Gjest camillo Skrevet 26. januar 2006 #1 Skrevet 26. januar 2006 (endret) Er det noen her inne som har erfaringer fra Stovner? Jeg har meldt meg inn! Men vet igrunnen lite om hva som skjer etc. Endret 26. januar 2006 av camillo
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #2 Skrevet 28. januar 2006 Ja, jeg har trent der! De er kjempeflinke. Har vel egentlig bare gode erfaringer derfra. Godt lydighets og bruks miljø hvertfall. Hvis du har planer om å konkurrere, så er det en bra klubb. Hva slags kurs skal du begynne på da? Jeg gikk på bronsemerkekurs og på apporteringskurs. Har planer om å begynne på agilitykurs til april. Hilsen Maria
Gjest camillo Skrevet 28. januar 2006 #3 Skrevet 28. januar 2006 Så bra! :-D Jeg går foreløpig på kurs et annet sted, men skal trene der på egenhånd (eller ihvertfall privat, i en treningsgruppe i lydighet), og for å bruke lokalene må man være medlem. Men jeg kan jo tenke meg å bli mer aktiv i selve klubben (kurs/konkurranser etterhvert osv?) senere også. Kanskje vi sees.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #4 Skrevet 28. januar 2006 Så moro da! Har veldig lyst til å begynne ordentlig med agility. Har trent endel på egenhånd, men det er så mye lettere å ha fast ordning og folk man kan få hjelp av. Har bare lest meg til agility-delen, så er sikkert masse jeg gjør feil. hehe... Men ja, kanskje vi sees.
Gjest camillo Skrevet 28. januar 2006 #5 Skrevet 28. januar 2006 Så moro da! Har veldig lyst til å begynne ordentlig med agility. Har trent endel på egenhånd, men det er så mye lettere å ha fast ordning og folk man kan få hjelp av. Har bare lest meg til agility-delen, så er sikkert masse jeg gjør feil. hehe... Men ja, kanskje vi sees. ← Opprinnelig hadde jeg mest lyst til bruks, men nå kommer jeg til å satse på å få opp lydigheten i første omgang. Agility ser morsomt ut som avveksling, ihvertfall! Det er helt klart mye bedre å være i et miljø, ja! :-D Hva slags rase har du nå (så du hadde Doberman før)?
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #6 Skrevet 28. januar 2006 Nå har jeg en border collie tispe, så det er klart det blir endel trening på meg av å ha en slik propell i huset. hehe... Veldig greit å ha et treningsmiljø. Savner litt det nå som jeg ikke er medlem lenger. Har så mye stress med skolen for tiden, da jeg holder på med hovedprosjekt, så da blir det mest trening rett i nærheten. (bor et stykke unna stovner). Men vi får se til april. Har veldig lyst til å begynne på det agilitykurset. Er utrolig morsomt, og ser at hun stortrives når hun driver med det. Lydighet blir liksom litt for kjedelig for meg... Men bruks er jo moro da! Hvor gammel er schäferen din?
Gjest camillo Skrevet 28. januar 2006 #7 Skrevet 28. januar 2006 Nå har jeg en border collie tispe, så det er klart det blir endel trening på meg av å ha en slik propell i huset. hehe... Veldig greit å ha et treningsmiljø. Savner litt det nå som jeg ikke er medlem lenger. Har så mye stress med skolen for tiden, da jeg holder på med hovedprosjekt, så da blir det mest trening rett i nærheten. (bor et stykke unna stovner). Men vi får se til april. Har veldig lyst til å begynne på det agilitykurset. Er utrolig morsomt, og ser at hun stortrives når hun driver med det. Lydighet blir liksom litt for kjedelig for meg... Men bruks er jo moro da! Ja, jeg har omtrent ikke noe liv utenom hund og studier... Hvor gammel er schäferen din? ← Han er bare 10 måneder.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #8 Skrevet 28. januar 2006 hehe.. høres ut som meg det da.. går i hund og skole, og jobbing på natta når jeg har mulighet. 10 måneder! da er han vel fryktelig valpete på en schäfer måte. ben og armer (kan man si det om hunder? ) til alle kanter. hehe.... du får ha masse lykke til med trening hvertfall!!
Gjest camillo Skrevet 28. januar 2006 #9 Skrevet 28. januar 2006 hehe.. høres ut som meg det da.. går i hund og skole, og jobbing på natta når jeg har mulighet. Jepp! Og trening, men ellers blir det stusselig. Men vi har det jo moro også. 10 måneder! da er han vel fryktelig valpete på en schäfer måte. ben og armer (kan man si det om hunder? ) til alle kanter. hehe.... Helt klart, bare så synd at han er så stor, og at ingen derfor forstår at han er full av løpske hormoner... du får ha masse lykke til med trening hvertfall!! ← Tusen takk for det. Og i lige måde. :-D
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #10 Skrevet 31. januar 2006 Stovner er bra, og så vidt jeg vet så har de også 50% rabatt for medlemmer under 23 år på kursene sine
Kimura Skrevet 28. mars 2006 #11 Skrevet 28. mars 2006 Stovner hundeklubb er veldig gode innen agility vet jeg.. Gikk kurs der for en del år siden.. Virket ok da, men etter å ha gått på Thorleig Lundquist hundekurs har jeg fått en helt annen oppfatning.. Vil vel tro (og håpe) at de fleste hundeklubber har begynt å trene på en litt annen måte som er mere ok for hunden. For de som virkelig vil gå på bra kurs anbefaler jeg Thorleif Lundquist Hjemmeside; tl-kurs.no Litt dyrere enn andre kurs, men de er kjempeflinke. PÅ grunnkurset er det en innedel med teori to dager, og der får de fleste seg en liten overraskelse når det gjelder hundetrening, og ofte et litt annet synd på ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå