AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 Barnet mitt sliter med forstoppelse, og noen ganger er det blodsprut i bleien. I sommerferien og høstferien har jeg stått for alle måltider, og avføringen har blitt fin uten problem. Men når barnehagen begynner igjen etter ferien så starter problemene. Så jeg har spurt om ikke barnehagen kan gi mat som jeg har forberedt til et av måltidene. Men i dag kommer en ansatt å hinter til at det har de ikke tid til, pluss at de andre også vil ha det samme hvis mitt barn får noe annet. De vil jeg skal gi måltidet selv hjemme.. Men det har jeg egentlig alltid gjort, det er først når barnehagen gir mat at det blir problemer.. For hun spiser jo nesten alle måltidene der. Hva tenker du om dette om dette? Hva ville du sagt? Jeg tenkte jo mitt om henne egentlig da hun sa det.. 🤓 Anonymkode: 1c7ec...905 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 24. oktober 2023 Mulig at du bør få med et skriv fra helsepersonell, og så skjønner de at de ikke har et valg. Blodsprut i avføringen høres virkelig ikke bra ut... Anonymkode: 85999...917 52 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #3 Skrevet 24. oktober 2023 Legeerklæring er veien å gå. Anonymkode: ab3c5...b66 36 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #4 Skrevet 24. oktober 2023 Det høres tragisk ut at personellet har så store skyggelapper at jeg trenger legeerklæring for noe som i utgangspunktet er en fillesak😂 Da tenker jeg; hva MER er det den personen ikke skjønner Anonymkode: 1c7ec...905 16 3 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres tragisk ut at personellet har så store skyggelapper at jeg trenger legeerklæring for noe som i utgangspunktet er en fillesak😂 Da tenker jeg; hva MER er det den personen ikke skjønner Anonymkode: 1c7ec...905 Hvorfor det? Hvis alle barna skal ha medbragt mat blir det mye for personellet. Jeg sier ikke at det er slik hos dere, men en må se det store bildet. Ganske vanlig å måtte ha legeerklæring ved allergi/intoleranser. Anonymkode: 483e9...e44 48 11
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #6 Skrevet 24. oktober 2023 Det høres virkelig ut som om datteren din bør få en utredning om det ikke allerede er blitt gjort! Og skaff en legeerklæring angående maten! Stakkars jente må jo få spise det hun tåler! Anonymkode: 6bdc1...a2d 36
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #7 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres tragisk ut at personellet har så store skyggelapper at jeg trenger legeerklæring for noe som i utgangspunktet er en fillesak😂 Da tenker jeg; hva MER er det den personen ikke skjønner Anonymkode: 1c7ec...905 Men nå er det en gang sånn da. Du kan jo velge hvilken vei du vil ta. Diskutere opp og ned med personalet, eller skaffe en legeerklæring. Anonymkode: ab3c5...b66 15 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #8 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det høres tragisk ut at personellet har så store skyggelapper at jeg trenger legeerklæring for noe som i utgangspunktet er en fillesak😂 Da tenker jeg; hva MER er det den personen ikke skjønner Anonymkode: 1c7ec...905 Oj... Meg meg megsamfunnet i et nøtteskall. Anonymkode: 1a6e3...f9a 15 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #9 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det høres tragisk ut at personellet har så store skyggelapper at jeg trenger legeerklæring for noe som i utgangspunktet er en fillesak😂 Da tenker jeg; hva MER er det den personen ikke skjønner Anonymkode: 1c7ec...905 Du evner ikke å se barnehagens perspektiv… ? Tenker at du bør sette deg inn i hvilke problemstillinger barnehageansatte møter hver dag, og hvor kravstore foreldre har blitt. Nå sier jeg ikke at du er kravstor, men mange foreldre forventer at barnehagen tilrettelegger for alle mulige dietter og kosthold. Et sted må de sette grensen. Det minste du kan gjøre er å levere en legeerklæring. Anonymkode: eb6b2...61c 23 1 11
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #10 Skrevet 24. oktober 2023 Få legen til å skrive en legeerklæring 😊 Når det er sagt så er det ikke sikkert det bare har med maten å gjøre altså, mange barn sliter med å gå på do i barnehagen (vet ikke om det snakk om bleiebarn eller tørr unge her?). Men å holde seg når man egentlig skulle ha fått ut avføringen kan skape problemer som forstoppelse. Anonymkode: eea77...532 11 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #11 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det høres tragisk ut at personellet har så store skyggelapper at jeg trenger legeerklæring for noe som i utgangspunktet er en fillesak😂 Da tenker jeg; hva MER er det den personen ikke skjønner Anonymkode: 1c7ec...905 Det tragiske er at du ikke har utredet barnet ditt og dermed fått legeerklæring. Anonymkode: 575ad...99a 27 1 14
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #12 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Få legen til å skrive en legeerklæring 😊 Når det er sagt så er det ikke sikkert det bare har med maten å gjøre altså, mange barn sliter med å gå på do i barnehagen (vet ikke om det snakk om bleiebarn eller tørr unge her?). Men å holde seg når man egentlig skulle ha fått ut avføringen kan skape problemer som forstoppelse. Anonymkode: eea77...532 Nei, hun blir jo bra, når jeg har henne utenom barnehagen. Så dette er reelt. Det er ingen problemer med avføring når jeg styrer hva hun får spise Anonymkode: 1c7ec...905
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #13 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det tragiske er at du ikke har utredet barnet ditt og dermed fått legeerklæring. Anonymkode: 575ad...99a Hun blir jo bra… med riktig kosthold.. jesus🙈 Anonymkode: 1c7ec...905
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #14 Skrevet 24. oktober 2023 Medbrakt mat, altså matpakke, er et problem? Haha, for en verden dere lever. Her er det varmmat én dag i uka, ellers matpakke (eller medbrakt som de ville sagt) Anonymkode: 94b1f...c5d 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #15 Skrevet 24. oktober 2023 Men hun må jo ha en eller annen form for intoleranse da? Og jeg synes det er ganske sært å ikke ville få det bekreftet fra en lege. Da har du også «bevis» til barnehagen, som da også må tilrettelegge for dere. Anonymkode: 8c859...244 31 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #16 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun blir jo bra… med riktig kosthold.. jesus🙈 Anonymkode: 1c7ec...905 Feil kosthold ved allergi, sykdom etc kan gi større problemer enn blodig diare, så du bør virkelig ta henne med til legen slik at hun kan få den hjelpen hun åpenbart trenger! Anonymkode: 6bdc1...a2d 29 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #17 Skrevet 24. oktober 2023 Selvfølgelig skal hun få den maten du sender med om maten i barnehagen gjør at hun blir dårlig. Barn har rett på tilrettelegging av mat. Der jeg jobber er det ett barn med spesielle behov som spiser noe annet enn de andre. De andre ungene aksepterer det. Det er bare å gi de en god forklaring Flere barn får ikke spise svin, så de får noe annet alternativ enn andre om det er svin en dag. Ingen reagerer på det. Jeg skjønner ikke problemstillingen med at det tar tid. Maten er jo klar! Det tar lengre tid å smøre en brødskive fra barnehagematen. Ta det opp med ped.leder/styrer, dere har rettigheter. Barnet deres skal slippe å ha det slik. Så ta med mat til henne, og si at hun skal spise dette. Når du har ordnet legeerklæring, så kan barnehagen begynne å kjøpe inn mat hun tåler ☺️ Anonymkode: 0b03a...865 7 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #18 Skrevet 24. oktober 2023 Dere foreldre vet seriøst ingenting om barnehagehverdagen 🙄 På en storebarns avdeling er det 18 barn og 3 voksne. 18 barn med ulike behov og ulike familier. Noen retningslinjer må man ha. Tenk hvis avdelingen skulle ta hensyn til alle foreldres forventninger? Når en voksen forsvinner på kjøkkenet så er det en voksen mindre på avdelingen. Det går utover hele barnegruppen, inkludert ditt barn. Men det tenker du ikke på. Du ser kun ditt barn, og ikke hele gruppen. Vi tar hensyn til allergier og religion, og barnet spiser den maten som barnehagen har kjøpt inn. Vi har både glutenfritt, laktosefri mat, samt halalkjøtt. Jeg stusser over hvorfor du ikke har tatt barnet til legen for en utredning? Blodsprut høres virkelig ikke normalt ut. Jeg er mer bekymret for at du ikke utreder barnet ditt enn at barnehagen ikke vil imøtekomme dine krav. Utred barnet og få en legeerklæring så blir problemet løst. Kanskje barnehagen ikke tar deg seriøst nettopp fordi du ikke har vært hos legen og utredet barnet. Anonymkode: 0bc71...b03 26 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #19 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere foreldre vet seriøst ingenting om barnehagehverdagen 🙄 På en storebarns avdeling er det 18 barn og 3 voksne. 18 barn med ulike behov og ulike familier. Noen retningslinjer må man ha. Tenk hvis avdelingen skulle ta hensyn til alle foreldres forventninger? Når en voksen forsvinner på kjøkkenet så er det en voksen mindre på avdelingen. Det går utover hele barnegruppen, inkludert ditt barn. Men det tenker du ikke på. Du ser kun ditt barn, og ikke hele gruppen. Vi tar hensyn til allergier og religion, og barnet spiser den maten som barnehagen har kjøpt inn. Vi har både glutenfritt, laktosefri mat, samt halalkjøtt. Jeg stusser over hvorfor du ikke har tatt barnet til legen for en utredning? Blodsprut høres virkelig ikke normalt ut. Jeg er mer bekymret for at du ikke utreder barnet ditt enn at barnehagen ikke vil imøtekomme dine krav. Utred barnet og få en legeerklæring så blir problemet løst. Kanskje barnehagen ikke tar deg seriøst nettopp fordi du ikke har vært hos legen og utredet barnet. Anonymkode: 0bc71...b03 Mener du tenk hvis barnehagen må ta hensyn til alle barns barnevelferd? Ja det syns jeg da.. barnehagen må ha ansvaret for at hvert enkelt barn blir ivaretatt på en god måte, og ikke er forstoppet foreksempel. Å overrekke barnet sitt til fremmede i en barnehage er i utgangspunktet en tillitssak. Hvis ansatte ikke er villige til å gjøre det som er best for barna, som enkeltindivider og ikke som en generalisert gruppe, ja da er det et brudd på den tilliten! Anonymkode: 1c7ec...905 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #20 Skrevet 24. oktober 2023 Legeerklæring kan være greit så de tror du ikke finner på. Og så lenge det ikke er noe som tar veldig lang tid å fikse/tilberede for dem så ser jeg ikke problemet. Jeg mener også at barn må lære seg å ta hensyn til andre, og i dette tilfellet må de andre barna bare leve med at ditt barn må ha spesialmat, sånn er det noen ganger. Og noen ganger går det andre veien også, husker en i klassen min måtte se på at de andre spiste kake fordi vikaren ikke hadde fått med seg at han hadde glutenallergi, det gikk fint det også selv om det var kjipt. Anonymkode: 38ff3...ba4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå