Gå til innhold

Voksen kvinne- hvordan bli bedre på å flørte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å bli bedre på å få kontakt med menn med tanke på dating.

Er veldig trygg på meg selv på mange måter, men føler meg ikke attraktiv for menn. 

Har gått forholdsvis  mye ned i vekt, har fortsatt noen kg igjen, og kunne med fordel fått strammet litt opp med styrketrening. 

Jeg har et pent ansikt og en vennlig væremåte.

Jeg er blid  smilende og varm og har lett for å prate med de fleste.  Vet at mange synes jeg er hyggelig og setter pris på å slå av en prat med meg.

Det jeg strever med er å få frem at jeg kan være interessert i noe mer en vennskap/profesjonelt forhold. Har forstått det slik at menn stort sett venter på et "klarsignal" fra kvinner før de viser interesse. Jeg tror ikke jeg klarer å vise at jeg kan være interessert i noe mer enn alminnelig vennskapelighet...

Leste denne kommentaren fra skuespilleren som skal spille Gro Harlem Brundtland som jeg kjente meg veldig igjen i. "En kvinnelig hovedperson som ikke spiller på sensualitet overhodet er veldig sjelden"

Hvordan spiller man på sensualitet? Jeg er veldig glad i sex og savner å ha erotikk i livet, men jeg har aldri vært god på å flørte... Noen tips?

Anonymkode: 39bed...7b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk humor.

Anonymkode: a70a4...6c3

• Liker 2
Skrevet

Du må selv ta initiativet til en date eller finne på noe sammen med den du liker. 

Anonymkode: 2a9e8...670

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke supermye erfaring i å bli flørtet med, men litt. Det som virker er å komme inn i intimsonen, bruke smilet og blikkontakten. Er jeg i en gruppe, så fokuserer hun på meg, og snakker til meg, og ikke "dere". Enkle komplimenter, og naturlig berøring, er tegn jeg liker.  Jeg er ikke en sjekker, så det skal litt til at jeg skjønner, og responderer på vage hint. 

Ikke gå rundt og vent på at kroppen din skal bli sånn og sånn, men kast deg ut i det. Flørt skal være lek og moro.  

Anonymkode: 7f3fd...dab

• Liker 4
Skrevet

Det der kan være litt vanskelig. Av og til er man på bølgelinje og "treffer" hverandre på et punkt, og alt er så naturlig fra man blir kjent til flørten er i gang, andre ganger blir det bare platonisk vennskap, ev. at den ene kommer med upassende morsomheter altfor tidlig.

Men smil og blikkontakt er viktig, så får man håpe på at responsen er der.

Anonymkode: 044e6...b9f

• Liker 3
Skrevet

Holde blikkontakt og å snakke personlig direkte til den personen tenker jeg er viktig. Men det er ikke lett. Selv avventer jeg nok gjerne om jeg merker litt interesse fra mannen. Og det går mye på det samme, det med blikkontakt. At jeg merker at blikket vårt møtes ofte, og at han da ikke ser bort med en gang. Og det er visstnok mye det samme menn ser etter. Men trå litt varsomt, det er jo ikke sikkert de er single selv om de viser tegn til interesse.

Anonymkode: 6c479...49b

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det jeg strever med er å få frem at jeg kan være interessert i noe mer en vennskap/profesjonelt forhold. Har forstått det slik at menn stort sett venter på et "klarsignal" fra kvinner før de viser interesse. Jeg tror ikke jeg klarer å vise at jeg kan være interessert i noe mer enn alminnelig vennskapelighet...

Vis din tilgjengelighet for mannen du er interessert i.

Tilgjengelighet handler om å la han vite at det er trygt å komme til deg, og at du ønsker gjerne at han skal ta stegene. Ha døren åpen og helgene ledig for han å ta initiativet til å invitere deg ut. Se på han med ventende blikk og ønske om at du vil virkelig se hvem han egentlig er. Tilgjengelighet kan gå dypt og sensuelt og få en mann til å begjære deg. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er veldig trygg på meg selv på mange måter, men føler meg ikke attraktiv for menn. 

Har gått forholdsvis  mye ned i vekt, har fortsatt noen kg igjen, og kunne med fordel fått strammet litt opp med styrketrening. 

Jeg er blid  smilende og varm og har lett for å prate med de fleste.  Vet at mange synes jeg er hyggelig og setter pris på å slå av en prat med meg.

Leste denne kommentaren fra skuespilleren som skal spille Gro Harlem Brundtland som jeg kjente meg veldig igjen i. "En kvinnelig hovedperson som ikke spiller på sensualitet overhodet er veldig sjelden"

Hvordan spiller man på sensualitet? Jeg er veldig glad i sex og savner å ha erotikk i livet, men jeg har aldri vært god på å flørte... Noen tips?

Om du ønsker en litt mere i dybden så kan jeg godt lære deg. 

Jeg har blitt så god på dette at det nesten føles litt skummelt. 

Du høres helt super feminin ut, har ikke behov for å stramme opp noe! 

Se på vakre kvinner, de har former, de flyter de svaier.... og de sanser. Det og være sensuelt og magnetisk, handler i all hovedsak og føle mere. 

Si du sitter ved frokost borde, kjenn på omgivelsene dine, kjenn solen som titter inn, (legg merke til det, nyt det) kjenn på koppen din, (skaff deg kopper du faktisk liker) 

Føl på smaken, duften alt som har med sanser, len deg tilbake å føle, kjenne..... 

En mann, vil inn i oss kvinner, på alle mulige måter. 

Så om du da "forteller han" det du sanser. Da er DU sensuell til de grader, for hvilken som helst mann. Han vil INN og han vil i deg! 

(Her, har du nesten sex med han, uten å ha det. Du slipper han INN i deg). 

Vil du, være mere erotisk, kan du holde blikk kontakt, også tenker du inni deg, 

"han vil ha meg" 

"han vil kysse meg" (se gjerne på leppene hans også). 

Se for deg at du kysser han. Leeeeeen deg tilbake. Kjenn det i kroppen din. 

Se sakte opp i øynene hans. 

Studer vakre kvinner, og feminitet. Kjoler å plagg som svaier, teksturer og tekstiler, du kjenner på kroppen som du virkelig liker. 

Om det er en deilig myk genser, som du kan sitte å føle litt på, ha på deg pent undertøy (sååååå viktig! ) 

eller en silkebluse. 

Hva er feminint og hva er maskulint

Og hva er DIN personlige femininitet ? 

FINN den, og DU vil bli magnetisk, for akkurat den mannen som vil passe for akkurat deg! 

Trenger du et nytt kjøkken bord? trenger du nytt sengetøy? 

Trenger du sminke ? jeg bruker forøvrig ikke sminke, for meg er det vikgere med kremer, oljer etc, for å få friks og glødene hud, det liker jeg. Men, her er vi alle forskjellige, og det er poenget mitt. Hva liker DU? Føl deg frem :D 

Sett på musikk, og dans ! Tror jeg danser flere ganger for dagen, både på jobb og hjemme Haha... 

Syng! Svømme! Kanskje melde deg på kjeramikk kurs, dansekurs, korøvelser, ridning eller hva det nå enn det er DU liker. 

Altså... Dette! Damer.... :D 

Anonymkode: ae27d...5ee

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om du ønsker en litt mere i dybden så kan jeg godt lære deg. 

Jeg har blitt så god på dette at det nesten føles litt skummelt. 

Du høres helt super feminin ut, har ikke behov for å stramme opp noe! 

Se på vakre kvinner, de har former, de flyter de svaier.... og de sanser. Det og være sensuelt og magnetisk, handler i all hovedsak og føle mere. 

Si du sitter ved frokost borde, kjenn på omgivelsene dine, kjenn solen som titter inn, (legg merke til det, nyt det) kjenn på koppen din, (skaff deg kopper du faktisk liker) 

Føl på smaken, duften alt som har med sanser, len deg tilbake å føle, kjenne..... 

En mann, vil inn i oss kvinner, på alle mulige måter. 

Så om du da "forteller han" det du sanser. Da er DU sensuell til de grader, for hvilken som helst mann. Han vil INN og han vil i deg! 

(Her, har du nesten sex med han, uten å ha det. Du slipper han INN i deg). 

Vil du, være mere erotisk, kan du holde blikk kontakt, også tenker du inni deg, 

"han vil ha meg" 

"han vil kysse meg" (se gjerne på leppene hans også). 

Se for deg at du kysser han. Leeeeeen deg tilbake. Kjenn det i kroppen din. 

Se sakte opp i øynene hans. 

Studer vakre kvinner, og feminitet. Kjoler å plagg som svaier, teksturer og tekstiler, du kjenner på kroppen som du virkelig liker. 

Om det er en deilig myk genser, som du kan sitte å føle litt på, ha på deg pent undertøy (sååååå viktig! ) 

eller en silkebluse. 

Hva er feminint og hva er maskulint

Og hva er DIN personlige femininitet ? 

FINN den, og DU vil bli magnetisk, for akkurat den mannen som vil passe for akkurat deg! 

Trenger du et nytt kjøkken bord? trenger du nytt sengetøy? 

Trenger du sminke ? jeg bruker forøvrig ikke sminke, for meg er det vikgere med kremer, oljer etc, for å få friks og glødene hud, det liker jeg. Men, her er vi alle forskjellige, og det er poenget mitt. Hva liker DU? Føl deg frem :D 

Sett på musikk, og dans ! Tror jeg danser flere ganger for dagen, både på jobb og hjemme Haha... 

Syng! Svømme! Kanskje melde deg på kjeramikk kurs, dansekurs, korøvelser, ridning eller hva det nå enn det er DU liker. 

Altså... Dette! Damer.... :D 

Er du nervøs. Si det! Ikke press igjennom... 

Vi damer må finne fram i den helt ekte oss. Spesielt når det kommer til romantiske interesser. Da må vi lære oss, og være en autentisk versjon av oss. 

Tar litt tid, å komme dit, men ikke så lang tid, tror jeg har brukt 1,5år på å komme hit jeg er nå. Kanskje mindre, jeg er litt dårlig på tidsperspektiver... 

Det er også mange videoer på YT som omhandler hva feminitet er, og det er så gull! 

Det er ingenting som er deiligere enn å ha funnet frem til egene sanser og feminitet. Jeg utvikler meg såklart fremdels. 

Men, hittil er det dette jeg har lært. og jeg håper virkelig flere finner veien, for det er SÅ utrolig deilig å ha kommet dit jeg er nå :D 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Høres rart ut. Ikke for å være kjip, men kan det være noe med utseendet ditt? Eller klærne? Noe?     Menn har en tendens til å kaste seg over utadvendte smilende damer.

Anonymkode: b8460...0bb

• Liker 1
Skrevet

Du må vise at du er interessert. Vær flørtende i både prat, øyekontakt og fysisk kontakt. 

Menn er ikke tankelesere, og mange er redde for misoppfatte situasjoner.

• Liker 2
Skrevet
Example skrev (1 time siden):

Du må vise at du er interessert. Vær flørtende i både prat, øyekontakt og fysisk kontakt. 

Menn er ikke tankelesere, og mange er redde for misoppfatte situasjoner.

Hun nå invitere menn ut selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun nå invitere menn ut selv. 

Hun må jo ikke det. Høres trist ut, hvorfor skal akkurat ts måtte gjøre den jobben, istede for å bli begjært som andre kvinner kan bli? 

Hun kan selvsagt om hun vil, men viser hun mer at hun er tilgjengelig, og flørter, kan jo fort menn få fingeren ut å prøve seg på henne også. 

Anonymkode: 4fad6...9b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Høres rart ut. Ikke for å være kjip, men kan det være noe med utseendet ditt? Eller klærne? Noe?     Menn har en tendens til å kaste seg over utadvendte smilende damer.

Anonymkode: b8460...0bb

Ts her. Jeg tror ikke dette handler i hovedsak om hvordan jeg ser ut eller er kledd.

Jeg vet jeg er dårlig på å fange opp signaler på interesse fra menn. Har også fått tips av venninner som har "draget" om å bruke blikkkontakt mer bevisst. 

Jeg har nok vendt meg til etter mange år som gift, og ved å jobbe i et mannsdominert miljø på å ha en litt "profesjonell" fremtoning. Altså like vennlig mot alle og kanskje mer moderlig utstråling enn sexy...

Nå er jeg skilt, men pga livssituasjon treffer jeg i hovedsak nye mennesker via jobb. Har også en hobby, men i det miljøet er det få på min alder. 

Har ikke en spesiell mann jeg er interessert i nå, men vil gjerne øve meg på å flørte slik at når jeg møter en spesiell så skal jeg klare å formidle interesse!

• Hjerte 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

For meg har den biten alltid kommer veldig naturlig.

Min opplevelse er at menn trekkes mot at du viser dem interesse ved å stille dem spørsmål. At du holder blikk kontakt, lener deg mot dem, gjerne tar dem lett på skulder eller arm når det føles naturlig ut når en prater.

At du er åpen, ærlig og ikke prøver å være noe annet enn den du er. Jeg er ekstremt direkte og har null filter, ikke redd for å spørre litt tøffe spørsmål. 

Jeg viser dem at jeg er interessert i dem, hva de gjør, liker, hobbyer, lidenskap og derav grave litt. 

Har ikke slått feil hittil🤷🏻‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2023 den 1.32):

Hun må jo ikke det. Høres trist ut, hvorfor skal akkurat ts måtte gjøre den jobben, istede for å bli begjært som andre kvinner kan bli? 

Hun kan selvsagt om hun vil, men viser hun mer at hun er tilgjengelig, og flørter, kan jo fort menn få fingeren ut å prøve seg på henne også. 

Hvorfor skal alltid mannen gjøre det? Istedet for å skrive side opp og ned om hva man må gjøre for å få mannen til å invitere på date vil jeg slå et slag for å gjøre det selv. Man kan få et nei men det får menn hele tiden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor skal alltid mannen gjøre det? Istedet for å skrive side opp og ned om hva man må gjøre for å få mannen til å invitere på date vil jeg slå et slag for å gjøre det selv. Man kan få et nei men det får menn hele tiden. 

Hvorfor ikke? Jeg kan å be ut og har bedd ut menn ofte. Men menn som setter seg å venter på kvinner fullt å helt er late, kjedelig og feige. 

Skrevet

Hvorfor ødelegge tråden på denne måten?  Det handlet om flørting, og ikke hvem som skal be hvem ut. 

Anonymkode: 7f3fd...dab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...