AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 Hvis en mann aldri frir til sin samboer er hun da ikke "den rette"?? Anonymkode: 50d22...194
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #2 Skrevet 24. oktober 2023 Kan godt hende han bare ikke tenker tanken? Jeg fridde til min mann selv. Like romantisk det🥰 Anonymkode: 6f3e9...b1e 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. oktober 2023 #3 Skrevet 24. oktober 2023 Har dere snakket om ekteskap? Har vært gift og har ikke noe behov for å gifte meg igjen. Fyren jeg dater har aldri vært gift. Han er verken for eller imot, men ikke funnet en han ville ta det steget med🤷🏻♀️ En kan være like forpliktet til et annet menneske uten å være gift.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #4 Skrevet 24. oktober 2023 Eller han kanskje bare ikke ser noe poeng i å gifte seg? Anonymkode: 85bae...054
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #5 Skrevet 24. oktober 2023 Kanskje de bare ikke har behov for å gofte seg? 🤷♀️ Min samboer gjennom ti år har ikke noe ønske om giftemål, vi har ikke barn, vi eier bolig sammen og har ordna alt praktisk og økonomisk med testamente, samboerkontrakt, forsikringer og så videre. Det er for oss ingen særlige grunner til å gifte oss, jeg vil gjerne fordi jeg synes det er fint men jeg vil det ikke nok til å presse han til å gjennomføre et giftemål han ikke har en interess og tilknytning til. Anonymkode: 3aa49...465
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #6 Skrevet 24. oktober 2023 Det koster jo penger og mange venter for å gjøre det ordentlig og invitere slekta Anonymkode: 6c0bc...639
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #7 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis en mann aldri frir til sin samboer er hun da ikke "den rette"?? Anonymkode: 50d22...194 Hvorfor kan du ikke snakke om ekteskap selv da?? I stedet for å bare vente og vente og vente på at noen andre skal ta opp denne tråden? Anonymkode: 10ab6...d78 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #8 Skrevet 24. oktober 2023 Er nok fordi de venter på noe "bedre", dessverre. Er mange som er sånn... Anonymkode: 4cdfd...ede 1
Gjest Heidi Høst Skrevet 24. oktober 2023 #9 Skrevet 24. oktober 2023 Jeg synes det virker merkelig å sitte å vente på å bli fridd til. Vi snakket om ekteskap lenge før vi flyttet sammen. Det var en naturlig del av samtalene hvor vi fant ut av om vi hadde en felles framtid og ville satse på hverandre. Derfor har vi vært gift i flere år, helt uten at noen direkte har "fridd".
aksase Skrevet 24. oktober 2023 #10 Skrevet 24. oktober 2023 Det er godt mulig at han elsker deg "herfra og til månen", men at ekteskap ikke er noe som er viktig for ham for å leve sammen med deg resten av livet. Det blir stadig mindre vanlig å gifte seg. Hvis ekteskap er viktig for deg, bør du ta "praten". I dagens likestillingssamfunn er det også tillatt for kvinnen å fri. Det er bare for deg å ta initiativ, tenker jeg. Jeg og kona snakket om ekteskap etter få måneder sammen. Vi ble enige om å gifte oss, og vi planla forlovelsen sammen, kjøpte ringer sammen, og vi visste begge hva som ville skje da dag, tid og sted for forlovelse kom. Vi er fortsatt lykkelig gift og feirer snart sølvbryllup. Jenter har ofte noen romantiske forestillinger om hvordan forlovelse og bryllup skal skje, men noen ganger må man gi hverandre et dytt for at det skal bli noe av. 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå