Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første barn ble forløst med keisersnitt. Jeg har hørt at man bør vente minst et år før man blir gravid igjen, men fordi jeg er 36 år gammel og brukte nesten to år på å bli gravid sist, tør jeg ikke vente så lenge. Noen med erfaring med ganske tette svangerskap på tross av keisersnitt? Hva risikerer jeg? 

Anonymkode: 23218...b8f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Worst case scenario er jo at såret revner. 

Men det går helt sikker bra, gjør det for de aller, aller fleste.

Lykke til, håper det går raskt denne gangen for dere. 💜

Anonymkode: 05c95...c8e

Skrevet

Altså, eg hadde keisarsnitt i mars og vart gravid igjen i juli, "arbeidsuhell" sidan me brukte nesten 3 år på første og ikkje trudde det var nokon fare for ny graviditet 😅 Jordmor og legar på sjukehuset meiner dette er heilt uproblematisk, men kjem nok heilt an på korleis såret har grodd etterpå og korleis tilstanden på arret er. Einaste er tettare oppfølging under fødsel, som me satsar på vert vaginal denne gongen

Anonymkode: b30e4...505

• Hjerte 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, eg hadde keisarsnitt i mars og vart gravid igjen i juli, "arbeidsuhell" sidan me brukte nesten 3 år på første og ikkje trudde det var nokon fare for ny graviditet 😅 Jordmor og legar på sjukehuset meiner dette er heilt uproblematisk, men kjem nok heilt an på korleis såret har grodd etterpå og korleis tilstanden på arret er. Einaste er tettare oppfølging under fødsel, som me satsar på vert vaginal denne gongen

Anonymkode: b30e4...505

Skjønner. Så de kan sjekke hvordan såret har grodd, altså? 

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Worst case scenario er jo at såret revner. 

Men det går helt sikker bra, gjør det for de aller, aller fleste.

Lykke til, håper det går raskt denne gangen for dere. 💜

Anonymkode: 05c95...c8e

Åj, det hørtes skummelt ut!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Første barn ble forløst med keisersnitt. Jeg har hørt at man bør vente minst et år før man blir gravid igjen, men fordi jeg er 36 år gammel og brukte nesten to år på å bli gravid sist, tør jeg ikke vente så lenge. Noen med erfaring med ganske tette svangerskap på tross av keisersnitt? Hva risikerer jeg? 

Du risikerer at livmor revner.. hør på anbefalingene

Anonymkode: 7651e...252

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble gravid ni måneder etter fødsel. Fødsel nr 2 fødte jeg vaginalt og hadde ingen problemer med arret etter keisersnitt! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Fikk ingen tid jeg måtte vente etter mitt første ks. Så kjørte på med prøving nesten umiddelbart. Men det tok 18 mnd før den satt.

Anonymkode: 5db2a...2dd

• Liker 1
Skrevet

Det du risikerer er at livmor revner i arret, ja. Keisersnitt er en stor bukoperasjon som det tar tid å heles, og en graviditet er en stor belastning. Det fins sikkert mange historier det folk ble gravide likevel og det gikk bra, men jeg ville ikke tatt sjansen. Jeg ville ventet. 

Anonymkode: b9ade...850

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fikk ingen tid jeg måtte vente etter mitt første ks. Så kjørte på med prøving nesten umiddelbart. Men det tok 18 mnd før den satt.

Anonymkode: 5db2a...2dd

Ammet du lenge? 

Anonymkode: 4031d...586

Skrevet

Ville kjørt på, mtp alder. Du vil få den oppfølgingen du trenger. 

Anonymkode: 4031d...586

Skrevet

Har 2 ks og fikk beskjed om å vente 1 år. I de aller fleste tilfellene går det helt fint🫶🏼 Jeg klarte ikke ta den risikoen om «tenk hvis» arret revnet fordi jeg ikke venta. 

Anonymkode: e10bc...c96

• Liker 1
Skrevet

Jeg er gravid med nummer to nå, så ikke født enda, så kan ikke si noe om fødselen. Ble uplanlagt gravid 9-10måneder etter keisersnitt med første.

Var litt stresset i starten, men til meg har de sagt at anbefalingene setter de med god margin. Og at det mest sannsynlig vil gå bra, ikke så mye og tenke på. Er litt engstelig for at livmoren revner under fødselen, men føler jeg må bare stole på fagpersonell når de sier det er lite sannsynlig. Selv om den er økt. 

Anonymkode: 8efcb...67a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...