AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 Noen jeg vet hvem er, begikk en forbrytelse for en tid tilbake som var alvorlig nok til at noen aviser skrev om hendelsen, og at vedkomne tilslutt ble dømt til fengsel. Det som sto i avisen var veldig kortfattet om "hva" som skjedde, men det gav aldri svar på "hvorfor" det skjedde. Det jeg spesielt lurer på er: Hvis det har vært en lege, psykiater e.l. som har vurdert mentaliteten/psyken til vedkomne, vil innholdet i den uttalelsen da stå i dokumentet, eller vil slike ting være for sensitive og konfidensielle? Trenger man å oppgi en grunn for å be om dokumentene, og vil vedkomne ha innsyn i hvem som har bedt om det? Jeg aner ikke hva et slikt dokument inneholder. Om det kun er masse "teknisk juss svada", eller om det går inn på detaljer om bevisførsel og andre ting. Forstår at navn og slikt sikkert er tatt bort. Er det noen som har lest et slikt dokument fra en domstol og i grove trekk kan si hvilken type informasjon som står der? Anonymkode: 4386c...d0d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #2 Skrevet 24. oktober 2023 Hvis personen fikk en dom så kontakter du den aktuelle domstolene ihht https://www.domstol.no/no/lese-en-dom/#header-0 I dommen vil "alt" stå. Anonymkode: ecd19...030
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå