Gå til innhold

grafisk designer og interiørarkitekt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som kan fortelle meg litt om disse yrkene. Og utdanninga? Må man kunne tegne for fri hånd? Jeg syns (det lille jeg vet om yrkene) at de virker interesant, men jeg kan ikke tegne i det hele tatt. Og jeg har ikke noe form og farge fra vgs. Jerg har tatt allmennfagelig. Noen som har tips til meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Yrket går ut på å utforme brosjyrer, logoer, plakater, og mange andre ting. En jobber ganske mye på data og litt skissing å den slags på frihånd. En trenger jo ikke være kunstner for å begynne med det, (for en lærer jo en del) men det er en fordel å kunne litt. Det er liten vits å begynne å studere det hvis en hater å tegne, da kommer en ikke langt :)

Ellers ville jeg anbefale deg å søke på westerdals reklameskole, det er de som er aller best innen dette!

Lykke til !

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg hater ikke å tegne men jeg er utrulig dårlig. Det er bare strekmenn på meg. Men jeg syns yrket virker veldig interesant. Men hvordan er lønna og er man sikret jobb som grafisk designer?

jeg har sett på opptaksprøven og det ser litt vanskelig ut.

Noen som vet noe om interiør arkitekt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En interiørarkitekt tegner MYE!

Har gått et sånt brevkurs en gang og det var stort sett tegning hele veien.

Både frihånd og ved hjelp av linjaler.

Tror nok at det kreves litt tegnekunnskap for å bli interiørarkitekt, men alt kan jo læres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er VELDIG dårlige tider innen reklamebransjen nå. Men ting forandrer seg forhåpentligvis. Ingen får hvertfall jobb som grafisk designer akkurat nå, kan jeg nesten si med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 0363 Anne

Hei!

Vet at en på jobben nettopp er ferdig utdannet som grafisk designer, etter 3 år på MI. Men hun sier at det for øyeblikket er helt umlig å få jobb, men det tar seg vel opp der som alle andre steder.

Til deg som sa at du hadde gått på et brevkurs i interiør. Tok du det gjennom NKI? Har nemlig veldig lyst til å ta et slikt kurs, så jeg lurte på hva dere gikk gjennom og hvilke forkunnskaper det kreves. Fint hvis du hadde tatt deg tid til et svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke gjennom NKI, husker faktisk ikke hvor jeg tok kurset i farta jeg. Det krevdes ikke noen forkunnskaper, men det var krevende.

Selv tok jeg kurset bare for å lære noe nytt jeg. Tok ikke eksamen eller noe i den duren. Har interiør som hobby og synes at det er interessant.

Angrer ikke på at jeg tok kurset, selv om jeg bare har brukt det hjemme hos meg selv.

Oppgavene bestod av å tegne opp, klippe, lime, møblere.. ja, masse!

Det var en innføring i fargelære, materialer, planløsning og masse annet.

Anbefales hvis du er motivert og har interesse.

Tipper at NKI sitt kurs er like bra som noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKI sitt interiørkurs er bra ja, har selv tatt det. Men desverre er det det kurset som ligger på topp hos NKI, noe som sier noe om hvor populært det er. Og da er det jo mange om jobbene da....

Det er et ganske krevende kurs, men du trenger ingen forkunnskaper, bare grunnskolen. Her lærer du veldig masse, og du bør nok kunne å tegne litt på frihånd, men ikke så mye. Da er det mest for øvelse.

Det en bruker mest er tegnebrettet og linjal, i yrkeslivet er det vel dataprogrammer.

Men det er iallefall kjempegøy! Jeg håper bare jeg får meg en jobb innen bransjen også.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...