Gjest gjesta Skrevet 26. januar 2006 #1 Skrevet 26. januar 2006 Fikk i dag innkallelse til Rikshospitalet, nå skal vi utredes. Det er en hel haug med blodprøver, som skal tas av meg, på ulike dager i syklusen. Noen som vet om jeg kan ta disse hos fastlegen min? Det kan da ikke være meningen at jeg må til Riksen for dette? :klø:
zmurfette Skrevet 26. januar 2006 #2 Skrevet 26. januar 2006 Har vært gjennom blodprøvekjøret selv, jeg, og jeg tok de hos fastlegen. På rekvisisjonene du har fått står det hvor svaret skal sendes. Et lite tips kan være å føre opp at svarene skal sendes fastlegen din i tillegg til den legen på Riksen som har rekvirert prøvene. Har nemlig erfart at du gjerne ikke får noe svar fra sykehuset om alt er ok på prøvene dine, og da er det også vanskelig å vite om de faktisk har fått noe svar på disse prøvene (eller om prøvene har blitt borte på veien, noe jeg har opplevd...). Min erfaring er at det er lettere å få kontakt med og svar fra fastlegen om blodprøvesvarene har kommet enn det er fra sykehusleger. (På sykehusene er det gjerne slik at kun den legen som har rekvirert blodprøvene har tilgang til å se om svarene har kommet. Så det kan være bortimot en heldagsjobb å få tak i denne ene legen for å få svaret.)
Gjest gjesta Skrevet 26. januar 2006 #3 Skrevet 26. januar 2006 Tusen takk for god hjelp, og nyttig tips zmurfette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå