AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #1 Skrevet 25. oktober 2023 Ser i flere tråder her at begrepet "røde flagg" benyttes over en lav sko av ting man ikke liker hos en potensiell partner, altså det som egentlig havner i kategorien "dealbreaker". Et rødt flagg er pr. definsjon et farevarsel, og når det gjelder parrelasjoner, handler røde flagg om varselsignaler som indikerer sykelig eller manipulativ atferd. Eksempler på røde flagg er bl.a. Overdrevet kontrollerende atferd overfor den andre parten Mangel på tillit Atferd som bryter ned selvtilliten til den andre parten Fysisk, emosjonelt eller mentalt misbruk Rusmisbruk Narsissisme Sinneproblemer Manglende evne og vilje til konfliktløsning Konstant sjalusi Gaslighting Manglende emosjonell intelligens Manglende sosial tilknytning Som man ser, vil røde flagg som regel være dealbreakers, men det er samtidig ikke slik at alle dealbreakers er røde flagg. Slikt som f.eks. bruke sixpence (for å nevne et ferskt eksempel) mye sminke overvekt utseendepreferanser feminisme ha barn fra tidligere forhold hår under armene er egenskaper ved en person som man kan ha personlige motforestillinger mot, men de innebærer ikke skadelig atferd. Anonymkode: c49ef...1bf 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #2 Skrevet 25. oktober 2023 "Rødt flagg" er fullstendig utvannet og meningsløst her på KG. Alt en mann gjør som er utenfor den lille A4-boksen dama har laget seg at mannen får lov å være innenfor er å regne som "rødt flagg". Anonymkode: 8db83...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #3 Skrevet 25. oktober 2023 Fordi det er et jævla mas om det og det er nede på detaljnivå. Anonymkode: c467e...cce
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #4 Skrevet 25. oktober 2023 Det er ingen som har definisjonsrett på hva uttrykket "rødt flagg" betyr Anonymkode: 39576...ebc
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #5 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er ingen som har definisjonsrett på hva uttrykket "rødt flagg" betyr Anonymkode: 39576...ebc Selvsagt ikke, men begrepet mister fullstendig nytteverdi hvis det ikke eksisterer en viss enighet om betydningen og innholdet. Punktene i HI beskriver hva som vanligivs menes (hentet fra flere kilder) med "røde flagg". Det er klart at alle og enhver i prinsippet kan tillegge et hvert begrep en hvilken som helst betydning og innhold, men da mister også det meste av kommunikasjon sin verdi. Anonymkode: c49ef...1bf 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #6 Skrevet 25. oktober 2023 Jeg har ikke deltatt i noen av disse rød flagg trådene. Men jeg tenker noen av disse dealbreakerene som spesielt en del menn skriver er jo gjerne en samling av røde flagg, eller indikasjoner mot mange mindre røde flagg som samlet er et stort rødt flagg. Mange sexpartnere er kanskje ikke direkte et rødt flagg. Men mange sexpartnere kan ofte være litt synonymt med tilknyttingsproblemer og haugevis med andre ting som kan sies å samlet sett være et tydelig rødt flagg. Enklere å oppsummere det med for mange sexpartnere. Du skriver jo at, Manglende (sosial) tilknytning, Manglende emosjonell intelligens og Manglende evne og vilje til konfliktløsning er røde flagg. Mange sexpartnere er jo en indikasjon mot alle disse røde flaggene, samt mange flere. Rusmisbruk er rødt flagg i følge listen din. Men ikke overvekt? Overvekt er jo matmisbruk. Det er uhelse. Selvskading. Det er matmangel i store deler av verden og det er klimakrise. Å spise mer kalorier enn man trenger viser manglende empati. Det er å være egosentrisk. Det er en indikasjon mot dårlige egenskaper som manglende selvkontroll, manglende impulskontroll og mer.. Rasisme/rasitstiske yttringer er vel et rødt flagg? Ser ikke hvorfor feminisme ikke er et stort tegn på et rødt flagg. Ihvertfall slik som mange KG-feminister oppfører seg. 🤷♂️Går ikke i detaljer med fare for å avspore tråden helt. Joda, det finnes unntak. Gode feminister. Men mange menn gidder rett og slett ikke å risikere å komme over en av de fæle feministene. Er tryggest å bare styre unna. Anonymkode: 8bec7...09d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #7 Skrevet 25. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: feminisme Altså, dette er da et rødt flagg? Det er vel et rødt flagg om noen er maskulinist og Anonymkode: 39576...ebc
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #8 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser i flere tråder her at begrepet "røde flagg" benyttes over en lav sko av ting man ikke liker hos en potensiell partner, altså det som egentlig havner i kategorien "dealbreaker". Et rødt flagg er pr. definsjon et farevarsel, og når det gjelder parrelasjoner, handler røde flagg om varselsignaler som indikerer sykelig eller manipulativ atferd. Eksempler på røde flagg er bl.a. Overdrevet kontrollerende atferd overfor den andre parten Mangel på tillit Atferd som bryter ned selvtilliten til den andre parten Fysisk, emosjonelt eller mentalt misbruk Rusmisbruk Narsissisme Sinneproblemer Manglende evne og vilje til konfliktløsning Konstant sjalusi Gaslighting Manglende emosjonell intelligens Manglende sosial tilknytning Som man ser, vil røde flagg som regel være dealbreakers, men det er samtidig ikke slik at alle dealbreakers er røde flagg. Slikt som f.eks. bruke sixpence (for å nevne et ferskt eksempel) mye sminke overvekt utseendepreferanser feminisme ha barn fra tidligere forhold hår under armene er egenskaper ved en person som man kan ha personlige motforestillinger mot, men de innebærer ikke skadelig atferd. Anonymkode: c49ef...1bf Jeg er enig i alt det du sier, men jeg ville ha flyttet feminisme opp sammen med «rødt flagg». Sammen med nazisme, islamisme og kommunisme så er dette tankegods som jeg mener korrelerer med skadelig adferd, og følgelig ikke personer jeg ønsker å invitere inn til min innerste sirkel. Anonymkode: 5b920...186
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #9 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ingen som har definisjonsrett på hva uttrykket "rødt flagg" betyr Anonymkode: 39576...ebc «The term and the expression "to raise the red flag" come from various usages of real flagsthroughout history. A red flag is frequently flown by armed forces to warn the public of live fire exercises in progress, and is sometimes flown by ships carrying munitions (in this context it is actually the flag for the letter B in the international maritime signal flag alphabet, a red swallow-tailed flag). In many countries a red flag is flown to signify that an outdoor shooting rangeis in use» https://en.m.wikipedia.org/wiki/Red_flag_(idiom) Jeg finner det naturlig å bruke «rødt flagg» om fare, og skadelige faktorer og sånt som sannsynligvis ender med forferdelse. Å bli sammen med en nazist ville for meg være utenkelig fordi det er tankegods som støtter drap på uskyldige. Jeg tenker meg at en sånn person umulig kan ha sunne relasjoner til normale folk i miljøet rundt seg, og antageligvis selv være tilbøyelig til ekstreme handlinger. Stor overvekt er ikke et rødt flagg for det er i utgangspunktet bare noe som ikke tenner meg. Anonymkode: 5b920...186 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #10 Skrevet 25. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er ingen som har definisjonsrett på hva uttrykket "rødt flagg" betyr Anonymkode: 39576...ebc Jo. Alle språk utvikles gjennom en kollektiv konsensus. Det er bare de med svake evner som tror at hver og en kan dikte opp sine egne tolkninger og betydninger, fordi de ikke klarer å sette seg inn i hva det betyr. Sånt blir det språkforvirring, misforståelser og unødvendige uenigheter av. Så å argumentere med at "ingen har definisjonsrett" er sandkassementalitet og som voksen burde man vite bedre. Anonymkode: 99d1a...14b 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #11 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke deltatt i noen av disse rød flagg trådene. Men jeg tenker noen av disse dealbreakerene som spesielt en del menn skriver er jo gjerne en samling av røde flagg, eller indikasjoner mot mange mindre røde flagg som samlet er et stort rødt flagg. Mange sexpartnere er kanskje ikke direkte et rødt flagg. Men mange sexpartnere kan ofte være litt synonymt med tilknyttingsproblemer og haugevis med andre ting som kan sies å samlet sett være et tydelig rødt flagg. Enklere å oppsummere det med for mange sexpartnere. Du skriver jo at, Manglende (sosial) tilknytning, Manglende emosjonell intelligens og Manglende evne og vilje til konfliktløsning er røde flagg. Mange sexpartnere er jo en indikasjon mot alle disse røde flaggene, samt mange flere. Rusmisbruk er rødt flagg i følge listen din. Men ikke overvekt? Overvekt er jo matmisbruk. Det er uhelse. Selvskading. Det er matmangel i store deler av verden og det er klimakrise. Å spise mer kalorier enn man trenger viser manglende empati. Det er å være egosentrisk. Det er en indikasjon mot dårlige egenskaper som manglende selvkontroll, manglende impulskontroll og mer.. Rasisme/rasitstiske yttringer er vel et rødt flagg? Ser ikke hvorfor feminisme ikke er et stort tegn på et rødt flagg. Ihvertfall slik som mange KG-feminister oppfører seg. 🤷♂️Går ikke i detaljer med fare for å avspore tråden helt. Joda, det finnes unntak. Gode feminister. Men mange menn gidder rett og slett ikke å risikere å komme over en av de fæle feministene. Er tryggest å bare styre unna. Anonymkode: 8bec7...09d TS her. Det er ikke "min" liste, jeg har hentet disse punktene fra flere kilder online. Overvekt kan ha mange ulike årsaker, så her er jeg uenig i framstillingen din. Rasisme og hatytringer er jeg enig i er røde flagg, ja. Men jeg har ikke sagt at listen med eksempler var uttømmende. Feminisme i seg selv er ikke et rødt flagg, men som du selv er inne på - atferden til noen feminisiter. Her må du skille snørr og bart. Anonymkode: c49ef...1bf
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #12 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er enig i alt det du sier, men jeg ville ha flyttet feminisme opp sammen med «rødt flagg». Sammen med nazisme, islamisme og kommunisme så er dette tankegods som jeg mener korrelerer med skadelig adferd, og følgelig ikke personer jeg ønsker å invitere inn til min innerste sirkel. Anonymkode: 5b920...186 Som jeg skriver, så er ikke feminisme i seg selv et rødt flagg. Det er en ganske kraftig generalisering. Det er mange former for feminisme, og jeg kan være enig i at radikal/ekstrem feminisme kan være et rødt flagg, men ikke "klassisk" feministisk ideologi. Anonymkode: c49ef...1bf
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #13 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså, dette er da et rødt flagg? Det er vel et rødt flagg om noen er maskulinist og Anonymkode: 39576...ebc Det er det da virkelig ikke? Problemet med kvinneguiden er at det alle menn her tror er feminisme, det er ekstremisme. Ingen former for ekstremisme er bra. Anonymkode: 1e1df...2dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå