Gå til innhold

Avslutte vennskap-står fremdeles på samme sted..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ønsker nå tips og råd i forhold til en venninne,som jeg har vært i konfrontasjon med for bare 4 uker siden om samme tema.

Siden da,hat vi hatt en stor <krangel>/utblåsning,om at jeg synes hun er heldig fraværende,og at hun ikke virker interessert i vennskapet vårt,at det er enveis.

Hun sier hun vil beholde vennskapet,men helt ærlig,er jen kjempesliten av dette. Vet ikke om det er andre med liknende erfaringer,for nå er jeg ganske sikker oå at dette ikke er verdt noe særlig mer,orker ikke.

Hun har ikke en gang tatt initsiativ, har kjent henne siden våren 2021,altså ca 2 år.siden da, er det utelukkende jeg som har stått for initsiativ,når jeg tar dette opp med henne,sier hun at hun har det vanskelig,men hun vil beholde.

Dette rimer ikke med handlingene hennes. Hun tar jo aldri initsiativ selv,men hun henger jo med andre. Eksempelvis i helgen,fikk hun besøk-og mandagen,skulle hun få besøk etter jobb.

Vet hun antakeligvis har utfordringer,men hvem har vel ikke det? Samme har jeg forresten,og jeg opplever er meg som reservevenninnen. Vennskap skal ikke være bygget på enveis initsiativ.

Jeg tenkte å ta dette opp med henne, men så igjen, er hun treig med responsen. Jeg har sagt det erviktig,og. Ikke en melding om hvor hun spør om noe,sier når hun kan eller at hun i det hele tatt that registrerte jrg prøver å nå henne.

Begge har snap, og hun har Helmer ikke besvart lette enkle hyggelige temaer som noe nytt jeg har kjøpt,og er fornøyd med.ingenting.

Nå føler jrg mest for å bare la ting fade ut, og ikke ringe henne mer. Det er vondt,fordi jeg har ansett henne som en nær venninne. Jeg har ikke mange,og de er ikke lett å finne heller.Men dette ersåpass sårende,at jeg er dritt lei,og ikke mk st ufint,synes jeg. Med tanke på at vi for vare 4 uker siden hadde nesten samme type prat.

Erfaringer,tips og innspill på dette??

Anonymkode: 9ecc1...27f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv ordentlig norsk! 

Og Finn deg ei ny venninne! 

Anonymkode: 83c23...61e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ingen blir bedre venner av mas og "utblåsing". Dette er dødfødt

Anonymkode: d2a44...031

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde bare sluttet å snakke med henne. Du har snakket med henne og ting er ikke blitt bedre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Din veninne er ikke slik du vil hun skal være. Du har bedt henne om å endre seg, noe hun ikke kan eller ønsker. Det nytter ikke å konfrontere henne enda mer for å få henne til å bli slik du vil. Der virker som at du forventer for mye av en venninne. Hun ønsker å beholde vennskapet, men ikke på den måten du vil. Du trenger flere venner istedenfor å forsøke å presse denne venninnen til å være alt for deg. Hvis du selv hadde hstt flere venninner, ville du ikke blitt misunnelig når hun brukte tid sammen med andre. Kan du akseptere at dere er ulike og justere dine egne forventninger?

Endret av ESFP
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Duff skrev (1 time siden):

Jeg hadde bare sluttet å snakke med henne. Du har snakket med henne og ting er ikke blitt bedre.

Det er hva jeg opplever blir den mest naturlige løsningen egentlig,og kan ikke forstå annet enn at hun egentlig bare må vite dette..

Men på den andre siden,synes jeg det er en litt barnslig og trist <taktikk>,for hva om hunbare ikke er typen som vurderer det dithen da, at det tolkes slik?ikke alle er like bevisst på hvem som tar iontakt alltid,desverre-men kp har jeg sagt ifra,vi jar hatt samtaler om dette som eget tema,og bare for 4 ukrr siden også..oliss at de burde være naturlig for henne å egentlig ha sånt inne,for hva er vennskap ellers??

Anonymkode: 9ecc1...27f

• Hjerte 1
Skrevet

INITIATIV - INITIATIV - INITIATIV.

Ellers: Ikke overanalyser så jævlig. Bare la være å ta kontakt og se hva som skjer. Tar hun ikke kontakt, så renner vennskapet ut i sanda. Tar hun kontakt, så får du nesten vurdere da…

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva mener du at du «bruker energi» på? 
Hun tar jo ikke kontakt med deg, sier du. Man havner ikke i «konfrontasjon» med mennesker som ikke tar kontakt. Med mindre man oppsøker dem? 

Uansett: dine krav til dine behov er ikke en fasit for noen andre i hele universet, ts, enn deg. Din venninne har sine egne krav og sine egne behov. De er styrende for hennes liv. Hun verken behøver eller skal føle at hun behøver dekke dine behov. Hun har kun ansvar for å dekke sine. Og det virker det som om hun gjør.

Dersom du har behov for sosial omgang utover det hun har behov for? Da må du dekke det gjennom andre mennesker, ikke kreve at hun treffer eller kontakter deg oftere enn HUN har ønske og behov om.

Oppsummert: dine krav og ønsker er ikke styrende for hennes liv. Eller noen som helst andres liv. Det at du tror dine krav har betydning vil føre til at du støter folk fra deg. Så slutt med å tro det.

Anonymkode: fece9...8b6

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må vurdere om vennskapet betyr noe for deg. Hvis det gjør det, fortsett å ta kontakt. Husk at folk er forskjellige.  Noen har en veldig høy terskel for å ta kontakt, ikke fordi de ikke vil, men fordi det er vanskelig.  Hun ønsker å fortsette vennskapet, og beslutningen ligger hos deg.

Anonymkode: 802fb...186

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
2 hours ago, ESFP said:

Din veninne er ikke slik du vil hun skal være. Du har bedt henne om å endre seg, noe hun ikke kan eller ønsker. Det nytter ikke å konfrontere henne enda mer for å få henne til å bli slik du vil. Der virker som at du forventer for mye av en venninne. Hun ønsker å beholde vennskapet, men ikke på den måten du vil. Du trenger flere venner istedenfor å forsøke å presse denne venninnen til å være alt for deg. Hvis du selv hadde hstt flere venninner, ville du ikke blitt misunnelig når hun brukte tid sammen med andre. Kan du akseptere at dere er ulike og justere dine egne forventninger?

Takk! Dette var både godt observert og formulert.

Anonymkode: 1cfc5...400

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva mener du at du «bruker energi» på? 
Hun tar jo ikke kontakt med deg, sier du. Man havner ikke i «konfrontasjon» med mennesker som ikke tar kontakt. Med mindre man oppsøker dem? 

Uansett: dine krav til dine behov er ikke en fasit for noen andre i hele universet, ts, enn deg. Din venninne har sine egne krav og sine egne behov. De er styrende for hennes liv. Hun verken behøver eller skal føle at hun behøver dekke dine behov. Hun har kun ansvar for å dekke sine. Og det virker det som om hun gjør.

Dersom du har behov for sosial omgang utover det hun har behov for? Da må du dekke det gjennom andre mennesker, ikke kreve at hun treffer eller kontakter deg oftere enn HUN har ønske og behov om.

Oppsummert: dine krav og ønsker er ikke styrende for hennes liv. Eller noen som helst andres liv. Det at du tror dine krav har betydning vil føre til at du støter folk fra deg. Så slutt med å tro det.

Anonymkode: fece9...8b6

Veldig enig. Én venninne kan ikke dekke alle behovene til ts. Hun får finne seg flere venner. 

Anonymkode: 54b1f...3b5

• Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for brukerangrep,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...