AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 Hei, lurer på om noen vet kriteriene for å få poliklinisk behandling ved DPS. Jeg har tidligere vært innlagt for alvorlige spiseforstyrrelser, og både før og etter innleggelser vært i samtalebehandling på DPS. Nå har jeg holdt hodet over vann i noen år, avsluttet behandling for få år siden, fullført bachelorgrad og er i full jobb. For tiden sykmeldt grunnet psykisk ubalanse i forbindelse med samlivsbrudd. Føler alt er kaos, og jeg er i ferd med å få tilbakefall. Folk rundt meg er bekymret fordi jeg har gått ned i vekt siste tiden, men jeg er ikke undervektig. Har tenkt å spørre fastlegen om henvisning til DPS, men er redd for at de vil avvise meg for at jeg ikke er alvorlig syk.. Anonymkode: 2e44b...36a 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #2 Skrevet 24. oktober 2023 Søk opp prioriteringsveilederen, de vurderer henvisninger basert på den. Anonymkode: 60d43...1f7 1
Paneera Skrevet 24. oktober 2023 #3 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det fins lavterskel psykisk helsehjelp i kommunen. Alle MÅ ikke absolutt på død og liv til dps. Spesielt når det, som det virker i ditt tilfelle som å bare være en krise pga et samlivsbrudd. Anonymkode: 36281...193 Du har visst veldig mye imot at folk skal få hjelp på DPS. TS skriver jo at hun har hatt alvorlige spiseforstyrrelser før. Det er dermed ikke "bare" snakk om et samlivsbrudd, men mulig tilbakefall av en alvorlig sykdom. Har du fått avslag fra DPS selv og er misunnelig på de som går der? For du gjentar deg selv i hver tråd om DPS.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #4 Skrevet 24. oktober 2023 Samfunnsengasjert skrev (12 minutter siden): Du har visst veldig mye imot at folk skal få hjelp på DPS. TS skriver jo at hun har hatt alvorlige spiseforstyrrelser før. Det er dermed ikke "bare" snakk om et samlivsbrudd, men mulig tilbakefall av en alvorlig sykdom. Har du fått avslag fra DPS selv og er misunnelig på de som går der? For du gjentar deg selv i hver tråd om DPS. Jeg går til Dps og har går dit i hele mitt voksne liv(mange år) og jeg er enig med vedkommende du siterte. Dps er veldig presset og ts vil nok ikke oppfylle kriteriene per nå. Anonymkode: 6945f...ac5 2
Paneera Skrevet 24. oktober 2023 #5 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg går til Dps og har går dit i hele mitt voksne liv(mange år) og jeg er enig med vedkommende du siterte. Dps er veldig presset og ts vil nok ikke oppfylle kriteriene per nå. Anonymkode: 6945f...ac5 Så hun må faktisk få et alvorlig tilbakefall før hun kan få hjelp? Med null forebygging så er det jo ikke rart om ressursene til DPS forsvinner… for da er jo pasientene mye sykere når de først får behandling, som igjen vil kreve mer ressurser på sikt. Jækla håpløst system i så fall
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #6 Skrevet 24. oktober 2023 Samfunnsengasjert skrev (7 minutter siden): Så hun må faktisk få et alvorlig tilbakefall før hun kan få hjelp? Med null forebygging så er det jo ikke rart om ressursene til DPS forsvinner… for da er jo pasientene mye sykere når de først får behandling, som igjen vil kreve mer ressurser på sikt. Jækla håpløst system i så fall Det er dine ord. Det finnes hjelp å få selvom hjelpen ikke heter DPS. Anonymkode: 6945f...ac5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå