Nowayback Skrevet 26. oktober 2023 #81 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): jo, det kan man så absolutt bli Anonymkode: 7481b...ff5 Men da vil man se det på magen utvendig. Du har ikke sixpack utvendig og masse farlig fett på innsiden😆 Utsiden vil reflektere hvordan ting er på innsiden. Bukfett er det farlige fettet, men en grei indikasjon på om du er sunn er å ta midjemålet og se om du er innenfor normalen. Under 80 cm for kvinner og under 94 for menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #82 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg tenker mest på tannhelsen jeg. Du må huske at tannhelse ikke er inkludert i frikortordningen, så dette kan bli dyrt, TS. Anonymkode: c01ed...aad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 26. oktober 2023 #83 Del Skrevet 26. oktober 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Føler jeg får i meg nok næring i tillegg.. Men hva vet jeg, har ingen å sammenligne meg med. En typisk matdag ser slik ut: frokoks- banan+nøtter+cottage cheese lunsj- stor salat med spinat, paprika, egg, gulost, avocado, elgpølse, quinoa, syltet agurk, syltet rødløk, pesto og hummus+1 glass kefir middag- 2 posjoner med reinskav, ris, saus, sopp og grønnsaker mellommåltid- 2 frøknekkebrød med avocado, kylling, ost og grønnt. kveldsmat- 1 kokt egg med pesto og havregryn med peanøttsmør, morbær, gojibær og gresskarfrø+1 glass melk + 2 plater sjokolade innimellom (rett etter måltidene) Anonymkode: 6fd15...4b5 Da er set ingen stress. Du får i deg kanskje for mye sukker/karbo i løpet av dagen og dette kan virke inn på humøret, ettermidags trøtthet, hodepine etc. Men ellers ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #84 Del Skrevet 26. oktober 2023 Her står det om kreft og kosthold i Norge, står spesifikt bla at man anbefaler kosthold med *lite* sukker for å unngå kreft. https://www.idunn.no/doi/full/10.18261/ntfe.19.4.3 Anonymkode: 02b35...0e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 27. oktober 2023 #85 Del Skrevet 27. oktober 2023 Effekt jeg fikk av å kutte ut alt av "søtsaker" : Bedre søvn. Bedre konsentrasjon. Bedre fordøyelse. All mat smakte utrolig mye bedre. Mindre sult på kvelden. Ned 11kg. Jeg kjente oftere at jeg var tørst (har alltid drukket altfor lite). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikke Kjent Skrevet 28. oktober 2023 #86 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 26.10.2023 den 11.15): Jeg kan lite om kropp, så dette var noe jeg så for meg bare. Trodde det kunne legge seg ved indre organer, i blodårer osv. Tette igjen 🙈 Godt det ikke er sånb man forestiller seg bestandig. Anonymkode: 6fd15...4b5 Det legger seg på innsiden av blodårene. Det ser en ikke og en trenger ikke å ha høyt kolesterol av den grunn. Du kan fint få hjerteinfarkt uten høyt kolesterol. Jeg fikk hjerteinfarkt da jeg var 39 år, men det var pga medisiner. Ting legger seg som sagt inne i blodårene og skal det sees så må en ta en sjekk av blodårene. Det kan gå fint å spise sjokolade i flere år. Helt til det ikke går bra lengre..men da er det for sent. Kroppen din har ikke godt av 2 store plater med sjokolade hver eneste dag. Har du prøvd å bytte de ut med frukt? Kroppen din kan endres med tiden. Du har høy forbrenning nå, men det kan endre seg med alderen. Da ligger du dårlig an om du fortsetter med 2 plater pr dag. Det er ikke bra. Ja vi lever kun en gang og en skal leve mens en kan, men det betyr ikke at en skal bare kjøre på fordi en vil. Eller bruke det som en unnskyldning. Finn en erstatning og kutt ut sjokoladen. Om du ikke klarer å moderere deg til feks kun i helgen så bør du slutte fullstendig. Men..det er ditt liv og ditt valg. Med tiden vil du måtte betale prisen for det du holder på med nå. Så får du selv bestemme om du synes det er verdt det og om du vil ta konsekvensene som kommer senere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #87 Del Skrevet 29. oktober 2023 Når er det du spiser sjokolade ila dagen? Hvis du absolutt må ha det, så ikke spis alt på en gang på kvelden feks. Men jevnt utover dagen😅 Kroppen for jo sjokk, og hvis du tenker på blodsukkeret ditt.. Anonymkode: e0949...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 29. oktober 2023 #88 Del Skrevet 29. oktober 2023 Spørsmålet mitt er: Går det bra med deg? Ikke fysisk, bare for å klargjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #89 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (På 25.10.2023 den 11.29): Jeg spiser to plater melkesjokolde hver dag. Hvor farlig er dette? Jeg er 1.70 høy og 50 kg, men skjønner jo at det legger seg på innsiden. Når det er sagt spiser jeg sunt eller. Alltid hjemmelaget, aldri junkfood, kun vann/melk som drikke, masse grønnsaker, alt økologiskt og unngår tilsettningsstoffer der det lar seg gjøre. Drikker alkohold 1 gang i halvåret og røyker ikke. Trener også 4 ganger i uka. Jeg spiser for at jeg er ekstremt avhengi, men har lyst til å slutte. Jeg tenker at jeg lever et ellers sunt liv, og bruker dette litt som unskyldning til kan spise. Kan noen fortelle om dette er farlig? Tenker da på hvordan kroppen har det på innsiden. Anonymkode: 6fd15...4b5 Er du frisk ellers? Har du prøvd å bytte ut sjokoladen med vanlig mat? Spiser du nok vanlig mat vil du snart begynne å legge på deg og kanskje det hjelper deg. Begynne å ta krom tilskudd? Les om det, feks Gevita Krom Anonymkode: d0bac...904 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idunn Skrevet 22. november 2023 #90 Del Skrevet 22. november 2023 Det går nok helt fint, og etterhvert kommer du nok til å bli lei av den sjokoladen. Jeg spiste også kjempe store mengder sjokolade før, men nå frister det ikke så mye lengere. Første som slår meg er at du kanskje er lav på magnesium. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå