Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har levd virkelig dårlig i mange år nå og funnet meg i alt for mye.

Jeg håper det ikke blir masse tyn at jeg har funnet meg i dette osv. Noen ganger gjør man fryktelig dårlige valg og jeg følte meg til slutt helt «låst» i situasjonen samtidig som jeg har gjort alt for å hjelpe. 

Min kjæreste utviklet et alvorlig alkoholproblem. Det var ikke synlig før ca 2 år siden. Slem psykisk var han lenge før jeg oppdaget problemet. Forsto først i ettertid hvorfor han hadde oppført seg så dårlig.  
Nå ser det endelig ut som han skal på rehabilitering, men mine følelser er borte. Vi har ikke hatt sex på 2 år.Sover i hver vår etasje. Er knapt venner. Bidrar ikke økonomisk lenger. Jeg orker knapt å være i samme rom. 

Jeg har prøvd å få han ut flere ganger. Nå nylig gjorde han selv det slutt. Etter først ha sagt at at jeg var årsaken til hans problem. Sikkert rusa. Spurte dagen etter og han mente jeg da fortjente en bra person og det var slutt. Jeg følte ingen verdens ting. Ikke sorg.

Senere noen dager etter blir han rar og usikker når jeg sier det er jo slutt.
 Jeg er 44 år så føler jeg nå har kastet bort store deler av livet på han her. 

Så kommer det litt kompliserte..

Har snakket daglig med hans sjef for å hjelpe kjæresten i snart et år. Vi har begge prøvd å hjelpe han. Den siste ukene nå har det bare utviklet seg gradvis fra en type omsorg og støtte til følelser for oss begge. Vi vet det meste om hverandre allerede. Han er ikke min type utseendemessig, men det er hele pakka. En trygg god person og jeg er veldig tiltrukket mentalt, gryende seksuelt også, selv om jeg er usikker om jeg vil tenne på han i virkeligheten. Håper faktisk at jeg vil tenne på han🫣 utsultet på sex. Tenker ikke på noe annet nå.
Har aldri møtt han før så jeg er livredd og spent på samme tid. Vi har snakket om å møtes snart å se om vi har denne kjemien i virkeligheten hjemme hos han. Han har vært singel noen år. Hvis det ikke blir noe utvikling så gleder jeg meg til varm klem og god prat. Båndet er allerede grunnlagt. 

Er dette fryktelig dårlig av meg? Og er jeg egentlig singel? Føler meg forvirret, men «sjefen»» gjør meg så glad oppe i alt dette fæle at jeg trekkes som en magnet mot han. I alle disse årene kunne jeg jo fint vært utro, men for meg frister det ikke med one night opplegg. 

Anonymkode: e5504...0f7

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er jo slutt.

• Liker 6
Skrevet

Dere har jo slått opp?

Anonymkode: 0d374...dd3

• Liker 1
Skrevet

Det virker som om du ikke helt bet om det er slutt mellom deg ig din saamboer? Du må først få klarhet i det. Det er for tidlig å involvere deg med en ny før dere egentlig har definert om dere fortsatt er sammen eller ikke.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja for min del er det slutt. Jeg kommer ikke til å kaste han ut på gaten. Har virkelig ikke hjerte til det før han er inne på rehab. Han har ingen jeg kan kaste han ut til heller. En sofa å ligge på. 
Han har trolig selv sagt det er slutt i rus uten å ha ment det. 

Skrevet

Sjefen til nesten-eksen din altså?  Dere bør holde en lav profil, for å unngå ekstra drama, tenker jeg. Men kjør på. 

Anonymkode: 2badb...2bc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har levd virkelig dårlig i mange år nå og funnet meg i alt for mye.

Jeg håper det ikke blir masse tyn at jeg har funnet meg i dette osv. Noen ganger gjør man fryktelig dårlige valg og jeg følte meg til slutt helt «låst» i situasjonen samtidig som jeg har gjort alt for å hjelpe. 

Min kjæreste utviklet et alvorlig alkoholproblem. Det var ikke synlig før ca 2 år siden. Slem psykisk var han lenge før jeg oppdaget problemet. Forsto først i ettertid hvorfor han hadde oppført seg så dårlig.  
Nå ser det endelig ut som han skal på rehabilitering, men mine følelser er borte. Vi har ikke hatt sex på 2 år.Sover i hver vår etasje. Er knapt venner. Bidrar ikke økonomisk lenger. Jeg orker knapt å være i samme rom. 

Jeg har prøvd å få han ut flere ganger. Nå nylig gjorde han selv det slutt. Etter først ha sagt at at jeg var årsaken til hans problem. Sikkert rusa. Spurte dagen etter og han mente jeg da fortjente en bra person og det var slutt. Jeg følte ingen verdens ting. Ikke sorg.

Senere noen dager etter blir han rar og usikker når jeg sier det er jo slutt.
 Jeg er 44 år så føler jeg nå har kastet bort store deler av livet på han her. 

Så kommer det litt kompliserte..

Har snakket daglig med hans sjef for å hjelpe kjæresten i snart et år. Vi har begge prøvd å hjelpe han. Den siste ukene nå har det bare utviklet seg gradvis fra en type omsorg og støtte til følelser for oss begge. Vi vet det meste om hverandre allerede. Han er ikke min type utseendemessig, men det er hele pakka. En trygg god person og jeg er veldig tiltrukket mentalt, gryende seksuelt også, selv om jeg er usikker om jeg vil tenne på han i virkeligheten. Håper faktisk at jeg vil tenne på han🫣 utsultet på sex. Tenker ikke på noe annet nå.
Har aldri møtt han før så jeg er livredd og spent på samme tid. Vi har snakket om å møtes snart å se om vi har denne kjemien i virkeligheten hjemme hos han. Han har vært singel noen år. Hvis det ikke blir noe utvikling så gleder jeg meg til varm klem og god prat. Båndet er allerede grunnlagt. 

Er dette fryktelig dårlig av meg? Og er jeg egentlig singel? Føler meg forvirret, men «sjefen»» gjør meg så glad oppe i alt dette fæle at jeg trekkes som en magnet mot han. I alle disse årene kunne jeg jo fint vært utro, men for meg frister det ikke med one night opplegg. 

Kjære TS ❤️

Jeg oppfordrer deg til å gjøre det som føles riktig for deg og han ❤️.

Hva alle andre mener er irrelevant ❤️.

Vil du ha han så hvorfor ikke?

Hvorfor skal du nekte deg noe som tydeligvis virker bra for deg?

Så lenge du har et bevisst forhold til det og det virker det som du har ❤️.

Jeg opplever at du er tydelig på at det andre forholdet er over....så så lenge du kjenner på det så tenker jeg det er det viktigste...

Bare ikke kjør dobbelt løp seksuelt i praksis..

Sier ikke at du kommer til å gjøre det altså 

Da kan man fort få STORE problemer...

Skrevet

Du er ikke utro om du finner deg noen nå. Men er det så klokt å havne i relasjon med en mann som er så tett på din ex? 

Anonymkode: b9527...41e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjefen til nesten-eksen din altså?  Dere bør holde en lav profil, for å unngå ekstra drama, tenker jeg. Men kjør på. 

Anonymkode: 2badb...2bc

Ja stemmer.Sjefen hans.  
Derfor det blir litt ekstra komplisert, men vi snakker allerede om å ikke blåse opp dette hvis det skulle utvikle seg. Vi ønsker han et bra liv begge to selv om han har oppført seg fryktelig. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er ikke utro om du finner deg noen nå. Men er det så klokt å havne i relasjon med en mann som er så tett på din ex? 

Anonymkode: b9527...41e

Nei det er et dilemma at han er nære. Jeg ønsker ikke drama eller potensielt farlige kommende situasjoner med sjalusi så jeg overtenker mye hva som kan skje. Så er det dette med følelser da. Når den kanskje mest upassende etisk sett er den jeg begynner å falle for…

Skrevet

Du har min fulle sympati her ❤️❤️ uansett om det ikke skulle bli noe mere ut av han nye, så fortjener du og ha det bra. Det virker som du har funnet deg i alt for mye i mange år. Du kan faktisk ikke hjelpe et annet menneske, som ikke er villig til og få hjelp. Og være nær til en sånn person er beintøft, og det er på tide at du går. Han har ansvaret for sitt eget liv. Jeg har hatt en far som har vært alkoholiker så jeg vet hvordan det er, og jeg valgte en tidligere som ikke var helt der pappa var men på god vei, men jeg ga han et ultimatum om vi forsatt skulle være et par, men det ville han ikke så da var det slutt fra min side. 

Anonymkode: 623db...663

• Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke akkurat utroskap, men det er veldig uryddig om han skal være sjefen til eksen din.

Jeg tenker du har fått følelser ikke fordi sjefen er en unik mann, men fordi han er en stødig mann som du har hatt mye kontakt med i en tung tid. Han representerer noe du har savnet.

Jeg tenker det hadde vært mye mindre komplisert om du kunne funnet en annen mann enn akkurat han.

• Liker 5
Skrevet

Det er jo slutt, så utro er du jo ikke uansett. 

Men jeg vil likevel råde deg til å ha is i magen angående denne sjefen. Når man har vært i et forhold som er så dårlig og så komplisert er man ofte ikke i riktig mindset til å treffe de beste beslutningene når det gjelder kjærlighetslivet, det vet jeg av erfaring selv også. 

Alt for lett å finne noen som er en motvekt til det man har hatt og tenke at det finnes en kjemi eller romantikk der. Det å få omsorg etter mange år uten gjør noe med følelsesregisteret i hjernen og kan forsterke følelser som likner på kjærlighet til at man tror at man er forelska. 

Også greit å ha i bakhodet at selv om det andre forholdet er over i romantisk forstand så virker det som om dere fortsatt har en del praktiske ting å rydde opp i. Et forhold til sjefen mens du fortsatt er litt fanget av denne mannen vil jo komplisere dette bruddet betraktelig, og du risikerer at det blir mye ekstra drama og ikke minst at eksen din vil prøve å peke skylden over på deg. 

Til syvende og sist så er det jo du som skal styre ditt liv og hvis det ender slik at denne mannen er riktig for deg så må du bare gå for det, men jeg håper for din del at du sitter litt rolig i båten til det forrige forholdet er ryddet opp og at du kanskje gir deg selv litt tid til å lande mentalt først. 

Anonymkode: b4ff6...2f3

• Liker 2
Skrevet

Det vil bare komplisere ting. Drama og trøbbel er det siste du trenger nå.
For kun sex trenger du ingen som vet, støtter deg osv.,

For emosjonell og praktisk støtte nå, ligg langt unna.
Ser du ikke selv at du er i en uhyre komplisert og krevende situasjon? Å ha sex med sjefen hans vil gjøre det veldig mye vanskeligere for deg. 
Du kan være singel resten av ditt liv.

Få eksen kastet ut, snakk med venner og familie og påtørendeforeninger og eventuelt psykolog. Vent lenge med å få deg en kjærest.
Ligg langt unna denne sjefen. Finn deg en snill, edru og nøytral kar om flere år.

Anonymkode: 32816...e72

Skrevet

Du sier han ikke er din type utseendemessig. Hva er din type, og hvor ca er han her? Er eksen din type av utseende? 

Anonymkode: 9c92d...6a1

Skrevet

Vent til du har fått eksen ut av huset. 

Anonymkode: 64c8e...f68

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har min fulle sympati her ❤️❤️ uansett om det ikke skulle bli noe mere ut av han nye, så fortjener du og ha det bra. Det virker som du har funnet deg i alt for mye i mange år. Du kan faktisk ikke hjelpe et annet menneske, som ikke er villig til og få hjelp. Og være nær til en sånn person er beintøft, og det er på tide at du går. Han har ansvaret for sitt eget liv. Jeg har hatt en far som har vært alkoholiker så jeg vet hvordan det er, og jeg valgte en tidligere som ikke var helt der pappa var men på god vei, men jeg ga han et ultimatum om vi forsatt skulle være et par, men det ville han ikke så da var det slutt fra min side. 

Anonymkode: 623db...663

Det var god lesning❤️ takk! Jeg har innsett det at jeg ikke kan hjelpe, men man kan gå langt i rollen dessverre. Til slutt ender man med å være politi, sykepleier og akuttmottak helt alene. Det er håpløst hvor lite støtte man også får fra de som bør ta seg av han. Føler med deg som har vokst opp med dette. Du var veldig strek som satte et ultimatum!

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det vil bare komplisere ting. Drama og trøbbel er det siste du trenger nå.
For kun sex trenger du ingen som vet, støtter deg osv.,

For emosjonell og praktisk støtte nå, ligg langt unna.
Ser du ikke selv at du er i en uhyre komplisert og krevende situasjon? Å ha sex med sjefen hans vil gjøre det veldig mye vanskeligere for deg. 
Du kan være singel resten av ditt liv.

Få eksen kastet ut, snakk med venner og familie og påtørendeforeninger og eventuelt psykolog. Vent lenge med å få deg en kjærest.
Ligg langt unna denne sjefen. Finn deg en snill, edru og nøytral kar om flere år.

Joda, praksis og fornuft sier dette. Nå har jeg i de siste 2 årene snakket mye med familie, venner og oppsøkte pårørende-gruppe med en gang jeg fant det ut. Så min mentale prosess er jeg nok lengre inn i selv om jeg ikke har klart å få han ut. Jeg har virkelig ikke behov for tilfeldig sex. Ikke min greie.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Joda, praksis og fornuft sier dette. Nå har jeg i de siste 2 årene snakket mye med familie, venner og oppsøkte pårørende-gruppe med en gang jeg fant det ut. Så min mentale prosess er jeg nok lengre inn i selv om jeg ikke har klart å få han ut. Jeg har virkelig ikke behov for tilfeldig sex. Ikke min greie.

Du har virkelig ikke behov for mer komplikasjoner og drama heller, å sette noe i gang vil bare gjøre situasjonen verre. Vent noen måneder og se hvor du er i livet da.

• Liker 1
Skrevet

Omstendighetene gjør at du tiltrekkes sjefen hans. Det er nærhet og trygghet du søker, den kan du finne mange andre steder, og det bør du gjøre. Dette vil bli alt for problematisk. Men du velger selv, og har tydeligvis lagt ned en del innsats mot sjefen.

Anonymkode: e6a2f...258

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...