AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Del Skrevet 24. oktober 2023 Vil litt lett styrketrening gjøre meg litt strammere og sterkere? For eks 50 situps, 50 knebøy og 50 ryggøvelser om dagen? Anonymkode: 51286...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #2 Del Skrevet 24. oktober 2023 Det du beskriver uten vekter? Det tviler jeg på vil hjelpe så mye. Du bør trene en times tid i alle fall 3 ganger i uka og få opp pulsen skikkelig. Kanskje du kan ta noen PT-timer hvis du har råd, sånn at du får et opplegg tilpasset de begrensningene du har? Ellers tenker jeg at du kanskje kan sykle, gå i fjellet på beina eller på ski og/eller ro med romaskin av kondisjonsøvelser. Av styrkeøvelser er det sikkert en del du kan gjøre selv om du har problemer med hoften, og det er lurt å fokusere på baseøvelser. For eksempel kan du kanskje gjøre vanlig markløft, rumensk markløft, benkpress og skulderpress. Anonymkode: c1919...2a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #3 Del Skrevet 24. oktober 2023 Du kan svømme, du kan gå i bratt og ulendt terreng, du kan komme til et visst punkt ved å gjøre styrketrening med kroppsvekt ja. Kombiner det du kan med riktig næring og mat. Anonymkode: c0202...26f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #4 Del Skrevet 24. oktober 2023 Du bør nok ikke ta knebøy dersom du har hofteproblemer. Har du mulighet til veiledning hos fysioterapeut? Anonymkode: 70051...898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #5 Del Skrevet 25. oktober 2023 Alt hjelper med å komme i bedre form, vil du komme i bedre form og bli fastere/brenne kalorier er alltid tyngre styrketrening greit. Vil du ha aktivitet, kroppskontroll og connection mellom hodet kroppen, så kan kanskje en trx/ to kettlebells hjemme gjøre mye? (Des bedre trent jeg blir, des mindre kimser jeg av kroppsvekt altså. Det er alltid en måte å gjøre det tyngre på!) Anonymkode: 3d658...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. oktober 2023 #6 Del Skrevet 26. oktober 2023 (endret) 41 år. Går turer. Spiser sunt. Trener lett hjemmetrening sporadisk 🙈 Point being. Kalori inn, kalori ut og vær fysisk aktiv er nok. Jeg startet opp igjen med lett styrke fordi jeg innser det er viktig nå som jeg er i 40 årene. Alder er bare et tall. Er masse veltrente 40 pluss der ute. Endret 30. oktober 2023 av WhisperingWind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #7 Del Skrevet 1. november 2023 Jeg har også hofteproblemer. Slitasje på begge sider fordi jeg har begge typer FAI/innklemming: PINCER og CAM. Kan heller ikke løpe. Jeg trener styrke hjemme. Knebøy, hoftehev, markløft, strikk, legghev (ett bein av gangen), pilatesball med beina på og trekker den mot meg, og mageøvelser. Har også en pull-upstang jeg trener overkroppen på. Bruker ikke mye vekt, toppen 40 kg. På knebøy gjør jeg ikke bevegelsen helt ned. Det er disse øvelsene jeg har erfart gjør minst vondt. Det er fremdeles vondt å trene dem, men overkommelig. I tillegg klatrer jeg litt (men det burde jeg egentlig ikke gjøre, ifølge ortopeden). Har gått fra 3-4 ganger i uka til 1-2 ganger med klatring. Er forresten 38 år. Anonymkode: cfd29...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #8 Del Skrevet 5. november 2023 Ja, lett styrketrening kan definitivt hjelpe deg med å bli litt strammere og sterkere. Å gjøre 50 situps, 50 knebøy og 50 ryggøvelser om dagen er en flott start! Husk å lytte til kroppen din og ikke overanstrenge deg selv. Konsistens er nøkkelen, så fortsett å trene regelmessig og du vil se resultater over tid! Anonymkode: d4d01...9b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå