Borne Skrevet 25. oktober 2023 #1 Skrevet 25. oktober 2023 (endret) Hei. Jeg er en mann i begynnelsen av femti årene, er ikke så veldig sosial av meg, men liker meg mest hjemme, der jeg kan pusle med små prosjekter og sånn. Jeg ønsker meg veldig ei dame, som jeg kan kalle min. Jeg har prøvd dating apper og slike ting, men har ikke lykkes med det. Hvordan går man egentlig frem, for å møte ei, i det virkelige liv? Noen som har noen tips? Ønsker gjerne tips fra dere kvinner, hvordan man går frem 😊 Jeg er ute etter et varig, seriøst forhold, med gjensidig respekt og trofasthet. Endret 25. oktober 2023 av Borne 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #2 Skrevet 25. oktober 2023 Ane Hagen har kurs og egen matchingvirksomhet der hun hjelper folk med å finne sammen. Google navnet hennes så finner du nettsidene hennes. Lykke til! Anonymkode: 822df...58c 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #3 Skrevet 25. oktober 2023 Om du ikke vil bruke nettet, må du komme deg ut, dessverre. Hilsen introvert 😅 Anonymkode: 9797d...33c 2
ESFP Skrevet 25. oktober 2023 #4 Skrevet 25. oktober 2023 Du må rett og slett bare ta kontakt med folk. Være høflig og åpen. Ta noen sjanser. Forvente å bli avvist mange ganger og trene deg på å tåle det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #5 Skrevet 25. oktober 2023 Du høres ut som en kjekk mann 😊 Du må rive av plasteret å prøve deg frem, men en god pekepinn er kanskje å smile til ei du får blikk kontakt med først. Så ser du an kroppsspråket hennes, om hun er åpen for kontakt. Så lenge du er hyggelig og trekker deg unna om det bli avvisning, kommer dette til å gå bra. Anonymkode: 3055c...5a7 1
Borne Skrevet 25. oktober 2023 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du høres ut som en kjekk mann 😊 Du må rive av plasteret å prøve deg frem, men en god pekepinn er kanskje å smile til ei du får blikk kontakt med først. Så ser du an kroppsspråket hennes, om hun er åpen for kontakt. Så lenge du er hyggelig og trekker deg unna om det bli avvisning, kommer dette til å gå bra. Anonymkode: 3055c...5a7 Tusen takk, vil prøve å ta til meg rådende, du gir meg 😊 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #7 Skrevet 25. oktober 2023 Jeg vet du spør kvinner om råd her, men jeg kan gi deg mine råd fra mann til mann omtrent i samme aldersgruppe. Flere har sagt det allerede og det er ikke til å komme unna: Du må komme deg ut og være mer sosial. Før du gjør det, er det en del grunnleggende ting du må ha på plass. Mange menn på vår alder er ganske dårlige på egen helse og det man kaller "boevne". Jeg vet ingenting om deg der men generelt, begynn å stelle deg selv og hold orden i boligen. Ikke som et skippertak men som en livsstil. Vær mer sosial på arenaer som favner om ting du interesserer deg for. Sørg for at DU har det gøy /hyggelig. Ta alltid vare på deg selv først. Glem alt du har hørt om sjekking. Det er bullshit alt sammen. Seriøse damer som vil ha langsiktige forhold skal ikke sjekkes opp. De skal du bli kjent med og du skal være en ålreit fyr mot dem og samtlige andre du møter på din vei. Ikke bruk noen av arenaene som sjekke-arena. Bruk dem til å trives med deg selv og dyrke interesser. Istedet for å peke deg ut én som du synes er spennende så er du like hyggelig og kanskje litt flørtete med alle. Men ikke dra det så langt at de tror du sjekker dem opp. Vær forsiktig med det. Poenget mitt her er at du må bare fokusere på å være en genuint ålreit fyr. Det er som regel mye mer populært hos damene enn de som åpenbart er ute for å sjekker. Fordelen du har her er at din introverthet er din styrke. Vær introvert. Men vær hyggelig!! Jeg lover deg ikke en kø av damer utenfor døra, men hvis du er deg selv på ekte og man ser at du er en fin fyr mot alle så er sjansen veldig stor for at du vekker nysgjerrigheten til den eller de som passer din personlighet. Du kan til og med oppleve at de begynner å sjekke deg opp.. Det tar tid.. Og du må ha litt flaks. Men det vil skje for deg hvis du er deg selv men oppgraderer deg litt på adferden overfor andre. Du vil ikke tro hvor langt du kommer med å være genuint hyggelig mot folk og med litt humor og glimt i øyet. 😉 Dette vil fungere bedre for deg enn all verdens sjekke-triks. M48 Anonymkode: a8499...cc2 5 4
Example Skrevet 25. oktober 2023 #8 Skrevet 25. oktober 2023 Brukeren over har mange gode tips. Første bud er å være sosial. Menn blir i liten grad sjekket opp, så du må ut å være sosial og møte folk. Ikke fokuser på at enhver anledning er en sjekkearena, men at du skal bli kjent med nye folk av begge kjønn.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #9 Skrevet 25. oktober 2023 3 hours ago, ESFP said: Du må rett og slett bare ta kontakt med folk. Være høflig og åpen. Ta noen sjanser. Forvente å bli avvist mange ganger og trene deg på å tåle det. Men vi har nettopp lært på Kvinneguiden at kvinner ikke ønsker komplimenter fra menn. "I de aller fleste situasjoner, med de aller fleste menn, har de aller fleste damer ikke noe ønske om at det skal skje noe..." Anonymkode: 17ce2...1ca
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #10 Skrevet 25. oktober 2023 10 minutter siden, Example said: Brukeren over har mange gode tips. Første bud er å være sosial. Menn blir i liten grad sjekket opp, så du må ut å være sosial og møte folk. Ikke fokuser på at enhver anledning er en sjekkearena, men at du skal bli kjent med nye folk av begge kjønn. Enig, Example, men jeg vil tilføye at jeg har blitt sjekket opp av damer både da jeg var yngre og nå. Så det skjer, jo. Og jeg er ikke noe "hunk". Tvert imot litt introvert og gjennomsnittlig. Og det skjer gjerne i perioder hvor jeg ikke har lyst å drive med dating. Anonymkode: a8499...cc2
Bombasi Skrevet 25. oktober 2023 #11 Skrevet 25. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg vet du spør kvinner om råd her, men jeg kan gi deg mine råd fra mann til mann omtrent i samme aldersgruppe. Flere har sagt det allerede og det er ikke til å komme unna: Du må komme deg ut og være mer sosial. Før du gjør det, er det en del grunnleggende ting du må ha på plass. Mange menn på vår alder er ganske dårlige på egen helse og det man kaller "boevne". Jeg vet ingenting om deg der men generelt, begynn å stelle deg selv og hold orden i boligen. Ikke som et skippertak men som en livsstil. Vær mer sosial på arenaer som favner om ting du interesserer deg for. Sørg for at DU har det gøy /hyggelig. Ta alltid vare på deg selv først. Glem alt du har hørt om sjekking. Det er bullshit alt sammen. Seriøse damer som vil ha langsiktige forhold skal ikke sjekkes opp. De skal du bli kjent med og du skal være en ålreit fyr mot dem og samtlige andre du møter på din vei. Ikke bruk noen av arenaene som sjekke-arena. Bruk dem til å trives med deg selv og dyrke interesser. Istedet for å peke deg ut én som du synes er spennende så er du like hyggelig og kanskje litt flørtete med alle. Men ikke dra det så langt at de tror du sjekker dem opp. Vær forsiktig med det. Poenget mitt her er at du må bare fokusere på å være en genuint ålreit fyr. Det er som regel mye mer populært hos damene enn de som åpenbart er ute for å sjekker. Fordelen du har her er at din introverthet er din styrke. Vær introvert. Men vær hyggelig!! Jeg lover deg ikke en kø av damer utenfor døra, men hvis du er deg selv på ekte og man ser at du er en fin fyr mot alle så er sjansen veldig stor for at du vekker nysgjerrigheten til den eller de som passer din personlighet. Du kan til og med oppleve at de begynner å sjekke deg opp.. Det tar tid.. Og du må ha litt flaks. Men det vil skje for deg hvis du er deg selv men oppgraderer deg litt på adferden overfor andre. Du vil ikke tro hvor langt du kommer med å være genuint hyggelig mot folk og med litt humor og glimt i øyet. 😉 Dette vil fungere bedre for deg enn all verdens sjekke-triks. M48 Anonymkode: a8499...cc2 Superbra innlegg! Her har TS en potensiell vinneroppskrift. Og skulle TS til formodning ikke lykkes med kjærligheten, så klarer han kanskje å etablere et nettverk eller bekjentskap underveis, og det er alltid positivt. Bare en sidenotis til innlegget ovenfor, så anbefaler jeg å legge til ordet raushet. Jeg mener ikke at du skal kjøpe deg inn blant folk, for det må du for all del unngå, men ikke vær kjip. Kjipe menn er ikke særlig tiltrekkende, uansett hvor snill du ellers er. Raushet trenger for øvrig ikke bare handle om økonomi, men måten du fremstiller deg på. En kombinasjon med imøtekommenhet, ordvalg, empati, villighet, hjelpsomhet osv. Dette faller kanskje inn under å være hyggelig, men jeg tenker man kan være litt ekstra bevisst på det å være raus som menneske. Endret 25. oktober 2023 av Bombasi 1
Example Skrevet 25. oktober 2023 #12 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig, Example, men jeg vil tilføye at jeg har blitt sjekket opp av damer både da jeg var yngre og nå. Så det skjer, jo. Og jeg er ikke noe "hunk". Tvert imot litt introvert og gjennomsnittlig. Og det skjer gjerne i perioder hvor jeg ikke har lyst å drive med dating. Anonymkode: a8499...cc2 Det skjer jo, men gjerne om man er litt sosial og utstråler selvtillit fra før. Hvis man har mindre erfaring med damer og er lite ute blant folk skjer det nok i liten grad. Men ja, damer prøver seg de også. Nå har jeg samboer, men opplever det likevel fra tid til annen likevel. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #13 Skrevet 25. oktober 2023 3 minutter siden, Bombasi said: Superbra innlegg! Her har TS en potensiell vinneroppskrift. Og skulle TS til formodning ikke lykkes med kjærligheten, så klarer han kanskje å etablere et nettverk eller bekjentskap underveis, og det er alltid positivt. Bare en sidenotis til innlegget ovenfor, så anbefaler jeg å legge til ordet raushet. Jeg mener ikke at du skal kjøpe deg inn blant folk, for det må du for all del unngå, men ikke vær kjip. Kjipe menn er ikke særlig tiltrekkende, uansett hvor snill du ellers er. Raushet trenger for øvrig ikke bare handle om økonomi, men måten du fremstiller deg på. En kombinasjon med imøtekommenhet, ordvalg, empati, villighet, hjelpsomhet osv. Dette faller kanskje inn under å være hyggelig, men jeg tenker man kan være litt ekstra bevisst på det å være raus som menneske. Veldig bra poeng!!! Og jeg synes det er bra du poengterer det med å være raus fordi du er ålreit og ikke som et knep for å få noe tilbake! (sånt synes lang vei) Bare pass på å ikke være naiv og la deg utnytte. Det er faktisk et positivt trekk at du setter litt grenser også. 👍 Anonymkode: a8499...cc2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå