AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 Kjenner ei som skal ha det nye hele tiden av klær og ting til barnet. Hun har nye klær hver gang jeg ser datteren hennes. Mye er fra newbie. Hvor ofte handler dere klær, og handler dere bare fordi det er fint? Anonymkode: e34ef...fae
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #2 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenner ei som skal ha det nye hele tiden av klær og ting til barnet. Hun har nye klær hver gang jeg ser datteren hennes. Mye er fra newbie. Hvor ofte handler dere klær, og handler dere bare fordi det er fint? Anonymkode: e34ef...fae Å hva så? Anonymkode: 28d54...0b1 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #3 Skrevet 24. oktober 2023 Hver mnd hvertfall Anonymkode: 28d54...0b1
Gjest Heidi Høst Skrevet 24. oktober 2023 #4 Skrevet 24. oktober 2023 Ved behov, ikke etter noen fastlagt plan.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #5 Skrevet 24. oktober 2023 Ved behov. Er ikke vits i å handle så mye at det ikke blir brukt. Handler etterhvert som barnet vokser og årstida skifter. Som alle andre vil jeg tro Anonymkode: 18953...297 2
Blueberrymuffin Skrevet 24. oktober 2023 #6 Skrevet 24. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kjenner ei som skal ha det nye hele tiden av klær og ting til barnet. Hun har nye klær hver gang jeg ser datteren hennes. Mye er fra newbie. Hvor ofte handler dere klær, og handler dere bare fordi det er fint? Anonymkode: e34ef...fae Her gir du jo lite info. 1) Hvor gammelt er barnet, kanskje det vokser mye. 2) Hvor ofte ser du barnet, er det lengre mellom hver gang så er det jo normalt med nye klær. 3) Og kanskje hun får klær fra foreldre (besteforeldre til barnet), søsken (tanter/onkler til barnet), det er veldig vanlig. 4) Kappahl er ikke en dyr butikk, så hva så om hun bruker litt på barnet her. Synes det er en god og fin prioritering og bruke pengene sine på barnet 🥰 Så kanskje er det ikke så uvanlig eller unormalt likevell? Nå vet ikke jeg, fordi du sier ikke så mye i hovedinnlegget, men dette var mitt innspill 😊 PS: Jeg har ikke barn da 😅 Endret 24. oktober 2023 av Blueberrymuffin 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #7 Skrevet 24. oktober 2023 Til første barnet, og til til andre barnet ve 4-5år, kjøpte jeg altfor mye klær til barna! Kjøpte klær kun for at de var fine/kule, gjerne merkeklær og dyre klær. Samme med sko. Brukte store summer. Etterhvert innså jeg Jo at dette var idiotisk i seg selv; klærne ble knapt brukt og jeg solgte de billig videre (begrenset hvor mye du kan ta for «brukte» klær) og andre fikk mer nytte av de enn mine barn og mine penger fløy ut av vinduet. Så nå, kjøper jeg ikke inn klær, om barna faktisk ikke TRENGER mer klær. Og det er en veldig god følelse å vite at jeg ikke har overforbruk, barna bruker faktisk alle klærne og ikke bare noen få ganger. Jeg selger de ikke videre som nesten nytt. Anonymkode: 0a6b6...404 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #8 Skrevet 24. oktober 2023 Bruker nok 4000-5000 i mnd på klær til ungene. 3 og 8 år. Mer når det er tid for å handle yttertøy til ny sesong. handler fordi jeg syns det er gøy med klær og ingen av de bryr seg så jeg får enda kle de begge i det jeg syns er fint. begge to har alt for masse og det er svært lite miljøvennlig osvosv. Men jeg jeg greier ikke la vær, det er alt for mye fint 🫣 Anonymkode: bc25f...2ff 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #9 Skrevet 24. oktober 2023 Ved behov 😊 blir gjerne en garderobe fornyelse når han bytter størrelse. Også kjøper jeg hvis det er veldig gode tilbud, finner jeg ei t skjorte på hm til 20 kroner i en størrelse jeg trenger så tar jeg den. Mine barn har både billige og dyre klær. Kjøper mye salg Anonymkode: 9901e...5bc
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #10 Skrevet 24. oktober 2023 Handler for ca 2000 i mnd. Handler ikke hver mnd, en mnd er det klær for 4000,- så kan det gå en stund til neste gang. Bytter garderobe på høsten (høst og vintertøy), også bytter vi igjen på våren (vår og sommertøy). Fyller på/bytter ut ved behov når noe er utvokst.. Anonymkode: fda81...215
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #11 Skrevet 24. oktober 2023 Ikke tenkt over det. Ved behov. Tenåringene gjerne 2-3 ganger i året. Minstemann har arvet 70% foreløpig. Kjøper egentlig bare nye sko,litt luer,truser,sokker etc der. Kjøper kun fra Bonprix,lager 157 & hennes egentlig.☺ Sko på nett,sport outlet etc.☺ Anonymkode: 2bfb8...5af 1
Ebbeliten Skrevet 24. oktober 2023 #12 Skrevet 24. oktober 2023 Litt til hver sesong. Det blir sikkert rundt 12 000 i året per barn. Har 3 barn i huset nå, de eldste har flyttet ut og tjener egne penger.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #13 Skrevet 24. oktober 2023 Og ingen nevner i det hele Finn her? Barna her er 4 og 6 år. Begge jenter så minsten arver det meste av storesøster. Og så får de et par nye plagg hver sesong etter hva de trenger. Er det sko og yttertøy sjekker vi først med Finn (for ja det er en myte og ingen forsking å banke i bordet med at å arve sko er skadelig for føttene..). Egentlig sjekker vi ut Finn først i det meste når det kommer tl klær og utstyr. Siste innkjøp var varme fingerhansker, vinterbukse og skøyter. Så fikk begge nye joggedresser, leggings og diverse hverdagsklær som fort blir ‘brukt opp. Går vel ca 8000-10000 kr i klær og utstyr i året for begge to. Anonymkode: 08556...9ec 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #14 Skrevet 24. oktober 2023 De får etter behov og etter når jeg har tid til å dra i butikken. Skulle helst kjøpt klær litt oftere. Men prioriteter selvsagt barna over meg selv. Kjøper enda sjeldnere til meg selv. Yngste på to arver det meste. De to eldste har også arvet en del opp igjennom. Anonymkode: 7ce02...e9e 1
tussi84 Skrevet 25. oktober 2023 #15 Skrevet 25. oktober 2023 Har en på 3. Kjøper inn ting etter behov, og når det nærmer seg ny str så handlet vi litt og litt hver mnd. Han får også mye klær fra besteforeldrene på begge sider. Ellers Kjøper vi to sett med regntøy,vinterdress, skalldress + sko/støvler etter sesong.
Aureka Skrevet 25. oktober 2023 #16 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker nok 4000-5000 i mnd på klær til ungene. 3 og 8 år. Mer når det er tid for å handle yttertøy til ny sesong. handler fordi jeg syns det er gøy med klær og ingen av de bryr seg så jeg får enda kle de begge i det jeg syns er fint. begge to har alt for masse og det er svært lite miljøvennlig osvosv. Men jeg jeg greier ikke la vær, det er alt for mye fint 🫣 Anonymkode: bc25f...2ff Da har dere i alle fall god råd. Man bruker jo pengene sine på hva man vil, så sånn sett er det jo bare å handle. Selv valgte jeg å kjøpe hva de trengte(og strengt tatt sikkert litt mer enn det) og heller sette av penger i fond. Det er tenkt for å hjelpe inn på boligmarkedet seinere eller for å ha i bakhånd om noe skjer. Vi har også vært opptatt av å formidle litt måtehold som verdi til ungene. Men, bevares ungene har alltid vært ålreite i tøyet og jeg ser at nå når de blir eldre så blir klær litt viktigere for dem, så da øker også klesbudsjettet. De har småjobber og kjøper noen av klærne sine selv nå.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #17 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bruker nok 4000-5000 i mnd på klær til ungene. 3 og 8 år. Mer når det er tid for å handle yttertøy til ny sesong. handler fordi jeg syns det er gøy med klær og ingen av de bryr seg så jeg får enda kle de begge i det jeg syns er fint. begge to har alt for masse og det er svært lite miljøvennlig osvosv. Men jeg jeg greier ikke la vær, det er alt for mye fint 🫣 Anonymkode: bc25f...2ff Husk at nytt tøy avgir mye mer miljøgifter til barnet enn gammelt tøy.. Anonymkode: 70300...83d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #18 Skrevet 25. oktober 2023 Kjøper nye klær ved behov. De ønsker seg også litt til jul og birsdag. Anonymkode: 32f2b...d73
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #19 Skrevet 25. oktober 2023 Når det trengs. Anonymkode: 59b71...4bd
Arkana Skrevet 25. oktober 2023 #20 Skrevet 25. oktober 2023 (endret) Når de har behov for det, ingenting fast annet enn penklær til jul om de ikke passer klærne fra i fjor. Det hender selvfølgelig innimellom at vi ser noe veldig fint som vi kjøper utenom, men generelt prøver vi å unngå å ha altfor mange plagg for det ender fort med at mange knapt blir brukt innen de er vokst ut av og det er så unødvendig. Bedre med færre plagg hvor alle blir brukt mye. Endret 25. oktober 2023 av Arkana
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå