AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 Dette er igjen et spm om utroskap og kollega, den evige tråden som blir tatt opp. Forskjellen er at det er jeg selv som sitter på andre siden. Samboeren min har aldri gitt meg grunn til å mistenke noe som helst, aldri vært en sjalu type selv, og jeg har heller aldri vært noe sjalu. Men nå snakker han utelukkende om en spesifikk kollega, om hvor mye hun har gått igjennom, hva hun har oppnådd osv. I utgangspunktet ikke noe jeg ville reagert på, men så endret han seg plutselig, og kler seg annerledes, bryr seg om utseendet mer enn han har gjort tidligere. så da er jo spørsmålet da, har jeg klikket helt, eller er det noen småting her som virker litt rart? Anonymkode: 29926...fcb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #2 Skrevet 24. oktober 2023 Emosjonell utroskap med ønske om mer spenning kanskje? Hilsen en som har vært utro med kollega. Anonymkode: c2143...be8 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #3 Skrevet 25. oktober 2023 Du har grunn til å uroe deg. Han viser at han er veldig opptatt av henne og beundrer henne, i tillegg til at han fikser seg mer utseendemessig. Dette er klassiske tegn. Her bør du følge nøye med, vet ikke om det hjelper å snakke med ham, for da nekter han antagelig, og blir mer forsiktig. Tror uansett at jeg ville ha sagt klart fra om jeg skjønte at det var fare for at det utviklet seg videre. Alle kan bli forelsket selv om man er i forhold, men det er hva man gjør utav det som betyr noe. Hvis du er den han ønsker å tilbringe livet med, så tar han seg sammen, og finner en løsning. Det kan by på vanskeligheter om de jobber nært sammen, da kan en utvei være at han flytter på seg. Du kan finne på å stikke innom jobben hans av og til, møte ham før han skal dra for dagen (under påskudd av at du feks har vært på handel og skal plukke ham opp, eller sitte på med ham hjem), sånn at du viser deg for henne. Det er litt verre å legge seg etter en der du har hilst på kone/samboer. Anonymkode: c4572...9ff 4 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. oktober 2023 #4 Skrevet 25. oktober 2023 Først og fremst ville jeg funnet ut mer om henne. Er hun på samme alder, attraktiv, singel? Det er vanlig at en kan få en crush på en kollega. Så er spørsmålet hva en gjør om det oppstår. Kveler det ved fødselen eller nærer opp flammen. Det høres ut som det er sistnevnte uten jeg selvfølgelig kan vite det. Kan hende han bare er fascinert av hennes historie og det inspirerer han til å gjøre mer ut av seg selv🤷🏻♀️
Snublefot62 Skrevet 25. oktober 2023 #5 Skrevet 25. oktober 2023 Det er helt naturlig å oppleve interesse til og fra andre mens man er i fast monogamt forhold. Det store spørsmålet er hva en gjør med det, og følelsene som følger med. Og oppi det er det et reelt spørsmål rundt hvor mye han selv får med seg av egne følelser. Ikke alle er like bevisst på eget følelsesliv eller mønster, og kan nok fint gjøre små grep helt ubevisst i slike situasjoner. Da er det lov, og rett, mener jeg å gjøre samboer bevisst på det uten å fordømme eller anklage. Da initierer du til åpen dialog om det og gevinsten med det er at han blir bevisst på hva han gjør (om han ikke var det allerede) og i tillegg vet han at du vet (og motsatt). Altså ingenting å skjule. Samtidig kan du jo utnytte det og skryte av positiv endring i egeninnsats etc. Så er det jo engang sånn at oppmerksomhet fra andre er noe alle kan nyte godt av. Det gir en selvtillitsboost. Spørsmålet er hva en gjør med det og hvor langt en følger det opp. Dessverre er en del av «den samme regla» at partner merker dette, blir mistenksom og eiersyk som skaper ubehag og hverdagen fortsetter i samme «kjedelige spor» som vanlig. Dette skaper fort mistrivsel og avstand i forholdet og gir partner større grunn til å nære de nye følelsene i stede for. Og plutselig er samboer dypere i det enn først tenkt. Så er jo da spørsmålet om du lar den samme gamle regla få leve ut og ødelegge forholdet - eller om du løfter opp dynene og får følelsene ut i lyset.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #6 Skrevet 25. oktober 2023 Ts her. Først og fremst, takk for faktiske svar, og tips! prøvde meg forsiktig frem (les: det var tydelig hva jeg mente) og han verken avkreftet eller bekreftet. Type «Hva gjør man når man mistenker at samboeren sin har en crush på en kollega egentlig?» Der svaret fra han var «får man gjort så mye da? Personen som har det må vell bestemme seg for om forholdet man er i er mulig å redde» javell.. Takk, det hjalp ikke.. Tok opp sexlivet, som har vært helt dødt med to småbarn i seng.. vi har nok i snitt sex 2-3 ganger i måneden. Jeg har nok blitt rimelig kjedelig også, å har altså så lav selvtillit etter disse barna. Det jobbes med, men tar tid. han insisterte på at han fant meg sexy og at han fortsatt ønsker sex og nærhet, men ord og handling stemmer ikke overens. Burde fortsatt samtalen, men en av barna våkent, og jeg sovnet i seng med hen. nei, jeg vet ærlig talt ikke, får se hvordan det går. Kanskje det ikke er meningen at vi skal vare. Dette er andre gang vi er sammen. Vi var i et forhold når vi var yngre, varte i 4 år. Vi gikk fra hverandre, men fant tilbake etter 3 år igjen. Da fikk vi barn, og jeg syns jo egentlig vi har det veldig fint. Men at samlivet har blitt påvirket av hverdagen og småbarn, det er ingen tvil. Anonymkode: 29926...fcb 1
Snublefot62 Skrevet 25. oktober 2023 #7 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): prøvde meg forsiktig frem (les: det var tydelig hva jeg mente) og han verken avkreftet eller bekreftet. Type «Hva gjør man når man mistenker at samboeren sin har en crush på en kollega egentlig?» Der svaret fra han var «får man gjort så mye da? Personen som har det må vell bestemme seg for om forholdet man er i er mulig å redde» javell.. Takk, det hjalp ikke.. Anonymkode: 29926...fcb Mitt råd er å slutte å gå rundt grøten. Si det rett ut at du ser at hun har fanget oppmerksomheten hans. Men ikke vær fordømmende. Jeg er rimelig sikker på at du har sett på andre og mens dere har vært sammen og du har sikkert fantasert om flere av de. Som alle andre. Jeg mener det er lov. Vi er bare mennesker.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #8 Skrevet 25. oktober 2023 Dessverre er jeg blessed med kolleger jeg ikke er tiltrukket av, men jeg skjønner poenget ditt. Takk 🤭 Anonymkode: 29926...fcb
Snublefot62 Skrevet 25. oktober 2023 #9 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dessverre er jeg blessed med kolleger jeg ikke er tiltrukket av, men jeg skjønner poenget ditt. Takk 🤭 Anonymkode: 29926...fcb Jeg mente åpenbart ikke bare kollegaer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå