AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #1 Skrevet 25. oktober 2023 Jeg skal lage bryllupskake, men vil gjerne gjøre det enkelt og slippe å stå og pynte på selve dagen (altså ikke pavlova eller bløtkake da jeg har skjønt kremdekor over natten er ingen god idé) Har noen forslag til en god, enkel og gjerne pen kake? Er ostekrem veien å gå når man ikke vil ha vanlig sjokoladekake eller marsipankake? Anonymkode: d3d6a...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #3 Skrevet 25. oktober 2023 Hva med en fromasj eller moussekake ? eventuelt sjokoladekake med ostekrem eller ostekake. Går også ann å spørre om du kan leie et stativ et sted 😄 Anonymkode: aecc9...547 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #4 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva med en fromasj eller moussekake ? eventuelt sjokoladekake med ostekrem eller ostekake. Går også ann å spørre om du kan leie et stativ et sted 😄 Anonymkode: aecc9...547 Blir det ikke rart med sjokoladekake med lys ostekrem?🙈 jeg vil gjerne ha en lys litt "typisk" bryllupskake men skjønner det kanskje blir vanskelig uten å bruke marsipan e.l 😅 Anonymkode: d3d6a...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #5 Skrevet 25. oktober 2023 Jeg har fått servert gulrotkake med fondant utenpå ostekremen - det blir i hvert fall bedre enn sånn fæl, dyr bryllupskake man kjøper. Vil tro det kan fungere? Evt lage kaken "naken", som her? https://www.wedding-cakes-for-you.com/carrotcakeicing.html Anonymkode: 3e655...724 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #6 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir det ikke rart med sjokoladekake med lys ostekrem?🙈 jeg vil gjerne ha en lys litt "typisk" bryllupskake men skjønner det kanskje blir vanskelig uten å bruke marsipan e.l 😅 Anonymkode: d3d6a...5d7 Jeg tipper sjokoladekake med lys ostekrem kan bli bra. Særlig om det er hvit sjokolade i ostekremen. Så kan kaken også fylles med et lag ostekrem og noe friskt bærfyll. Kanskje kirsebær eller bringebær? Anonymkode: 3f4a3...f21 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #7 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har fått servert gulrotkake med fondant utenpå ostekremen - det blir i hvert fall bedre enn sånn fæl, dyr bryllupskake man kjøper. Vil tro det kan fungere? Evt lage kaken "naken", som her? https://www.wedding-cakes-for-you.com/carrotcakeicing.html Anonymkode: 3e655...724 Fæl dyr bryllupskake? Alle kaker som er bakt ordentlig er jævlig mye bedre enn fondant ræl Anonymkode: 6b2ae...e05 1 2
mereo Skrevet 25. oktober 2023 #8 Skrevet 25. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir det ikke rart med sjokoladekake med lys ostekrem?🙈 jeg vil gjerne ha en lys litt "typisk" bryllupskake men skjønner det kanskje blir vanskelig uten å bruke marsipan e.l 😅 Anonymkode: d3d6a...5d7 Hvorfor det? Er jo ostekrem til red velvet, som er en sjokoladekake. Endret 25. oktober 2023 av mereo 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #9 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Fæl dyr bryllupskake? Alle kaker som er bakt ordentlig er jævlig mye bedre enn fondant ræl Anonymkode: 6b2ae...e05 Fæl dyr bryllupskake med fondant mente jeg. Har du ikke spist sånn? Trodde alle som hadde vært i bryllup de siste 20 årene hadde fått en slik bit jeg. Det er det som er inni som er verst, selv om fondanten også er søt og guffen. Men med god gulrotkake og ostekrem inni ble det ikke galt. Gulrotkake med ostekrem uten fondant vil selvsagt være best. Fornøyd? Anonymkode: 3e655...724 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #11 Skrevet 25. oktober 2023 det meste kan foresten trekkes med marsipan eller fondant. Kjøp ferdig rullet lokk hos et bakeri i nærheten, så blir fort ting enklere 😌 Anonymkode: aecc9...547
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #12 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 25.10.2023 den 17.52): Blir det ikke rart med sjokoladekake med lys ostekrem?🙈 jeg vil gjerne ha en lys litt "typisk" bryllupskake men skjønner det kanskje blir vanskelig uten å bruke marsipan e.l 😅 Anonymkode: d3d6a...5d7 Du kan farge ostekrem, men en smørkrem vil også kunne fungere veldig bra! Sjokoladekaker med ett tynt lag lyst frosting, som "naked" er kjempepopulært. Du kan også lage en sjokoladekake med hvit sjokoladekrem, eller en white velvet. Ellers er det jo mulig lage gulrotkake, ostekake, formasjkake, og egentlig de fleste kaker i hjerteform, og pynte slik at det blir en flott bryllupskake. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Fæl dyr bryllupskake med fondant mente jeg. Har du ikke spist sånn? Trodde alle som hadde vært i bryllup de siste 20 årene hadde fått en slik bit jeg. Det er det som er inni som er verst, selv om fondanten også er søt og guffen. Men med god gulrotkake og ostekrem inni ble det ikke galt. Gulrotkake med ostekrem uten fondant vil selvsagt være best. Fornøyd? Anonymkode: 3e655...724 Men fyllet er det jo vanligvis den som bestiller kaken som bestemmer... Jeg har smakt noen få kjipe fondantkaker, og samtlige har vært fordi noen har bestilt kaker med fyll som kræsjer. Bryllupskaker lages vanligvis enten av gjester, eller på bestilling, og meget sjeldent som en "standardkake med forhåndsbestemt fyll". Anonymkode: ccd9e...a70
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #13 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg tipper sjokoladekake med lys ostekrem kan bli bra. Særlig om det er hvit sjokolade i ostekremen. Så kan kaken også fylles med et lag ostekrem og noe friskt bærfyll. Kanskje kirsebær eller bringebær? Anonymkode: 3f4a3...f21 Enig! Jeg har lagd denne kaka som bryllupskake, bare byttet sjokoladeglasur med ostekrem og hatt i et lag bringebærmousse: https://trinesmatblogg.no/recipe/sjokoladekake-med-espresso-og-ostekrem/ Den er knallgod og jeg har fått masse skryt for den. Du må ha hvit konditorfarge til glasuren for å få den hvit da. Ellers er dette en veldig god og enkel kake å ordne, faktisk fryste jeg den med fyll i forveien (lagde den 1 mnd før) og hadde bare på glasur en dag før. Denne kaka er veldig fin å stable også, hvis du har tenkt å ha flere etasjer. Anonymkode: f689d...976 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #14 Skrevet 26. oktober 2023 Hvis kaken skal være litt klassisk, så ville jeg gått for marsipanlokk. Hvis den ikke må være det, hva med ostekake? Slike kaker kan være med eller uten gelelokk. Og de er enkle å pynte fint da pynten ikke forsvinner ned i kaken. Anonymkode: fb220...7fd
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #15 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 26.10.2023 den 19.07): Enig! Jeg har lagd denne kaka som bryllupskake, bare byttet sjokoladeglasur med ostekrem og hatt i et lag bringebærmousse: https://trinesmatblogg.no/recipe/sjokoladekake-med-espresso-og-ostekrem/ Den er knallgod og jeg har fått masse skryt for den. Du må ha hvit konditorfarge til glasuren for å få den hvit da. Ellers er dette en veldig god og enkel kake å ordne, faktisk fryste jeg den med fyll i forveien (lagde den 1 mnd før) og hadde bare på glasur en dag før. Denne kaka er veldig fin å stable også, hvis du har tenkt å ha flere etasjer. Anonymkode: f689d...976 Jeg hadde faktisk likt å vite at kaken jeg skal kose meg med i et bryllup, er 1 måned gammel. Ferske kaker er da best,og gjerne det en serverer i bryllup. Husk for all del på holdbarhetsdatoen på ingrediensene du bruker når du baker. Anonymkode: cad71...56c
pautina Skrevet 30. oktober 2023 #16 Skrevet 30. oktober 2023 Kommer litt an på hvor flink man er på kake da. Er det en vanlig amatør som skal bake er ostekaker veldig lekre uten at det krever noen skills. Så kan man evt kjøpe noe lekker pynt til oppå😊
Luckiness Skrevet 30. oktober 2023 #17 Skrevet 30. oktober 2023 Hvor mange gjester er det? Og hvordan holdes bryllupet? Føler det er litt ulike forventninger gjerne om det er kun nærmeste på middag og kake hjemme etter vielse vs 50 gjester i stivpyntet lokale.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #18 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg hadde faktisk likt å vite at kaken jeg skal kose meg med i et bryllup, er 1 måned gammel. Ferske kaker er da best,og gjerne det en serverer i bryllup. Husk for all del på holdbarhetsdatoen på ingrediensene du bruker når du baker. Anonymkode: cad71...56c Helt vanlig å fryse ned kakebunner. Null stress😊 Tipper hun du siterte har full kontroll, så du trenger ikke å bekymre deg over ingrediensene. Anonymkode: 3f4a3...f21 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #19 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Helt vanlig å fryse ned kakebunner. Null stress😊 Tipper hun du siterte har full kontroll, så du trenger ikke å bekymre deg over ingrediensene. Anonymkode: 3f4a3...f21 Ja, kaker står seg fint i fryseren noen uker, det er ingen problem. Brukte laktosefri kremfløte i bringebærmoussen, så ble holdbarheten enda bedre 👍 Hadde sjekket og testet at kaka tålte frysing på forhånd, så klart. Den smaker akkurat like godt! Etter min mening er det bedre at kaka er bakt og fryst raskt, så tint igjen, enn at den blir bakt 3-6 dager før for å ha nok tid. Å bake en treetasjes kake og fylle den tok meg rundt 10 timers arbeid til sammen, ikke akkurat noe man gjør på en ettermiddag 😅 Anonymkode: f689d...976
Christina82 Skrevet 22. februar 2024 #20 Skrevet 22. februar 2024 Ryddet for avsporing. Christina82, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå