AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 Har et skolebarn (småskolen) som kastet opp midt på dagen i dag. Ser at FHI skriver at skolebarn kan tilbake på skolen når de føler seg friske, og 48-timersregelen virker der å være forbeholdt barnehagebarn. Det står også et sted at fravær anbefales når det er mer enn to episoder med oppkast i løpet av 24 t. Prøver å se på kommunens hjemmesider, men finner ingenting om det der. Noen som vet mer om dette? Må presisere at vi selvf ikke sender barnet på skolen om hen er i dårlig form. Spm mitt gjelder dersom hen nå ikke kaster opp mer og er i full vigør i morgen (ikke aktuelt å dra på skolen i morgen uansett. Spm gjelder evt for torsdag). Anonymkode: b7a14...c09
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #2 Skrevet 24. oktober 2023 48t gjelder alltid for oppkast. Men ingen tror man må si det når de er eldre enn bhg. Bare å melde skolen. Per kaster opp og blir i alle fall hjemme i dag og i morgen da. Anonymkode: a2c77...ad3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #3 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): 48t gjelder alltid for oppkast. Men ingen tror man må si det når de er eldre enn bhg. Bare å melde skolen. Per kaster opp og blir i alle fall hjemme i dag og i morgen da. Anonymkode: a2c77...ad3 Men på NHi sine sider skiller de altså mellom skolebarn og barnehage, så derfor spør jeg om noen vet mer om dette (i tillegg til at det er andre litt spesielle omstendigheter i vårt tilfelle, uten at jeg ønsker å utdype her). Anonymkode: b7a14...c09
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #4 Skrevet 24. oktober 2023 Det er ingen generell regel om 48 timer i skolen. Mulig det er noen lokale retningslinjer noe sted da. Og mye mulig at det er lurt! Men ikke noe krav, som i mange barnehager. Anonymkode: 45ded...f9e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #5 Skrevet 24. oktober 2023 Kan bare svare på hvordan de gjør det på barneskolen her. Min andreklassing spydde kl 12:30 onsdag og jeg spurte om de har 48-timersregel sånn at hun måtte være hjemme både tors og fre. Læreren svarte at de i utgangspunktet har 48-timers regel men at de bruker skjønn, og at hun kunne komme på fredag hvis hun ikke spydde mer. Det kom ikke mer (ikke diare heller), og hun var i fin form hele tiden, så jeg sendte henne på skolen fredag. Anonymkode: 08d56...18f
Loke37 Skrevet 24. oktober 2023 #6 Skrevet 24. oktober 2023 Norovirus er noe barnehagene er plaget med, sikkert fordi ungene er mye oppå hverandre. Sikkert derfor de er strenge med 48 timersregel. Jeg kan ikke huske at vi har fått melding om sånt virus som går fra vår skole noen gang. I barnehagen fikk vi ofte melding om å holde ungene hjemme i 48 timer.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #7 Skrevet 24. oktober 2023 24 t regel på skolen her Anonymkode: 768e6...2ec
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #8 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er ingen generell regel om 48 timer i skolen. Mulig det er noen lokale retningslinjer noe sted da. Og mye mulig at det er lurt! Men ikke noe krav, som i mange barnehager. Anonymkode: 45ded...f9e Finner ingen lokale retningslinjer, men virker som jeg har forstått det riktig enn så lenge. Anonymkode: b7a14...c09
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #9 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kan bare svare på hvordan de gjør det på barneskolen her. Min andreklassing spydde kl 12:30 onsdag og jeg spurte om de har 48-timersregel sånn at hun måtte være hjemme både tors og fre. Læreren svarte at de i utgangspunktet har 48-timers regel men at de bruker skjønn, og at hun kunne komme på fredag hvis hun ikke spydde mer. Det kom ikke mer (ikke diare heller), og hun var i fin form hele tiden, så jeg sendte henne på skolen fredag. Anonymkode: 08d56...18f Var sånn jeg tenkte også. Hvis hen ikke kaster opp mer nå, og allmenntilstanden er fin i morgen, kan vi kanskje vurdere skole torsdag. I morgen blir det uansett hjemmedag sånn at vi ser hvordan det utvikler seg og hen kan få hvile. Anonymkode: b7a14...c09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå