Gå til innhold

Hvor ofte sex i etablert parforhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tenker at hvis man faktisk vil finner man tid til det. Jeg mener det er en viktig investering i forholdet.

Samboer har et barn med spesielle behov, som er krevende. Vi har sex hver dag, og det er faktisk en prioritet over alt annet. Det handler litt om å stresse ned og nyte etter slitsomme dager, og det er en del av en intim og fin "rutine". Et betyr ikke at sexen er rutinepreget, men det er liksom stemningen, det er en forventning i lufta som pirrer oss begge. For vår del skaper det mye lekenhet og lyst i forholdet, og man går rundt og lengter litt på hverandre. Hva finner man på i dag, montro? Jeg elsker at han kan overraske meg med noe spennende etter at barnet er lagt og vi kan ha voksentid. :)

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angående hyppighet har nok du rett her, men det hjelper jo egentlig ikke når hun ikke ønsker sex, for sex skal jo være ønsket og deilig tilfredsstillende for begge. Altså hjelper det ikke at du har rett. Om du krevet sex en gang i uka, og hun stiller opp uten lyst, vil det være pliktsex som bare vil ødelegge mer og mer mellom dere to og angående mulighet til å få en god løsning på dette. 

Hun har ikke tid og krefter sier hun. Hvordan er fordelingen av ansvar mellom dere? Er du for slapp og til frustrasjon og at hun blir mentalt sliten av det eller at du ikke lytter til hennes behov? Har hun tilstrekkelig egentid til å lade batteriene?  Har hun for høye krav til seg selv? 

Kun god sex opprettholder lyst og behov for sex (derfor bør pliktsex aldri skje), så er du åpen for at hun kanskje ikke har fått så veldig utbytte ut av sex dere har, uten å bli radbrukket av å få vite at det har hun ikke? Tåler du å gå inn på temaet hvilken mann, partner, kjæreste og elsker du er for henne? 

Parterapi er en god start, om du seriøst og oppriktig ønsker å ta tak i dette, men da må du også være innstilt på at du ikke nødvendigvis liker det du får vite, og du må være innstilt på å ta tak i det du får vite. Ikke bare "tenke på det" eller si ja til det, men i handlinger, selv om det ikke nødvendigvis fører til belønning umiddelbart. Det tar tid å bygge opp igjen mistet tillit, uansett om det er tillit til å bli lyttet til og forstått, at mannen begynner å ta sin del av ansvaret, eller seksuelt. 

Vil du ha rett, eller vil du ha en god løsning for dere begge? Vil du ha sex, eller vil du ha gjensidig og god sex dere begge nyter? Vil du at dere to skal klare å komme dere gjennom denne utfordringen, til noe bedre, eller vil du ha sex en gang i uka, minst, til hun går fra deg? Tåler du sannheten, og er villig til å endre det nødvendige for at dere to skal ha det godt begge to? 

Mye å vurdere her. 

Anonymkode: 8a2eb...513

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Vi hadde sex 1 gang pr måned i 6 år. Ble aldri bedre, selv etter sexolog og parterapi. Hun trengte X og Y for å føle lyst, å fikk det....så trengte hun A og B plutselig. En evig runddans med unnskyldninger og lovnader. Ble selvfølgelig slutt, og jeg har hatt mer sex siste året enn i løpet av hele forholdet vårt. 

Anonymkode: 2c8a4...3eb

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg og kona har en diskusjon gående. Vi har to barneskolebarn, begge jobber 08 -16. ungene går på idrett, og ellers har vi hus. Ganske A4 vil jeg tro - og vi er i slutten av 30 årene. Vi er gift, og et etablert par

Jeg har prøvd å snakke med henne om at jeg ønsker mer sex. Vi har sex 3-6 ganger i året 1 gang så langt siden va sommerferien. Jeg har snakket med henne om at ca snitt for et par i en familiesituasjon som oss er ca en gang i uken? Hun svarte at det er feil, og har jeg har lest bare det jeg vil lese for å kunne be henne om det jeg vil. Hun mener 3-6 ganger per år er det vi «rekker», orker og får til

Jeg har også lest at sex 12 ganger per år, 1 gang per måned kan kalles et sexløst ekteskap, og i det perspektivet et jo vårt sexliv dødt og da er jo altså ikle vårt sexliv «normalt» slik min kone vil ha meg til å tro?

Er det noen her i ca samme fase av livet?

Hvor ofte har dere sex?

Anonymkode: 406d8...bda

For det første så syntes jeg du henger deg opp i statistikker og «undersøkelser».

Første jeg ville gjort, var å slutte å sammenligne med andre. Det er deres liv og deres situasjon som er avgjørende. Ikke naboens.

Selv er vi i samme situasjon. 2 barn i barneskolealder. Vi har sex 3-4 ganger i året, noe som er mer en nok for oss. Vi orker ikke, gidder ikke å prioritere sex slik livet er akkurat nå. Spiller ingen rolle hva statistikker og undersøkelser sier.

Vi kjenner oss igjen i din kone. Du fungerer tydeligvis litt annerledes, og dette kan kun løses mellom deg og din kone.

Anonymkode: 09f0b...a62

• Liker 3
Skrevet

Midt 40-årene. Sex 4-5 ganger i uka. Noenlunde jevn lyst på oss. 

Anonymkode: 2b7b5...9ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Husk at sex er som mat, liker du maten vil du ha mer, er maten dårlig, er det lett å stå over.

Anonymkode: 3de13...48d

Det er en fin myte 😊

I virkeligheten er det slettes ikke slik for alle, at kvalitet på sex påvirker hvor ofte man har lyst. Slik er det også for oss. Vi har veldig bra sex. Alltid hatt. Har ingen påvirkning på hvor ofte eller sjeldent lysten kommer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og kona har en diskusjon gående. Vi har to barneskolebarn, begge jobber 08 -16. ungene går på idrett, og ellers har vi hus. Ganske A4 vil jeg tro - og vi er i slutten av 30 årene. Vi er gift, og et etablert par

Jeg har prøvd å snakke med henne om at jeg ønsker mer sex. Vi har sex 3-6 ganger i året 1 gang så langt siden va sommerferien. Jeg har snakket med henne om at ca snitt for et par i en familiesituasjon som oss er ca en gang i uken? Hun svarte at det er feil, og har jeg har lest bare det jeg vil lese for å kunne be henne om det jeg vil. Hun mener 3-6 ganger per år er det vi «rekker», orker og får til

Jeg har også lest at sex 12 ganger per år, 1 gang per måned kan kalles et sexløst ekteskap, og i det perspektivet et jo vårt sexliv dødt og da er jo altså ikle vårt sexliv «normalt» slik min kone vil ha meg til å tro?

Hvor ofte har dere sex?

Hun har rett. Snittet hos oss ligger på 3 ganger på to mnd.  Mannen sier han er ikke 20 lengre og har ikke lyst på mer.

6 uker siden jeg hadde sex med mannen sist.

Selv har jeg sex 1-2 ganger i uka.

Har vært sammen i 12 år. To små barn.

Anonymkode: 2e8e9...1cf

Skrevet

Hvor ofte har dere sex?

Prøver du å "forføre" henne da? Vise henne begjær i hverdagen? Komme opp bak henne mens hun sitter og leser nyheter og kysser henne i nakken før du går videre? Tar på henne?

Skrevet

2-3 ganger i uken er vel snittet? Selvfølgelig noen som drar det veldig opp og ned 

Anonymkode: ce11d...780

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg tviler på det er normalt å ha sex så sjeldent som dere, og det kan umulig være bra for parforholdet. Hva er årsaken til hun ikke vil ha sex oftere? 

Anonymkode: 93ca0...f1d

Er nok ikke statistisk normalt. Men spiller det noen rolle? Det spiller en rolle at ikke begge i forholdet er fornøyd, men hva statistikk sier burde jo være uvesentlig.

Vi har sex 2-4 ganger i året. Det har ingen påvirkning på forholdet at vi ikke har sex oftere. Vi har sex når vi vil ha sex.. Og det er ganske sjeldent. Det forteller ingen ting om forholdet vårt forøvrig 😊

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror gjennomsnittet egentlig en ca.2 ganger i måneden, eller hver 14.dag om du vil. For meg personlig ville jeg omtalt sexlivet som ikke-fungerende hvis snittet var mindre enn én gang i uka. Vi er også slitne småbarnsforeldre i 30-årene, men vi har sex ca.3 ganger i uka, fordi vi begge liker sex og lidenskap. 

Når det blir sååå sjeldent som hos dere, så handler det ikke lenger om å bare være litt sliten eller at man glemmer å ha sex i en hektisk hverdag. Jeg hadde til og med sex med en eks jeg til slutt hatet, men brukte tid på å gå ifra, fordi kroppen min hadde behov for sex. Jeg var i den situasjonen lenge, og selv da gikk det "kun" et par uker før jeg følte et så stort behov for sex at jeg bare hadde det med han idioten jeg bodde med.

Anonymkode: 4b98c...d06

Skrevet

Husk på at når hun sier at dere ikke har tid til, eller orker sex så er det bare løgn. Sannheten er at hun blir ikke kåt på deg, og har null seksuell interesse. Det er helt normalt, og etter 10 år så er det så mye som 47% av kvinner som ikke tenner på mannen lengre. For menn er tallet 13%. 

Når det er sagt synes jeg personlig ikke at sex i et langvarig forhold er viktig i det hele tatt. Det er ikke derfor man er sammen så lenge. Sex er gøy når det er nytt og spennende. 

Anonymkode: 81afd...1d2

• Liker 2
Skrevet

Vi er i midten av 30-årene, har tre barn, fulltidsjobber hus, hytte og alt som følger med. Lengste vi har gått uten sex når vi har vært sammen (sett bort fra ukene etter fødsler hvor vi gikk 5-6 uker uten på det meste) har det aldri gått mer enn 2 uker mellom. Nå for tiden har vi sex 3-8 ganger i uka. Sex er viktig for oss begge og noe vi begge prioriterer. 

Hvor ofte par har sex har vel et stort variasjonsspenn. Noen er tilfredse med 1 gang i året, andre ønsker 1 gang om dagen. Det eneste som betyr noe er derfor hva man selv er tilfreds med. Kona di er tilfreds, men ikke du. Da har ikke hva andre gjør noe å si egentlig. Hva skal til for at hun skal få mer lyst? Har du stilt henne det spørsmålet? Tid er ikke et godt nok svar, men en fin unnskyldning. Hvis det står på tiden får man prioritere hvis lysten er der. Det er nok noe annet som ligger bak. 

Hvis jeg skal snakke for meg og hva som påvirker lysten min så er det hvordan sexen er (har han fokus på meg og min nytelse, kjenner jeg meg begjært, er sexen spennende og kreativ, nyter han meg etc). I tillegg må jeg føle meg sett i hverdagen, han må legge inn en innsats for å holde seg litt i form, være ren (vet jeg at kuken til enhver tid er ren er sjansen større for St jeg spontant tar initiativ til sex), at han bidrar aktivt i forholdet, med husarbeid og barn. Jeg trenger å føle meg begjært, sett, respektert og at han ikke tar meg som en selvfølge. Dette er heller ikke enveiskjørt, for jeg legger også inn en innsats for å være «bra nok» for ham og dekke hans behov i hverdagen. Jeg trener, passer på kroppen min, er ren, tar på sexy undertøy, fornyer meg etc.

Anonymkode: 363ef...6f8

• Liker 1
Skrevet

For meg er det du beskriver et sexløst forhold.

Jeg er 50 nå, men i alle år jeg har vært i forhold – småbarnstid som tenåringstid – har sex 3-7 ganger i uka vært normen.

Men, så er sex viktig for meg, og jeg har delt livet med likesinnede partnere. Jeg føler med deg, det der høres drepen ut i mine ører.

(K)

Anonymkode: c07c0...1f8

• Liker 1
Skrevet

Det kan være mange grunner for at et ekteskap/parforhold har lite sex. Og ofte når kvinner ikke orker sex så mye lengre i et forhold er det gjerne fordi vi føler oss enten lite sett, sånn bortsett fra når det kommer til når menn ofte ønsker sex. Jeg har vært med en jeg hadde sex med 3 ganger i året dem to siste årene, og det var etter mye mas og grining. 
Grunnen for at jeg knapt orket og spre beina var at jeg var alenemor i et forhold. Jeg måtte planlegge, gjøre alt med husarbeidet mer eller mindre, barna orket han knapt og hjelpe til med og virket som et stort ork om han ble bett om det. Mens jeg kom hjem fra jobben så forsatte gjøremålene mine, mens han var sliten og måtte slappe av og det stort sett resten av kvelden.                                                              Nå trenger det ikke være sånn hos dere, men grunnen for at jeg skriver det, er mulig og tenke er det en grunn for at sexen er så lite? Viktige og gjøre en innsats og se i seg selv også. Og man må da endre og mene det ikke en liten stund så blir sexen bra og så er man tilbake. Kunne dere snakket skikkelig om hvorfor hun ikke orker om dere deler på det meste med barn, hus og hjem. Viktig og ta tak i det og prate med noen om dette, jeg og x gjorde det. Men han lyttet ikke og ofte ble han stakkars meg var jeg som ikke ga han sex. Men om man begge går inn for og få hjelp og lysten tilbake, fordi om man ikke nærer sexen så kan den dø ut, man må ha sex for og ha lyst på mere sex

Anonymkode: 48856...87a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

For det første så syntes jeg du henger deg opp i statistikker og «undersøkelser».

Første jeg ville gjort, var å slutte å sammenligne med andre. Det er deres liv og deres situasjon som er avgjørende. Ikke naboens.

Selv er vi i samme situasjon. 2 barn i barneskolealder. Vi har sex 3-4 ganger i året, noe som er mer en nok for oss. Vi orker ikke, gidder ikke å prioritere sex slik livet er akkurat nå. Spiller ingen rolle hva statistikker og undersøkelser sier.

Vi kjenner oss igjen i din kone. Du fungerer tydeligvis litt annerledes, og dette kan kun løses mellom deg og din kone.

Tipper mannen din er i nøyaktig samme sko og like utsultet som TS, til tross for du skriver "vi". Eller kanskje du er konen til TS... 

Skrevet (endret)

Hadde det gått måneder mellom hver gang, så hadde dama fort blitt singel, helt uakseptabelt for min del 

Endret av Artmo3
  • Liker 2
Skrevet

Mannen min jobber borte, kun hjemme i helger. Blir som regel 1 gang pr helg, noen ganger to. 

Anonymkode: c174c...80f

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tipper mannen din er i nøyaktig samme sko og like utsultet som TS, til tross for du skriver "vi". Eller kanskje du er konen til TS... 

Evt kona mi da.

Nei. Hun er ikke like «utsultet» som TS. Jeg skriver «vi», fordi vi faktisk snakker sammen og kommuniserer.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

1-2 ganger i uken. 20år, 2 ungdommer, vi er i begynnelsen av 40årene.

Anonymkode: 5f875...d30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...