Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Kvinne - alltid vært veldig sterk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare vært sterk liksom. Vært misunnelig på svake jenter hvis bein knekker på når som helst. Jeg synes det er pinlig å være sterk. Føler liksom at mange har følt seg så svak i oppveksten eller i livet generelt, så det er veldig viktig for dem å være sterk liksom. Mens jeg lengter etter å få være en tynn, liten spjæling som trenger alles trøst, haha. Men så føler jeg samtidig at jeg blir møtt med avsky for det er det siste folk flest ønsker å være. Jeg synes det er flaut å være sterk, synes folk oppfører seg så rart rundt styrke. 🙈🙈🙈 oh My god. Dette er flaut. 

Anonymkode: f3a7e...353

• Liker 1
Skrevet

Hva er egentlig poenget her? Jeg er sterk jeg også. 😛

• Liker 3
Skrevet

Så sterk.

Anonymkode: 0581b...6ed

• Liker 1
Skrevet

Nei, men fra jeg var helt liten. Jeg bare så rart på dem som ikke var like … eh, sterke. Og husker jeg også hadde lyst til å grine av det jeg anså for å være ‘ingenting’. Syntes det var urettferdig. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men fra jeg var helt liten. Jeg bare så rart på dem som ikke var like … eh, sterke. Og husker jeg også hadde lyst til å grine av det jeg anså for å være ‘ingenting’. Syntes det var urettferdig. 

Skjønte ikke hvordan de klarte det. 🥴

Skrevet

Skjønner ikke hva du mener jeg. På hvilken måte er det negativt å være sterk og hvordan vet folk at du er sterk? 

Anonymkode: e7208...232

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ? Skjønner fortsatt ikke hva du snakker om. Eksempler...?

• Liker 1
Skrevet

"Føler liksom at så mange har følt" - du høres ikke noe sterk ut.

Anonymkode: f6664...436

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke hva du mener jeg. På hvilken måte er det negativt å være sterk og hvordan vet folk at du er sterk? 

Fordi det var flaut??? Jenter skulle jo ikke tåle noe. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tror du har lagd deg noen regler selv.

Anonymkode: f6664...436

• Liker 4
Skrevet

Styrke er målbart - kom med eksempler. 

Eks 1: Hva tar du i markløft og knebøy? 

Anonymkode: 29c70...a5e

Skrevet (endret)

Mener du mental eller fysisk styrke? 

Jeg går ut fra at du i hovedsak mener mental styrke, så tilgi meg om jeg bommer. 

Det er nok ikke at du er sterk som er utfordringen, for det er vi mange kvinner som er, uten at det har gitt oss utfordringer du viser til. Min erfaring er at mange menn liker sterke kvinner. Noen liker det så godt at man må være på vakt mot å bli fisket inn av dem. Andre kvinner liker og beundrer også sterke kvinner. 

Jeg tror du må vurdere litt bredere hva som er den egentlige utfordringen, for det at du er sterk er det antagelig ikke. Å være høyrøstet, påståelig, overkjørende og ufin mot andre er for eksempel ikke å være sterk. Sier ikke at du er slik, men viktig å se seg selv mer kritisk enn ut fra en faktor. 

Jeg er forøvrig ganske fysisk sterk også. Egentlig så sta at jeg klarer det jeg vil klare kanskje, men noe svak spjæling har jeg aldri vært. Ikke engang da jeg var tynn tenåring. Jeg var så trent, og sterk. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Skrevet

Jeg elsker å være sterk! Både psykisk og fysisk.

Eller er du stor, TS, som i 185 høy og 90 kg og det er derfor du synes det er vanskelig å vise seg svak? 

Anonymkode: d653b...c58

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har også alltid vært tøff og sterk og jeg er 178 høy, så ikke akkurat lita og nett, men har da aldri vært flau over det. 

Blir heller irritert på sutrete, pysete jenter som ikke tåler eller greier noen ting og er redde for alt.

• Nyttig 2
Skrevet

Syns de som gjør så mye ut av at de er sterke, eller av hvilket kjønn de er, er ganske kleine

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ingenting av det du skriver ts. 

Anonymkode: b08e5...2e4

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes sterke jenter er kule. Jeg er mentalt sterk, og hadde lett blitt fysisk sterk om jeg prioriterte å trene styrke, for jeg har anlegg for det. Men jeg og sofaen og pleddet har en veldig vellykket trekant om dagen, og jeg har ikke lyst å være utro 😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tror du forveksler 2023 med 1823 hvor sosietetskvinner skulle være svake, bleike og nevrotiske i motsetning til de sterke, robuste arbeidskvinnene. 

Idealet er jo å være sterk i dag. Det er høystatus. Hva prater du om? Er du en tidsreisende? 

Anonymkode: f9a55...30e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Styrke er målbart - kom med eksempler. 

Eks 1: Hva tar du i markløft og knebøy? 

Anonymkode: 29c70...a5e

Ikke jeg som er Ts, men det eneste jeg kan måle er den 20kg+ tunge sekken min. Har omtrent ikke satt beina mine på et treningssenter siden tenårene 

Anonymkode: 311a3...6f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du er tatt at patriarkalsk  tankegang. 

Vær heller stolt over alt du klarer på egen hånd! 

Jeg er relativt sterk, men er enda bedre på teknikk. Jeg er også veldig lav, men trenger meget sjeldent hjelp til å få tak i noe. Alltid tenkt på det som en bra ting! 

Anonymkode: 340b7...5df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...