Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har over lengre tid hatt en internettvenn som ga meg veldig mye glede og underholdning.

Han er morsom, han lytter og han ga meg rett og slett en type oppmerksomhet jeg aldri har opplevd før. Han sa mange fine ting til meg, helt til han plutselig snudde om og fikk raseriutbrudd. Han kunne ta seg nær av selv den minste ting, som for eksempel at jeg svarte for sent på meldinger og dukket opp i chat for sent på kvelden (selv om jeg sa tydelig fra om at jeg jobber til 21) eller at jeg ikke sendte en søt nok gif som morgenhilsen. Så snudde han om og ble snill og sjarmerende igjen, og hele mønsteret gjentok seg flere ganger i en slik grad at jeg konstant følte at jeg gikk på eggeskall. Samtidig var jeg nok avhengig av den oppmerksomheten jeg fikk... 

Etter hvert endte han opp med å slette meg fra alle steder vi chattet, fordi jeg ikke ville være kjæresten hans. Avstandsforhold er ikke noe for meg, og jeg tenkte også at han er for ustabil selv om jeg selvfølgelig ikke sa DET videre. 

Han kom tilbake etter noen måneder, latet som alt var som normalt og jeg var da ekstra bevisst på at han er manipulerende. Egoismen i meg gjorde likevel at jeg fortsatte å chatte med han, fordi han gir meg så god selvfølelse og jeg føler meg mindre ensom. Men etter hvert klarte jeg ikke mer, han begynte å si skikkelig fæle ting om meg og prøvde å bryte meg ned. Jeg endte derfor opp med å slette og blokkere han for noen uker siden. Jeg skal lett innrømme at jeg savner han veldig. 

Så til det jeg lurer på.. Ut fra hans oppførsel er jeg ganske sikker på at han er narsissist. En ting er at han åpenbart driver med love bombing, men han snakker også som om han selv er verdens mest perfekte person og han prøvde å gaslighte meg ved flere anledninger, noe jeg heldigvis ble oppmerksom på etter hvert og kan dobbeltsjekke siden vi har chattelog. Men er jeg like manipulativ og har jeg også narsissistiske trekk, jeg som ble værende med han mer for min egen selvfølelse og underholdning enn for hans følelser? 

Hva gjør jeg den dagen han prøver å legge meg til og skrive til meg igjen? Jeg er ikke sikker på om jeg er sterk nok til å la være å svare... Da han skrev til meg sist var det på "jubileumet" for da vi først snakket sammen, og den datoen nærmer seg nå. Jeg er ganske sikker på at han prøver å oppnå kontakt igjen på den dagen. 

Blir veldig takknemlig for ærlige tilbakemeldinger, og gjerne del historier om noen har lignende opplevelser med slike personer. 

Anonymkode: a4233...2a6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært i nesten samme situasjon som deg! 
Meg og han var veldig gode venner! Han var hyggelig, morsom og lett å prate med. En dag så fikk jeg så kjeft fordi jeg ikke svarte han på snap på mange flere timer. Da var det spm som «Hvor var du?», «Hvem var du med?», «Gidder ikke å snakke med deg nå siden du brukte så lang tid».. 

Jeg følte meg så kontrollert at til slutt orka jeg ikke mer da det gjentok seg… 

For å svare på spørsmålet ditt.. jeg personlig vil ikke kalle han narsissist, men heller ekstrem kontrollerende, sint og manipulerende! 

Sender han deg en melding neste gang, så forteller du hvorfor du ikke ønsker noe mer kontakt med han! Ikke godta noe som helst, og kom deg videre i livet! Han der er ikke noe å spare på enten som en venn eller kjæreste 

Anonymkode: d434f...fe2

• Liker 1
Skrevet

Det du beskriver høres veldig kjent ut.. 

Ja, kanskje har du rett. Jeg har et lite håp om det, for det betyr i det minste at han brydde seg om meg. Men ender vel alltid opp med å tenke at jeg er en slags brikke i et sykt spill. 

Tusen takk for svar ❤️ Kjenner jo på at du har helt rett både når jeg leser hva du og jeg selv har skrevet, at å ta opp kontakten igjen er helt feil. Det er bare så vanskelig å tenke klart når en innerst inne savner noen. 

Anonymkode: a4233...2a6

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...