AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #61 Del Skrevet 27. oktober 2023 Vi er straks 40 år, og vært sammen i 21 år. Vi har 3 barn på barne- og ungdomsskolen. Mannen jobber offshore. De 4 ukene han er hjemme har vi sex ca. annenhver dag (minus ved sykdom eller mensen). Det var kanskje litt sjeldnere da alle barna var i barnehagealder. Anonymkode: d14d9...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #62 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 25.10.2023 den 20.18): Det er så gøy å lese her inne på KG for her har de fleste sex omtrent hver dag Snakk heller med venner og de rundt dere så finner du ut hva som er normalt blant folk, jeg vet ikke om noen par som har sex 7 ganger i uken, eller rutine på 2-4 ganger i uken gjennom hele året. De fleste har perioder der de kanskje har sex hver dag i et par uker, så går det kanskje 2-4 uker til neste gang, eller sex 2 ganger på en måned osv. sexlyst går jo i perioder ettersom overskuddet av energi. Men som en mann så er det mye du kan gjøre for å endre dette, finne ut hvorfor har min kone så lite energi, hva kan jeg gjøre for å bedre den?Er det noe i vårt liv som skaper stress som vi ikke har behov for egentlig, kan det kuttes ut? Barna kan de bidra mer i hjemmet? Hva prioriterer vi? Så er det dette med oppmerksomhet da? Hva er kjærlighetspråket til din kone? Føler hun at du bryr deg og er glad i henne? Her i vårt forhold så har mannen og jeg to helt forskjellige kjærlighetspråk, han er en viser sin kjærlighet med tjenester. Jeg har alltid satte pris på det, men jeg har savner nærkontakt og ord. Når vi fant ut av at vi "snakket" forskjellige språk så bedret det seg også, jeg gjør nå også tjenester for mannen min. Henter en øl, eller noe godt, lage mat osv til han. Han klemmer mer på meg, gir meg massasje, setter meg i armkroken hans og tar mer på meg. Dette har resultert i mer sex for dette er noe som girer opp lysten min selv om jeg er utslitt. Så det jeg mener med mitt lange innlegg, drit i andre hver nysgjerrig på din kone, snakk sammen, prøv å finn ut hva som kan få frem gnisten igjen. Og vit at det normale er at man har sex når man har lyst, man har ikke sex for å holde seg innafor statistikken. Hvordan bruke veldig mange ord på å skrive bare fjas. Har man lyst på partner så har man lyst uavhengig av om oppvasken er tatt liksom, Det er ikke nødvendig å "få frem gnisten" i et godt forhold, den er der hele tiden uansett. Hvis man må jobbe så hardt for å få lyst på sex så er man sammen med feil person. Anonymkode: 3ecef...7e7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #63 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er fascinerende hvor ulike vi er her. Hører jo mange si dette du beskriver her, men jeg kjenner meg ikke igjen. Jeg er også i full jobb og har tre barn i alderen 5 mnd-7 år. Jeg bruker sex for å «fylle opp tanken». Det gir meg overskudd, hjelper på psyken, gjør meg glad, gjør meg mer optimistisk, gir meg matlyst, styrker selvbildet, får meg til å føle meg elsket og verdsatt, ja, rett og slett bedrer livskvaliteten min. Jeg tar likevel god sex én gang i uka over kjip sex hver dag. Nå har vi ofte sex mer enn 3 ganger i uka, men det er det som fungerer for oss. Skjønner at det ikke er for alle. Anonymkode: 363ef...6f8 Veldig morsomt hvor forskjellige folk er😅 Vi er i samme livssituasjon, men her har ikke sex de funksjonene i det hele tatt. Her er sex et overskuddsfenomen og noe vi kan ha når tanken allerede er full. Anonymkode: 09f0b...a62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #64 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Altså de som skriver 4-5 ganger i uken.. Det er ikke normalt i min vennegjeng i hvert fall! Vi er en gjeng småbarnsforeldre som har vært samboer eller gift med partner i mange år. Dette med sex snakker vi ganske ofte om. Jeg tror at en gang i uka eller 2--3 ganger i mnd er mest normalt. Noen ganger har man mer, noen ganger mindre. Selv er jeg glad i sex, men jeg er mer glad i nok søvn. Vi har 3 barn under 10 år, og våkennetter flere ganger i uken. Også fulle dagtidjobber. Så når eldste endelig er i seng, så frister det lite med en mann oppå meg, da trenger jeg litt "fri" til egne tanker. Jeg har en følelse av at dette er veldig vanlig i småbarns perioden. Det er liksom en periode alle skal ha noe av deg 24 timer i døgnet, og den eneste tiden du får for deg selv er på do:P Og da er ikke sex det første jeg tenker på når jeg legger meg.. Anonymkode: 217f4...4d6 Tror ikke jeg har svart angående vår hyppighet, men vi lå nok nærmere 4-5 ganger i uka da barna var små enn 2-3 ganger i måneden. Jeg tror heller ikke det er det vanligste, men har det egentlig noe å si? Ble betydelig vanskeligere å opprettholde slik hyppighet da barna ble større synes jeg. Vår situasjon var også litt annen enn den du forteller om. Vi hadde to på samme alder. Mest av alt er vi vel likevel to andre mennesker enn du og dine venner, og jeg tenker at både vi og dere er normale. Jeg stusser ikke før folk skriver at de har sex flere ganger daglig. Da må det enten gå fort hver gang, ellers klarer jeg ikke å skjønne hvordan de får det til. Altså, vi fikk jo også det til da vi var nyforelsket og uten barn, men etter at vi fikk barn kan jeg vanskelig se for meg muligheten til slikt. Nå med tenåringer er 4-5 ganger i uka bare å glemme! Nå er vi heldige om vi klarer to ganger i uka. De er alltid våkne, og tror vi at vi har litt tid alene kan de plutselig velte inn ytterdøra, multiplisert. Anonymkode: 8a2eb...513 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 27. oktober 2023 #65 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 25.10.2023 den 20.18): Det er så gøy å lese her inne på KG for her har de fleste sex omtrent hver dag Snakk heller med venner og de rundt dere så finner du ut hva som er normalt blant folk, jeg vet ikke om noen par som har sex 7 ganger i uken, eller rutine på 2-4 ganger i uken gjennom hele året. De fleste har perioder der de kanskje har sex hver dag i et par uker, så går det kanskje 2-4 uker til neste gang, eller sex 2 ganger på en måned osv. sexlyst går jo i perioder ettersom overskuddet av energi. Men som en mann så er det mye du kan gjøre for å endre dette, finne ut hvorfor har min kone så lite energi, hva kan jeg gjøre for å bedre den?Er det noe i vårt liv som skaper stress som vi ikke har behov for egentlig, kan det kuttes ut? Barna kan de bidra mer i hjemmet? Hva prioriterer vi? Så er det dette med oppmerksomhet da? Hva er kjærlighetspråket til din kone? Føler hun at du bryr deg og er glad i henne? Her i vårt forhold så har mannen og jeg to helt forskjellige kjærlighetspråk, han er en viser sin kjærlighet med tjenester. Jeg har alltid satte pris på det, men jeg har savner nærkontakt og ord. Når vi fant ut av at vi "snakket" forskjellige språk så bedret det seg også, jeg gjør nå også tjenester for mannen min. Henter en øl, eller noe godt, lage mat osv til han. Han klemmer mer på meg, gir meg massasje, setter meg i armkroken hans og tar mer på meg. Dette har resultert i mer sex for dette er noe som girer opp lysten min selv om jeg er utslitt. Så det jeg mener med mitt lange innlegg, drit i andre hver nysgjerrig på din kone, snakk sammen, prøv å finn ut hva som kan få frem gnisten igjen. Og vit at det normale er at man har sex når man har lyst, man har ikke sex for å holde seg innafor statistikken. Anonymkode: caae2...6a5 Virker som snittet på de her inne er mer 1-3 g i uka? Høres ganske vanlig ut?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #66 Del Skrevet 27. oktober 2023 Ca samme fase som dere, vi har sex ett par ganger om dagen. Rekker morgensex enten før vi står opp eller i dusjen. Noen ganger treffes vi i lunsjen på jobb for sex (kjører hjem eller møtes en plass...), også mens barna er på fritidsaktiviteter, eventuelt på kvelden. Det er alltid litt sexting, eller tafsing ellers i hverdagen, men vi er begge av den typen som har nærhet og sex som kjærlighetsspråk, og det er derfor viktig for oss å sette av tid til det. Det er derfor andre ting som utgår i hverdagen (slik som hobbyer), siden døgnet ikke har nok timer. Anonymkode: ca42e...725 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #67 Del Skrevet 27. oktober 2023 Vi har vært gift i 16 år, og har tre barn. Vi har alltid hatt sex 1-2 ganger daglig. Men vi har ikke så langvarig sex. Et par minutter er nok i hverdagen, og av og til har vi langvarig sex. Jeg liker mannen min veldig, så jeg har alltid lyst på ham. Han er veldig omsorgsfull og kjærlig, og vi tilbringer mye tid sammen. Anonymkode: bd871...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 27. oktober 2023 #68 Del Skrevet 27. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 25.10.2023 den 16.43): Er det noen her i ca samme fase av livet? Hvor ofte har dere sex? Anonymkode: 406d8...bda 2 barn. Noen år eldre en dere. Hvor ofte vi har sex er vanskelig å svare på. Det varierer. Vi har hatt ulike «faser». Vi har hatt perioder med sex mer eller mindre daglig, til perioder uten sex på langt over 1 år. Sist vi hadde sex var en eller annen gang i sommer. Juni/juli. Aner ikke når vi har sex igjen. Kanskje i kveld, kanskje neste uke, kanskje over nyttår. Who knows 😊 Endret 27. oktober 2023 av sicario Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #69 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 25.10.2023 den 16.43): Jeg og kona har en diskusjon gående. Vi har to barneskolebarn, begge jobber 08 -16. ungene går på idrett, og ellers har vi hus. Ganske A4 vil jeg tro - og vi er i slutten av 30 årene. Vi er gift, og et etablert par Jeg har prøvd å snakke med henne om at jeg ønsker mer sex. Vi har sex 3-6 ganger i året 1 gang så langt siden va sommerferien. Jeg har snakket med henne om at ca snitt for et par i en familiesituasjon som oss er ca en gang i uken? Hun svarte at det er feil, og har jeg har lest bare det jeg vil lese for å kunne be henne om det jeg vil. Hun mener 3-6 ganger per år er det vi «rekker», orker og får til Jeg har også lest at sex 12 ganger per år, 1 gang per måned kan kalles et sexløst ekteskap, og i det perspektivet et jo vårt sexliv dødt og da er jo altså ikle vårt sexliv «normalt» slik min kone vil ha meg til å tro? Er det noen her i ca samme fase av livet? Hvor ofte har dere sex? Anonymkode: 406d8...bda Likt som deg, 6 ganger i året cirka Anonymkode: cc5a3...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #70 Del Skrevet 19 timer siden For å sette i perspektiv: Vi har sex 2-3 ganger i uken etter over 20 år sammen. Jeg syns det er for lite, men ikke så lite at jeg syns det er krise. Jeg lever fint med det. Ditt forhold hadde jeg ikke vurdert å bli i en gang. Anonymkode: 7c4ff...cc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #71 Del Skrevet 19 timer siden Det høres litt lite ut, men dere må nesten finne ut hva som funker for DERE. Et kompromiss hadde kanskje vært fint her? Selv har vi det ikke oftere enn et par ganger i måneden. Vi er ikke slitne småbarnsforeldre, men tenåringsforeldre. De legger seg jo ALDRI..! Jeg klarer ikke å slappe av når datteren vår er våken i rommet over oss og sønnen gamer to rom ved siden av. De legger seg samtidig + etter oss, så èn av dem er alltid våken. Før de var våkne så seint, hadde vi sex ca to ganger i uka, tror jeg. Oftere da de var enda yngre (bhg/småskole - alder). Anonymkode: 1fb8d...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #72 Del Skrevet 19 timer siden Vi har sex alt ifra 1-3 ganger daglig. Merkelig nok så øker det sexlysten å være på turneringer og andre plikter. De få gangene vi har sexløse dager er det pga ekstrem varme, sykdom eller nedstemthet. Jeg tror vi ligger litt over snittet, men å gå en uke uten sex hadde ikke vært holdbart for noen av oss. Anonymkode: 7cc0d...a0f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #73 Del Skrevet 9 timer siden Jeg er 43, han er 65. Snittet er ca. 2 ganger per uke. Var mye mer da vi var nyforelska for 4-5 år siden. Da kunne vi lett ha sex 15-20 ganger per måned. Anonymkode: 14a82...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #74 Del Skrevet 9 timer siden Har sex 1-4 ganger i året. De helgene vi er bortreist uten unger. Anonymkode: 09f0b...a62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå