Gå til innhold

Hodepine og dårlig syn (skjeve hornhinner)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har plagdes med hodepine i noen uker nå. I starten trodde legen og jeg det var symptom på begynnelse utbrenthet som ga spenningshodepine. Deretter mistenkte vi bihulebetennelse, men det stemmer ikke helt verken med utbrenthet eller bihulebetennelse. 

Jeg våkner som regel med noe trykk i hodet. Er i fin form bortsett fra lett trykk. Kan fint trene på dagen. Utover dagen blir det økt press i pannen (over og mellom øyenbryn). Dette går videre over i hodepine som blir så kraftig at jeg periodevis blir kvalm. Er også tidvis lett svimmel og ør. Nå lurer jeg på om jeg har skjeve hornhinner. En del symptomer stemmer. Skal til optiker om et par dager. 

Hodepinen kom plutselig etter en løpetur, og siden har jeg hatt det hver dag. Dette var også i en periode jeg var forkjølet, i likhet med andre i familien. 

Er det noen som har opplevd at skjeve hornhinner har gitt liknende plager før korrigering? 

Anonymkode: 6e6cd...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg ville sjekket andre ting enn bare synet med de symptomene, spesielt når du våkner med hodepine og trykk i hodet.

Anonymkode: 5cb71...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70% av Norges befolkning har skjeve hornhinner. Håper du får hjelp god utredning og blir frisk.

Endret av Rødstrupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror jeg ville sjekket andre ting enn bare synet med de symptomene, spesielt når du våkner med hodepine og trykk i hodet.

Glemte å svare på spørsmålet. :) Har hatt skjeve hornhinner fra jeg var barn og i tenårene og ung voksen alder så droppet jeg briller og merket ikke noe til det, selv om jeg har ganske så skjeve hornhinner. Hadde litt hodepine... Nå nærmer jeg meg 40 og kan relatere til litt svimmelhet utpå dagen, spesielt etter kontorarbeid. Trenger nok ny styrke i brillene, sikkert skjedd en del siden sist... :P  Men igjen, nye symptomer fra hodeområdet skal sjekkes ut i tillegg til en tur til optiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos legen og skal nå til optiker. Jeg er lang, langt bedre på morgenen enn jeg er på kvelden, så det hjelper i hvert fall å sove. 

Symptomene blir ikke verre, men de blir heller ikke bedre. Dersom det ikke er skjeve hornhinner eller at ny styrke hjelper, så er jeg nødt til å bli utredet mer. Jeg er ellers over gjennomsnittet frisk. Svært sjelden syk og i god form. Løper regelmessig, er godt trent og har godt kosthold. 

Er selv helsearbeider, og klarer ikke med min kunnskap i samråd med legen se at det skal være noe alvorlig. Men det kan jo være noe. Spent på optikertimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske skjev hornhinne på det ene øyet, og får smerter inni og over øyet, samt  ene siden av panna om jeg ikke bruker briller. Det er litt vanskelig å forklare, for det er ikke vanlig smerte men mer trykk og ømhet. 

Ang synet så ser jeg på en måte litt dobbelt og lys flyter utover, spesielt når det er mørkt ute (trafikklys og neonskilt ser helt rare ut).

Verdt å sjekke med optiker iallefall! 

Anonymkode: 34c91...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har ganske skjev hornhinne på det ene øyet, og får smerter inni og over øyet, samt  ene siden av panna om jeg ikke bruker briller. Det er litt vanskelig å forklare, for det er ikke vanlig smerte men mer trykk og ømhet. 

Ang synet så ser jeg på en måte litt dobbelt og lys flyter utover, spesielt når det er mørkt ute (trafikklys og neonskilt ser helt rare ut).

Verdt å sjekke med optiker iallefall! 

Anonymkode: 34c91...699

Hodepinen jeg har er som trykk i panna og over øynene. Smerten i hodet kan tidvis minne om migrene. 

Når det gjelder synet, så jeg to kråker som fløy tett ved siden av hverandre. Da jeg tok på meg brillene, var det bare én. Ser ikke dobbelt med briller. Mener jeg får det litt bedre når jeg tar av brillene, men da ser jeg jo ingenting (-4,25). Usikker på om lys flyter utover, men til en viss grad peker lysene litt ut til 3-4 sider. Litt som en stjerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...