Gå til innhold

Hvor mange kaker har dere til familieselskap med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer ca. 16-18 gjester. 6 stykker er barn. Hvor mange kaker bør man ha da? Holder det med to kaker og litt frukt ved siden av?

Anonymkode: c7776...110

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville kanskje laget to «vanlige» kaker (typ gulrot- og ostekake) og så en enklere, barnevennlig sjokoladekake ved siden.

Anonymkode: 936ba...60a

• Liker 1
Skrevet

TO kaker og litt frukt?! Seks kaker/desserter hadde vært absolutt minimum her i huset.

Anonymkode: 7e2ce...c71

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

4-5 kaker kår vi er det antallet

Anonymkode: 9e64f...3c2

• Liker 1
Skrevet

To kaker er altfor lite til 12 voksne og 6 barn. De fleste ønsker å spise litt av alle kakene og 1/12 av en vanlig kake er ikke mye og gir lite rom for at noen kan forsyne seg flere ganger heller. Jeg ville bakt minst 4-5, hvorav den ene er en barnevennlig langpannesjokoladekake.  

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville kanskje laget to «vanlige» kaker (typ gulrot- og ostekake) og så en enklere, barnevennlig sjokoladekake ved siden.

Anonymkode: 936ba...60a

Ostekake og sjokoladekake tenkte jeg å bake + en muffins til barna. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

TO kaker og litt frukt?! Seks kaker/desserter hadde vært absolutt minimum her i huset.

Anonymkode: 7e2ce...c71

Det tror jeg ikke blir spist opp, og jeg orker ikke å spise rester en uke rett før jula. Hehe...

• Liker 2
Skrevet

Kakerester kan fryses ned. Bare to kaker er uansett fryktelig stusselig til så mange mennesker.

• Liker 7
Skrevet

To kaker holder fint. Går an å kjøpe litt is på boks å servere ved siden av også. 

Anonymkode: 71038...df0

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, Arkana said:

Kakerester kan fryses ned. Bare to kaker er uansett fryktelig stusselig til så mange mennesker.

To kaker (osterkake og sjokoladekake) + muffins til barna + fruktsalat. Hva anbefaler du mer? :)

Skrevet

Det holder i lange baner. Ingen spiser mer enn ett stykke.

Anonymkode: 518a5...fe0

• Liker 2
Skrevet

Ville nok bakt tre, men pass på å bake noe du kan fryse ned. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det holder i lange baner. Ingen spiser mer enn ett stykke.

Anonymkode: 518a5...fe0

Eh jo

Anonymkode: 9e64f...3c2

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

To kaker (osterkake og sjokoladekake) + muffins til barna + fruktsalat. Hva anbefaler du mer? :)

Det høres jo i grunn veldig bra ut, skokoladekake og muffins til overs kan du jo fryse ned. 

Skrevet

Regner med at du serverer middag før kakene? I såfall tenker jeg to kaker + evt en skål twist e.l holder i massevis. Vi pleier å ha ca like mange i familieselskaper, og med to kaker blir det alltid MASSE igjen - er jo grenser for hvor mye dessert man orker 😅

Anonymkode: 73d45...a26

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her tenker jeg det kommer an på gjestene dine og hva de liker, og du kjenner dem jo best. Hvis jeg skulle valgt i forhold til min familie ville jeg valgt langpannesjokoladekake (mest til barna), ostekake, suksessterte i langpanne, gulrotkake og enten Kvæfjordkake eller marsipankake. :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok hatt minst 3-4 kaker med så mange gjester.

Anonymkode: ff7e4...c89

• Liker 4
Skrevet

Tenker at man ikke trenger å være noe gjerrig på serveringen iallefall. To kaker og frukt er jo skammelig. 

Anonymkode: caeb1...a8c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Regner med at du serverer middag før kakene? I såfall tenker jeg to kaker + evt en skål twist e.l holder i massevis. Vi pleier å ha ca like mange i familieselskaper, og med to kaker blir det alltid MASSE igjen - er jo grenser for hvor mye dessert man orker 😅

Anonymkode: 73d45...a26

Samme her, et par kaker og litt sjokolade, godteri eller gelé holder lenge. Alle er jo mette etter middagen.

Tror det må være mange fra Sunnmøre i denne tråden 😄

Anonymkode: e33df...cdd

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi er like mange som dere når vi treffes til familieselskap.  Da baker jeg èn ostekake, èn sjokoladekake i skuff, èn pavlova med krem og bær (evt. ei stor bløtkake) og muffins.  Serverer tapasbuffet  også.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...