Gå til innhold

Hva er ditt totale budsjett for julefeiringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg akkurat en tråd om pris på julegaver, og blir litt smått sjokkert over noen av tallene som blir presentert. 

Derfor lurer jeg på det totale julebudsjettet deres.

Og for å svare på eget spørsmål

Vårt budsjett er maksimalt 10 000 kr totalt.

Det inkluderer gaver (vi gir bare til aller nærmeste familie), julemat, baking, eventuell julepynt, og årlig donasjon til Kirkens bymisjon.   (Penklær har vi)

Anonymkode: 9daf1...8dc

Skrevet

Max 5000 , i år er økonomien ganske stram dessverre 😕

Anonymkode: a495b...49a

• Hjerte 1
Skrevet

Har ikke noe eget budsjett for den, men bruker vel kanskje 2-3000 på gaver. Mat går i det vanlige budsjettet. Det jeg bruker mest på i forbindelse med jul er at jeg liker å ta en tur eller to til julemarkeder i utlandet. Og veldig glad i julekonserter.

Anonymkode: 612f8...2b5

• Liker 1
Gjest Heidi Høst
Skrevet

Kjøper gaver til totalt 6 barn (egne barn og nevøer/nieser), ca 3000 kr tilsammen.

Og bruker kanskje en tusenlapp ektra på mat 🤷‍♀️

Er ikke så mye mer å tenke på....(?)

Skrevet

Nå er det 2 måneder til jul igjen, og har ikke tenkt så langt ennå. Men jeg skal feire med kjæresten min og vi har ikke snakket om hva vi skal handle inn til julen ennå. Gaver er utenom da. Men klart det blir noen tusenlapper, men vi pleier ikke storspise så tror ikke det blir så mye nei. Litt godis og litt kaker hører med da. Så er det og nyttårsaften som det blir litt å handle til og. 

Anonymkode: c39bb...15b

Skrevet

Fordeler det utover så har ikke noe budsjett. Bortsett fra gavekonto som er på ca 5000 ( ikke sikkert jeg bruker alt da) . KJøper alltid for mye mat så vi har langt utpå nyåret. Klær har jeg, pynt har jeg , juletre plukker jeg utenfor stuedøra, julebord tviler jeg på at vi gidder. Ikke noe problem med min økonomi og jula. 

Hjelper også noen som ikke har så mye. 

Anonymkode: 4afbd...f64

Skrevet

3500 kr på gaver. Muligens 1500-2000 ekstra utover normalen på mat og 1000 på alkohol. Det holder for en person til i starten på nyåret. 

Anonymkode: 700f0...0f0

Skrevet

Ca 15000: 10 000 til 12 000 til gaver og 3000-5000 på mat og drikke

Anonymkode: 8f059...c38

Skrevet

Gaver ca 20 000

mat og tilbrhør3-5000 kommer an på om vi har julaften her og andre selskap i julen 

penklær: umulig å si 

kalendere :2500 på meg og 2500 på de andre 4 tilsammen 

Anonymkode: 18b04...75b

Skrevet

Ikke budsjett her, men gaver til toppen 150,- pr pers, vi er 4 stk,  litt til mat og det er det. Utover det ingenting. 

Penklær har vi ikke, så vi spiser i pysjen. Kunne selvsagt skippet julematen, men det er den som er jula for meg. 

Mer er det ikke råd til. 

Anonymkode: 793fa...f78

• Hjerte 1
Skrevet

Kjøper 4 gaver, kommer vel på 4-5000 hvor den ene allerede er kjøpt.

Så kommer julematen, kanskje 500. Julebaksten, der har man mesteparten allerede i hus.

Har juletre og julepynt. Det dyreste blir vel strømmen....

Anonymkode: 7dcd7...362

Skrevet

Som over, vi bruker pysj på julaften. Så disse penklærne trenger vi ikke å tenke på. Kanskje vi kjøper nye pysjer, de er ganske slitne. (skrive opp på black friday-listen)

Anonymkode: 7dcd7...362

Skrevet

Vi pleier kjøpe litt ekstra god mat, kanskje 1000 kr?

Gaver tenker blir under 5000 for alt, da er det kun nærmeste familie. Klær og pynt har vi fra før, ikke nødvendig å kjøpe nytt hvert år (er vel 7-8 år siden sist jeg kjøpte julepynt). 

Anonymkode: a683f...986

Skrevet

5000. Det inkluderer alt av pynt, mat, drikke, julegaver, porto til julegaver som skal sendes og klær. Vi er bare to voksne i husholdningen så normalt trenger vi ikke mer nytt enn en skjorte med ujevne mellomrom til mannen og kanskje en topp eller kjole til meg med noen års mellomrom.

Anonymkode: 6bb49...052

Skrevet

Ingen budsjett. Bruker vel ca 3000 på gaver ,før ca 2200(?),men fått meg en kjæreste vil jo kjøpe gave til han. 

Mat,snop og slikt vet ikke... Har ingen juleniddager her☺ Spiser borte julaften. Lager annet vanlig.

Men bruker seff mer på mat og snop enn andre måneder😊

Anonymkode: 5f083...8d4

Annonse
Skrevet

Har inntekt rundt fattigdomsgrensa så gir bare julegaver til de 3 nærmeste og har kuttet voksne nevøer og nieser og vennegaver. Kostnaden ligger vel rundt 1200,-. Så blir det kanskje en pakke pinnekjøtt med tilbehør og et par brus og noe snop, så er jeg ferdig med den jula. 

Anonymkode: 1e3c9...bee

• Hjerte 3
Skrevet

Altfor mye. Har tre barn så blir 2000 pluss hver i julegaver, men de er nå i den alderen at de får noe de trenger uansett. Julekalendere er 2000. Andre gaver er 3-5000. Mannen og jeg kjøper ikke til hverandre. Så er det ekstra mat og selskaper men det er kanskje 3000 mer enn vanlig inkl alkohol. Så kommer det julebord, julekos, julekinoa, juleavslutninger, blomster, sikkert noe pynt pluss pluss. Vi er nok fort oppe i 20000. 

Anonymkode: 01c9a...182

Skrevet

Er vel mellom 20 000 og 22 000kr i gaver! Har en hel bråte å gi til, og mannen vil ikke slutte å gi gaver til de voksne onkelbarna sine. Mat/brus/godteri er litt forskjellig, blir mer om vi skal feire hjemme såklart. Mannen får julebonus (penger eller gavekort) fra jobb på 5000-10 000kr, så vi pleier å bruke av den til mat/brus/godteri, men det blir jo fort 3000kr til jul og nyttår. Penklær er det kun tenåringen som trenger nytt av i år, så kanskje 1000kr.

Anonymkode: 3e95e...652

Skrevet

Burde mulig ha et budsjett, blir ofte mye ekstra. Men julegaver ligger vi på 6000 kr, men 5000 av dem er til barna,  vi har 5 så en 1000 lapp på hver. 

Anonymkode: 44b2c...faf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...