AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 En god venninne av meg er dypt fortvilet over ekstra kilo på kroppen. Hun klager til meg over dette ofte. Og jeg forstår henne, fordi jeg sliter med ekstra kilo selv. Utfordringen er at jeg vet hvorfor jeg har ekstra kilo (sjokolade), mens hun stadig sier at hun ikke vet hvorfor hun har ekstra kilo. Jeg har ikke sagt noe tidligere. Men i går så spurte hun meg direkte om hva jeg trodde ville hjelpe henne med å gå ned i vekt og at jeg måtte svare ærlig. Og jeg, idioten, svarte ærlig. Jeg sa at det vil hjelpe mot kiloene å kutte ut all rødvinen hun drikker i løpet av uken, siden alkohol inneholder en del kalorier og senker forbrenningen. Det skulle jeg visst aldri ha sagt, for nå er hun rasende forbanna på meg. Jeg mente godt og var ærlig fordi hun ba om det. Men.. jeg burde nok ha latt det være 🙈 Anonymkode: 03bfd...b12 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #2 Skrevet 24. oktober 2023 Hun spurte og da må hun tåle svaret. At hun ikke likte svaret er ikke ditt problem. Anonymkode: ea2f5...279 12 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #3 Skrevet 24. oktober 2023 Du har rett og sannheten svir, ikke spør spørsmål man ikke ønsker svar på. Og du er jo selv litt i hennes sko der du vet at sjokolade er din last. Så er jo ikke som hun tynne venninna med høy forbrenning som kan spise hva hun ønsker fortalte henne det. Men ville tatt en prat rundt det, og forsetter hun og holde det i mot deg så hadde jeg vel vurdert vennskapet etterhvert. Ja jeg har kuttet ut en vennen man måtte passe på hva man sa, fordi hun ble så fort fornærmet og sur. Men selv hadde hun ingen problem med og kritiskere andre. Anonymkode: a9dde...d5f 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #4 Skrevet 24. oktober 2023 Jeg tenker at måten hun reagerte på viser hvor viktig at noen - du! - tørte å fortelle henne sannheten. Reaksjonen hennes gir dessverre inntrykk av at hun trolig har et alvorlig alkoholproblem, og at hun er fullstendig klar over det, men at hun ikke trodde noen fikk med seg hvor mye hun drikker (selv om hun, etter hennes reaksjon å dømme, trolig drikker langt mer enn hva du og andre vet). Du var en god venninne da du valgte å være så ærlig med henne. Om hun ikke takler det, så tyder det på at hun har et stort alkoholproblem. Men hun må selv ville ut av avhengigheten og ønske og gjennomføre behandling for årsaken til at hun drikker. Vil hun ikke det, så er det heller ingen andre som kan hjelpe henne. Om du har en idé om hvorfor hun drikker, så kan du ta opp det også, og at det er hjelp å få for å bearbeide ting slik at hun kan få et godt og rusfritt liv. Anonymkode: 2ede0...10b 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #6 Skrevet 24. oktober 2023 Man kan fint spise både sjokolade og drikke rødvin uten å gå opp i vekt. Alt handler om de totale kaloriinntaket. Anonymkode: f7024...290
Ubulu Skrevet 24. oktober 2023 #7 Skrevet 24. oktober 2023 Neste gang må du lyve, si at leiligheten hennes trolig har kaloririk luft eller vann 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #8 Skrevet 25. oktober 2023 det er bare tull å anta at du vet hvorfor hun er overvektig. Så lenge du ikke vet noe om sammensetningen av hennes kosthold forøvrig, så kan du umulig vite om det er plass eller ikke til rødvin i hennes kosthold. Det er mange som holder seg innenfor det som blir sagt er et normalt kaloriforbruk, og som likevel opplever at kiloene sitter fast, og da er det naturlig å lure på hva som ikke stemmer. Du svarte på noe du ikke har greie på, og det er det tydelig at ingen andre som har svart i tråden har heller. Uvitenheten i kombinasjon med bedrevitenhet på dette området er massiv. Anonymkode: 08181...19a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå