Gå til innhold

Dere som ikke hadde pressrier med første barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere det med det andre barnet? 

Anonymkode: fc5f0...f05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! 

Anonymkode: 9675c...3f4

Skrevet

Ja! Stor forskjell 😃

Anonymkode: d6cc7...b8f

Skrevet

Ja her også. Syntes det var skikkelig vanskelig med nr 1 fordi jeg kjente ikke pressrier. Med nr 2 så kom de og det var da lettere.

Anonymkode: 20f95...cfd

Skrevet

Jepp, hadde ingenting på første. Skjønte ikke når jeg skulle presse. Andre virket det som at kroppen fungerte mye bedre. 

Anonymkode: 04cf9...d6d

Skrevet

Ja, men det kjentes ikke like godt pga smertene. Med første hadde jeg epidural så da kjentes ikke riene på den måten

Anonymkode: e906e...507

Skrevet

Å glad jeg kom over denne tråden! Hadde ikke pressrier med første og gruer meg så til neste fødsel🙈

Anonymkode: 3950d...d3d

Skrevet

Så bra! Da krysser jeg alt jeg har for pressrier denne gangen, skjønte ingenting da jeg ikke ante når eller hvordan jeg skulle presse forrige gang. Måtte bare trøkke på når jordmor sa det, fy for et slit!

Anonymkode: fc5f0...f05

Skrevet

Ja, det hadde jeg 

Anonymkode: 97f74...e86

Skrevet

Nei ikke på noen🥺

Anonymkode: 55c11...9ba

Skrevet

Nei, har ikke hatt pressrier under noen av de 3 fødslene mine.  Hadde ikke smertelindring med nr 1, med nr 2 hadde jeg spinal, med nr 3 hadde jeg lystgass. Så det er nok andre årsaker enn smertelindring som er årsaken til at jeg ikke kjente pressriene.

Derimot slapp jeg å presse noe særlig med nr 2 og 3. De var ute på under 5.min. Så det var null stress at pressriene ikke kom.

Anonymkode: a39d4...300

Skrevet

Jeg husker ikke om jeg hadde pressrier med første, sannsynligvis ikke. 🤷🏼‍♀️ Med andre ordnet kroppen helt selv, ungen kom ut på én ri. 

Anonymkode: e7eb3...cfe

Skrevet

Vanskelig å sammenligne da jeg ikke hadde epidural med førstemann, men hadde det med andre😅 med første (uten epidural) var hele fødselen egentlig bare helv**** vond og jeg kjente ikke forsjell på vanlige rier og pressrier😅 med nummer to hadde jeg så god effekt av epiduralen at jeg ikke kjente smerter før rett før jeg skulle presse, kjente hodet lå og trykket nedover men vil ikke si det kom i bølger sånn som de andre riene, kjentes mer som en ball som gradvis brøyt seg gjennom😅

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Hadde ikke pressrier på noen av fødslene jeg, måtte bare presse når jordmor sa jeg skulle.

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde pressrier med første, men de viste seg å være svært svake kontra hva nr 2 var. 

Nr 2 så hadde jeg null niks kontroll selv, da var det ene og alene kroppen som styrte alt fra press til pusting. Med nr1 klarte jeg å stoppe når jordmor sa stopp, nr2 hadde jeg ikke hatt stans om jordmor hadde bedt meg stoppe.

Men nå var heldigvis nr2 ute på tre press på 5 min, kontra nr 1 som jeg pressa i en time.

Anonymkode: e5a34...d05

Skrevet

Ingen pressrier på nummer en, følte jeg ikke hadde kontroll og ante ikke når jeg skulle presse. Med nummer to hadde jeg sterke pressrier og det var utrolig hvor mye hjelp det var og hvor "automatisk" alt gikk. En helt annen opplevelse!

Anonymkode: c154c...5a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...