Gå til innhold

Utbetaling av barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye tull med bf søkte jeg nå barnebidrag via Nav og vedtaket kom sent forrige måned. 
regnet med pengene ville komme i dag, men foreløpig er ingenting kommet. 
Når pleier bidraget å bli utbetalt? 

Anonymkode: ffc06...611

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Etter mye tull med bf søkte jeg nå barnebidrag via Nav og vedtaket kom sent forrige måned. 
regnet med pengene ville komme i dag, men foreløpig er ingenting kommet. 
Når pleier bidraget å bli utbetalt? 

Betalingsfrist for bidragspliktig er den 25. hver måned, men vi utbetaler vanligvis fortløpende til deg når pengene kommer inn.

Anonymkode: 75281...230

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Betalingsfrist for bidragspliktig er den 25. hver måned, men vi utbetaler vanligvis fortløpende til deg når pengene kommer inn.

Anonymkode: 75281...230

Så det betyr i praksis at jeg ikke kan forvente å få det i dag? Neste uke? 
Eller i verste fall om flere mnd fordi far ikke betaler..? 

Skrevet

For det første må barnefar faktisk betale inn bidraget til NAV, og han har vel frem til 25. i måneden til å gjøre dette. Hvis han ikke betaler vil du sannsynligvis få bidragsforskudd fra NAV, vanligvis utbetalt en av de første dagene i den neste måneden. NAV venter og ser om barnefar betaler innen 25., men hvis han ikke gjør det får du bidragsforskudd ca ei uke etterpå da.

Anonymkode: 0233d...c23

• Liker 1
Skrevet

Men HVIS han betaler den 25. 

får jeg da også utbetalt den 25? 

Skrevet

Jeg vil tro det går en dag og to ekstra slik at NAV får registrert innbetaling og videresendt pengene til din konto.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil tro det går en dag og to ekstra slik at NAV får registrert innbetaling og videresendt pengene til din konto.

Takk 😃

Skrevet

Dersom han ikke betaler så tar det minst 3 måneder før dem begynner med tvangstrekk. Men forfallsdatoen er 25. Hos meg varierer det veldig hvilken dag det kommer inn. Har enda ikke fått bidrag for juli og august feks. Men fikk da forskudd disse to månedene.

Anonymkode: b2467...e25

Skrevet

Her kommer de alt mellom 20. og 27., jeg tror det kommer an på når far betaler inn. Også tar det et par dager fra han betaler, til jeg får dem på konto.

Anonymkode: 6a765...2fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...