AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #1 Skrevet 25. oktober 2023 Kjæresten min er ufør med to barn og får ikke lån i vanlig bank, annet enn husbanken. Jeg er ikke «økonomisk vanskeligstilt» og får ikke lån i husbanken. Kan vi da ikke kjøpe bolig sammen? Hvordan gjør man det når en får lån i husbanken og en ikke? Kan han få lån i husbanken og bruke det på en bolig som også er belånt hos feks DnB sammen med meg? Noen som vet? Anonymkode: 7d1a6...d7a
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #2 Skrevet 25. oktober 2023 Nei det kan dere ikke. Anonymkode: fa1c7...8e8 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #3 Skrevet 25. oktober 2023 Hele husstanden må få lån i husbanken. Har dere søkt og fått avslag? Det kan hende de vurderer dere som vanskeligstilt sammen mtp at dere er en barnefamilie. Anonymkode: f90f2...6ec
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #4 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hele husstanden må få lån i husbanken. Har dere søkt og fått avslag? Det kan hende de vurderer dere som vanskeligstilt sammen mtp at dere er en barnefamilie. Anonymkode: f90f2...6ec Ja, vi fikk avslag fordi jeg har en normal jobb / inntekt og ikke gjeld. I de bankene jeg får lån får ikke han lån. Så jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre.. Anonymkode: 7d1a6...d7a
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #5 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, vi fikk avslag fordi jeg har en normal jobb / inntekt og ikke gjeld. I de bankene jeg får lån får ikke han lån. Så jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre.. Anonymkode: 7d1a6...d7a Da er det egentlig bare å spare og håpe å få et mindre lån. Kjenner andre hvor den ene er ufør og fått lån sammen i vanlig bank, men de hadde stor EK. Dere må finne noe rimelig og kanskje vente på at rentesituasjonen stabiliserer seg. Bankene er ekstra forsiktige nå pga dagens økonomiske situasjon. Anonymkode: f90f2...6ec 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå