AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #1 Skrevet 25. oktober 2023 Nå er jeg så møkk lei av å handle på finn.no. Det skjer så ofte nå, at jeg kontakter selger med spm angående varen. I mellomtiden har selger fått en melding fra en annen, som da tydeligvis har skrevet at de ønsker å kjøpe varen. De får da lov å kjøpe den, mens jeg, midt i samtalen om varen, får beskjed om at varen er solgt til en annen! Hva er dette for en ukultur? Anonymkode: da306...bc4 1
Populært innlegg CX86 Skrevet 25. oktober 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 25. oktober 2023 Når man legger ut en vare til salgs vil man gjerne bli kvitt den så fort som mulig. Og hvis du er en av de med 1000 spørsmål skjønner jeg selgerne veldig godt... 56 14
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #3 Skrevet 25. oktober 2023 Jævlig irriterende, jeg holder alltid av varen til den første som tar kontakt til alt er avklart. Men det merker jeg at ikke alle gjør! Jeg kan si "jeg er interessert i å kjøpe, hva er de eksakte målene? "Oppgir mål" "den passer perfekt, den tar jeg" " den ble nettopp solgt". JA TIL MEG! idioter. Anonymkode: 6c47b...c1d 2 2
Vegglampe Skrevet 25. oktober 2023 #4 Skrevet 25. oktober 2023 Jeg selger ting titt og ofte via Finn. Den første som har sakt den skal ha varen får kjøpe. I starten holdt jeg av varen til første som jeg hadde dialog med. Men etter flere ganger å bli regelrett ghosta, så gidder jeg ikke. Jeg skal bli kvitt tingen. Enklest mulig salg prioriterer jeg glatt. 30 5
kaleidoskop Skrevet 25. oktober 2023 #5 Skrevet 25. oktober 2023 Jeg selger til første som sier de skal ha. Hvis meldingen er noe sånt som "jeg vil gjerne kjøpe, men hva er målene" så ser jeg det som et salg. Hvis det derimot er bare spørsmål, så selger jeg til første som sier "jeg tar den" 6 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 Populært innlegg #6 Skrevet 25. oktober 2023 Spørsmål: Hei. Så søt kjole. Passer denne meg tror du? Jeg er 170 høy, men litt bred over hoftene. Jeg bruker vanligvis en M i H&M. Ser at kjolen du selger er størrelse M fra H&M, men ble litt usikker. Hva tror du? Svar: Jeg tror du blir et stort problem før, under og etter salget. Dette gidder jeg ikke for 100 kroner. Anonymkode: 87528...4da 32 23
Blåttvann Skrevet 25. oktober 2023 #7 Skrevet 25. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nå er jeg så møkk lei av å handle på finn.no. Det skjer så ofte nå, at jeg kontakter selger med spm angående varen. I mellomtiden har selger fått en melding fra en annen, som da tydeligvis har skrevet at de ønsker å kjøpe varen. De får da lov å kjøpe den, mens jeg, midt i samtalen om varen, får beskjed om at varen er solgt til en annen! Hva er dette for en ukultur? Anonymkode: da306...bc4 Du har jo ikke sagt at du vil ha varen så du er ikke først i køen. Du er først i køen hvis du og selger har en avtale om kjøp. Endret 25. oktober 2023 av Blåttvann 12 9
Blåttvann Skrevet 25. oktober 2023 #8 Skrevet 25. oktober 2023 CX86 skrev (21 minutter siden): Når man legger ut en vare til salgs vil man gjerne bli kvitt den så fort som mulig. Og hvis du er en av de med 1000 spørsmål skjønner jeg selgerne veldig godt... Enig. Dessuten er det nesten uten unntak slik at de som spør om spørsmål har flere spørsmål og deretter finner de ut at de ikke skal ha varen likevel... Så går man til den andre kjøperen som var interessert men da har den personen kjøpt av noen andre i mellomtiden og man står uten å få solgt. Spørsmålkjøpere bruker ofte veldig lang tid på å svare også, for de må jo tenke og vurdere før de bestemmer seg. Det beste er derfor å selge til den første man får en ordentlig avtale med eller den første som kan komme og hente. 7 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #9 Skrevet 25. oktober 2023 Er så utrolig mange useriøse kjøpere som bruker lang tid på kommunikasjon og spørsmål. Jeg vil selge så fort som mulig uten så lite kommunikasjon som mulig. Minst mulig "problem" går først i køen. Anonymkode: 769c4...ddc 18 7
ThereGoesBob Skrevet 25. oktober 2023 #10 Skrevet 25. oktober 2023 Tror du overvurderer din egen posisjon her. Du har ikke gjort annet enn stilt spørsmål om varen. Det betyr at du ikke er klar for å kjøpe varen, og lurer på hvorfor en annen som står klar til å kjøpe får tilslaget??? Svaret sier seg selv. Første mann til mølla prinsippet er absolutt ingen ukultur. 15 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #11 Skrevet 25. oktober 2023 Det er jo ikke noe køsystem på Finn. Man selger til dem man ønsker. Anonymkode: 64f7e...051 21 8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #12 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nå er jeg så møkk lei av å handle på finn.no. Det skjer så ofte nå, at jeg kontakter selger med spm angående varen. I mellomtiden har selger fått en melding fra en annen, som da tydeligvis har skrevet at de ønsker å kjøpe varen. De får da lov å kjøpe den, mens jeg, midt i samtalen om varen, får beskjed om at varen er solgt til en annen! Hva er dette for en ukultur? Anonymkode: da306...bc4 Ja og sammen er det for selgere, man treffer på kjøpere som stadig har 1000 spørsmål, sier dem er intresert eller skal komme. Så kommer noen i veien. Jeg er like lei det, og har du ikke klart og bestemme deg etter litt samtale, er vi i dialog klarer jeg og vente men ofte bruker dem hele dager på og svare. Dem som er intresert holder samtalen gående og klarer og avtale tid ganske raskt. Så er du den første kommer det noen før deg selger jeg den. Mitt tips vær på selv, og forsvinner den foran øynene dine om du ikke har vært pådriver selv. Ja så ble den ikke din Anonymkode: aedd6...6d4 1
umAxa Skrevet 25. oktober 2023 #13 Skrevet 25. oktober 2023 (endret) 33 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er jeg så møkk lei av å handle på finn.no. Det skjer så ofte nå, at jeg kontakter selger med spm angående varen. I mellomtiden har selger fått en melding fra en annen, som da tydeligvis har skrevet at de ønsker å kjøpe varen. De får da lov å kjøpe den, mens jeg, midt i samtalen om varen, får beskjed om at varen er solgt til en annen! Hva er dette for en ukultur? Anonymkode: da306...bc4 Hva er rasket? Den som står klar med pengene klare, eller den som brukre tid på å gå frem og tilbake med med spørsmål om varen? Som selger så velger man jo den minst smertefrie prosessen, og hva du føler om ukultur forandrer ikke hvem som ender opp med varen. Endret 25. oktober 2023 av umAxa 9 4
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 25. oktober 2023 #14 Skrevet 25. oktober 2023 34 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er jeg så møkk lei av å handle på finn.no. Det skjer så ofte nå, at jeg kontakter selger med spm angående varen. I mellomtiden har selger fått en melding fra en annen, som da tydeligvis har skrevet at de ønsker å kjøpe varen. De får da lov å kjøpe den, mens jeg, midt i samtalen om varen, får beskjed om at varen er solgt til en annen! Hva er dette for en ukultur? Anonymkode: da306...bc4 Varen selges til den første som vippser meg. Uansett hvem jeg snakker med om varen imens.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #15 Skrevet 25. oktober 2023 Jeg selger til den første som kommer på døra med penger, sender ingenting og dette står klart og tydelig i annonsen. Folk som kommer med tusen spørsmål og som ikke gidder å lese annonsen handler jeg ikke med. Anonymkode: de4e5...19c 4 2
umAxa Skrevet 25. oktober 2023 #16 Skrevet 25. oktober 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er jeg så møkk lei av å handle på finn.no. Det skjer så ofte nå, at jeg kontakter selger med spm angående varen. I mellomtiden har selger fått en melding fra en annen, som da tydeligvis har skrevet at de ønsker å kjøpe varen. De får da lov å kjøpe den, mens jeg, midt i samtalen om varen, får beskjed om at varen er solgt til en annen! Hva er dette for en ukultur? Anonymkode: da306...bc4 Og når man snakker om ukultur, her er en anekdote: Jeg prøvde meg på en "første mann til mølla" prinsippet, altså den som kontaktet meg først, skulle få varen. Endte opp med å måtte holde av varen i 5 dager, pga av lønningen og avvise 11-12 andre i mellomtiden. Endte opp med masse usikre spørsmål, og pruting der jeg måtte gjenta bekreftelsen at han/hun ville ha produktet. Endte opp med at jeg slengte på levering på døren for å godgjøre handelen. Endte opp med å få et spørsmål en time senere om han/hun kunne levere den tilbake til meg fordi han/hun syntes den ikke passet allikevel. 🤦♂️ Mye bedre å heller selge til som vet hva de vil ha med umiddelbar betalingsvilje som bevis. 8 5
Majott Skrevet 25. oktober 2023 #17 Skrevet 25. oktober 2023 kaleidoskop skrev (35 minutter siden): Jeg selger til første som sier de skal ha. Hvis meldingen er noe sånt som "jeg vil gjerne kjøpe, men hva er målene" så ser jeg det som et salg. Hvis det derimot er bare spørsmål, så selger jeg til første som sier "jeg tar den" Jeg vil bare si at mål på gjenstand/møbel bør være en selvsagt del i annonsen. i tillegg tilstand osv. Jeg vil alltid vite mål på en lampe eller et bord, eller hva som helst. Sofa, bord, eller hva som helst annet. 6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #18 Skrevet 25. oktober 2023 Majott skrev (1 minutt siden): Jeg vil bare si at mål på gjenstand/møbel bør være en selvsagt del i annonsen. i tillegg tilstand osv. Jeg vil alltid vite mål på en lampe eller et bord, eller hva som helst. Sofa, bord, eller hva som helst annet. Er overraskende mange som ikke oppgir størrelse eller mål, og det er slike ting jeg spør om før jeg sier at jeg kjøper. Det mener jeg er veldig relevante spørsmål Anonymkode: 6c47b...c1d 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #19 Skrevet 25. oktober 2023 Mange potensielle kjøpere /interessenter stiller et spørsmål, og får svar, for så å bli borte lenge - ofte over flere døgn. Det er klart at de da risikerer at noen kommer i mellomtiden og kjøper varen. Anonymkode: 29591...289 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #20 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Nå er jeg så møkk lei av å handle på finn.no. Det skjer så ofte nå, at jeg kontakter selger med spm angående varen. I mellomtiden har selger fått en melding fra en annen, som da tydeligvis har skrevet at de ønsker å kjøpe varen. De får da lov å kjøpe den, mens jeg, midt i samtalen om varen, får beskjed om at varen er solgt til en annen! Hva er dette for en ukultur? Anonymkode: da306...bc4 Jeg vet ikke om jeg har vært en del av det du beskriver, men jeg har hatt endel handler der jeg sier at jeg vil kjøpe varen, og har fått den uten diskusjon. Mulig det dreier seg om at jeg ikke pruter? Anonymkode: 56d45...d56 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå