Gå til innhold

Hva er ditt totale budsjett for julefeiringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor er du då opptatt av hva andre bruker?

Anonymkode: 18b04...75b

Det er jeg ikke, alle kan bruke så mye eller lite de vil uten at jeg bryr meg.

Men jeg syntes det var litt rart å se "alt-eller-ingenting"-holdningen som hersket i enkelte tråder.  Derav dette spørsmålet. 

Anonymkode: 9daf1...8dc

Skrevet

Har egentlig ikke noe budsjett. Bruker ca 500 kroner i gave pr mottaker (ca 15 stykker?), utover det koster ting det det koster :vetikke:

Gjest Angry Man
Skrevet

Hmmm. Sikkert rundt 10k+. Det avhenger i ekstrem grad av hva slags julegaver vi gir datteren vår. Nå er hun såpass liten men i fremtiden når hun foreks trenger en laptop eller tilsvarende vil jo julebudsjettet fint kunne ligge på 20-30k. 

Prøver å ikke bruke for mye. Men når en julepute vi liker fra lexington koster 900 kroner og med matvareprisene som de er så skal det godt gjøres å komme under 10k. 

Ja det er noe sløsete og vi kunne så absolutt funnet noe mere aktiverdig og brukt pengene våre på.  Vi er ikke perfekte. 

Skrevet

Har ikke noe budsjett, men det er gaver til ungene og nærmeste familie...kanskje 4000 totalt. Reiser til foreldrene mine for å feire, så ingen utgifter til mat (ja, de synes det er greit). Baker et par sorter for å ha med...men det er ikke så mye for mel og sirup liksom...

Anonymkode: 73229...67a

Skrevet

Det varier veldig utifra hvilke gaver barna får/trenger det aktuelle året. Ny telefon/laptop/spillkonsoll med mer koster, men ikke noe de får hver jul.

Gjennomsnitt ca 3000kr i gave til hver av barna, blir da 6000kr. Også gaver til diverse tantebarn/fadderbarn/foreldre, 3000kr. 

Kjøper vel inn noe ny julepynt/interiør/kopper etc hvert år, 1000kr. 

Mat kjøper vi inn noe mer drikke, godis, mat enn vanlig. Men samtidig bruker vi jo av det vanlige matbudsjettet, men si en 2000kr ekstra i mat (besteforeldrene mine står alltid for julematen). 

så, rundt 12 000kr i rent julebudsjett. Så gjenstår det å se om det stemmer ;)

Anonymkode: ac0b9...32f

Skrevet

I år blir det:

- gaver til min familie (som gir gaver tilbake): 4 voksne, ca 500-700 kr hver.

- gaver til min manns familie (som aldri gir noe tilbake og heller ikke vil besøke oss): 4 voksne og 1 barn, ca 200-300 kr hver.

- gaver til egne barn og til hverandre: 4000 kr?

- ekstra julemat: det blir ikke veldig mye, en sekspakning julebrus, en stor pakke bacon, og pepperkaker og sånt. Ellers er det mye de samme utgiftene som alltid, vi spiser ofte grøt til søndagslunsj uansett, og ribbe med poteter er en ganske billig middag. 

- julekalendere: ca 1000 kr for 3 barn

- ny julepynt, klær og sånt: max 500 kr året i snitt, pleier å måtte kjøpe nye juletrelys med 2-3 års mellomrom men ellers har vi et solid plastjuletre og mer enn nok pynt, og ungene har masse pentøy.

- julebord dekker jobben

- julemarked på skolen: alt fra 100-300 kr i "håndverk" som elevene har lagd

- julefest på skolen: 100-200 kr på pølser, kaker, kaffe, gløgg og sånt

Nå kommer jeg ikke på flere julerelaterte utgifter. Da landet jeg nok ganske pent på rundt 10.000 kr. 

Anonymkode: 5e3dd...120

Skrevet

Har vel heller ikke et budsjett, men jeg har ikke barn og feirer med min mor som nekter å ta imot noe hjelp:P Blir bare småtterier om hun har glemt noe f.eks., og jeg går på butikken. Har ikke så mange å kjøpe gaver til heller, 7stk totalt, familie, venner og en kollegavenninne. Kjøper ikke til min mann eller svigers heller da de er muslimer(utrolig lettvint :fnise: ) Jeg bruker vel ca. 1000kr på min mor og min bror, så en 500ish til de øvrige. Har ved anledninger gitt mer når jeg enten har funnet noe perfekt, fordi de virkelig trenger noe, etc.

Men så skal jeg jo ha togbilletter hjem, kanskje jeg vil ha litt vin, kanskje jeg går å tar en kaffe eller en dram med ei venninne, drar på julemarked osv. så det kan jo fort balle på seg. Elsker julemarked! Mannen min klager på at jeg aldri kjøper noe til meg selv på sånne marked hvor jeg drasser ham med i kulda, så i år må jeg det :fnise:

Anonymkode: 57e25...56a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...