang tøyet i maskinen. 

Har nå sortert og vasket ALT, med unntak av noe undertøy. Problemet er at jeg fulgte råd om skjeggkre, og trodde jeg kunne vaske på 40 grader. Alt tøyet tåler jo ikke 60 grader, men fy! Som jeg angrer! Har vasket t o m toalettmappe og småvesker.

I dag var jeg innom apoteket og hun som jobbet der sa at stikkene mine lignet veggedyr! Hjertet mitt sank, og jeg fortet meg å Google.. Der står det at alt må vaskes på 60 grader, og nå har jeg helhetta!!! En dag med full vasking og forholdsregler føles bortkasta- kommer dette til å gå bra??? Koffertene kommer jeg til å brenne opp!!!! Noen som har noen tips, eller har vært borti noe lignende??? Hjelp!!! 

Skjeggkre biter ikke, så slapp helt av. Veggdyr er noe heeeelt annet og har du fått dwt i hus er det ganske krise.

merkelig at du ikke har fått med deg den vesentlige forskjellen. Skulle tro du hadde lest litt

Anonymkode: daaf0...7ec

• Liker 1
Skrevet
cassio skrev (8 minutter siden):

Bor du virkelig på hotell med veggdyr frivillig? 

Skrevet

Bor du virkelig på hotell med veggdyr frivillig? 

Hotellet reklamerer vel ikke om at de har veggdyr? 

Anonymkode: be809...500

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Om du har bodd i hotell med veggdyr må alt vaskes på 60 grader. Og du må få noen hjem til å sanitere huset ditt. Du blir ikke kvitt disse med bare vask.. heller ikke fryser. Bare det at du hadde klær her og der er nok til at du har fått med deg gjester hjem. Begyn å se på sengen din...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skjeggkre biter ikke, så slapp helt av. Veggdyr er noe heeeelt annet og har du fått dwt i hus er det ganske krise.

merkelig at du ikke har fått med deg den vesentlige forskjellen. Skulle tro du hadde lest litt

Jeg vet jo dette… Trodde først det var mygg, disse bittene- jeg freaka først ut og planla vasking når jeg så noe jeg trodde var et lite skjeggkre- derav manisk vasking når jeg kom hjem 😅 

Vi har ikke tatt inn noe, kofferter (fortsatt med noe innhold) har stått på trappa siden vi kom hjem i går morges. Det er kun klærne som har blitt fraktet fort fra trapp- rett i maskin. Men så dret det seg på vasketemperatur.. Var sliten og trøtt, så kanskje det er det som gjorde at jeg ikke tenkte «klart». 

Mannen min trøster meg og sier at hvis uhellet skulle være ute, så har vi superforsikring- ordner seg sikkert til slutt ✌️

Skrevet
Chakalaka skrev (2 minutter siden):

Jeg vet jo dette… Trodde først det var mygg, disse bittene- jeg freaka først ut og planla vasking når jeg så noe jeg trodde var et lite skjeggkre- derav manisk vasking når jeg kom hjem 😅 

Vi har ikke tatt inn noe, kofferter (fortsatt med noe innhold) har stått på trappa siden vi kom hjem i går morges. Det er kun klærne som har blitt fraktet fort fra trapp- rett i maskin. Men så dret det seg på vasketemperatur.. Var sliten og trøtt, så kanskje det er det som gjorde at jeg ikke tenkte «klart». 

Mannen min trøster meg og sier at hvis uhellet skulle være ute, så har vi superforsikring- ordner seg sikkert til slutt ✌️

I verste fall kommer de med sånn sirkus telt og bomber huset med gift, så er du kvitt de igjen ☺️

Anonymkode: 138fc...94d

• Liker 1
Skrevet

I verste fall kommer de med sånn sirkus telt og bomber huset med gift, så er du kvitt de igjen ☺️

Anonymkode: 138fc...94d

Er jo litt tøft det, og? Må jo bare se humoren i det, orker ikke annet 😅 Trur huset hadde kledd sirkustelt et par dager.. 

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde du hatt badstue, kunne du bare ha slengt alt inn der og fyrt opp ovnen. Finnene må ha det enklere mtp eventuelle blindpassasjerer i kofferten.

Anonymkode: ffdfc...61e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du hatt badstue, kunne du bare ha slengt alt inn der og fyrt opp ovnen. Finnene må ha det enklere mtp eventuelle blindpassasjerer i kofferten.

Anonymkode: ffdfc...61e

😅 Sant! Men har dessverre ikke badstue- noe jeg skulle ønske nå! Går vel ikke an å ta med til svømmehallen heller? Uansett, jeg får puste med magen og satse på at det går bra.. Hvis ikke blir det sirkus-telt som noen sa over.. Takk for tips! 🫶🏻

Skrevet
cassio skrev (3 timer siden):

koffertene står i garasjen noen uker.

Dette er ikke lenge nok hvis det er veggdyr i den. Veggdyr kan leve over et år uten blod. Det er derfor de spres så sinnsykt lett.

• Nyttig 1
Skrevet

Myggsesongen er stort sett over i Tyrkia nå. Dette kan høres ut som veggedyr dessverre (vet ikke hvorfor du blander skjeggkre inn her, de er ufarlige og biter ikke). Spesielt med tanke på at bittene er så mange, og på samme kroppsdel. Legg alt i fryseren, ikke ta noe med inn. Er fryseren ikke stor nok så tilbyr flere skadedyrfirmaer fryselager. Du kan ikke vaske dette bort. 

Anonymkode: 7105c...867

• Liker 1
Skrevet
Chakalaka skrev (4 timer siden):

Herregud, folk må seriøst kutte ut hysterien om skjeggkre. De er helt ufarlige, og befinner seg i så og si alle hjem i Norge. Du bare ser dem ikke fordi de er nattaktive og lyssky. 

Anonymkode: e867a...c01

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Herregud, folk må seriøst kutte ut hysterien om skjeggkre. De er helt ufarlige, og befinner seg i så og si alle hjem i Norge. Du bare ser dem ikke fordi de er nattaktive og lyssky. 

Anonymkode: e867a...c01

Er veldig enig med deg! Pleier vanligvis å være ganske kul men innimellom så blir man litt gæern, da.. Har aldri merket eller sett noe til de her i huset- det var jo den bemerkningen om stikka mine som fikk meg til å bli helt hysterisk 😅 Skjeggkre hadde ikke vært kjempekrise men veggedyr har jeg ikke sånn kjempelyst til å ha i hus.. Kanskje litt fjollete? Men mannen har ikke et eneste stikk, jeg har ingen nye- men vi har veldig rene klær nå, da.. 🤭

Takk for innspill! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...