Gå til innhold

Hvorfor gir ikke Coop Extra mer enn 40% rabatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett om det gjelder dato eller varer med feil. Alltid maks 40%. Varene skal jo uansett kastes.

Anonymkode: 21265...9f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får vel solgt det greit med den rabatten da sikkert. 

Anonymkode: 4554d...173

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det har jeg også irritert meg over. Kiwi har 50% på datovarer.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes mye av det som ligger til 40% fortsatt er for dyrt. Min lokale coop har nylig begynt å selge gårsdagens brød og bakeverk til 40%, før ble dette kastet. Hadde de hatt høyere rabatt hadde jeg handlet mer hos dem.

• Liker 3
Skrevet

Kanskje fordi 60% av prisen er hva butikken betaler til leverandør.

Da tapper de ikke mer en "investering" liksom.

Anonymkode: cc236...978

Skrevet

Det ble dessverre sånn for noen år siden da nedprisende varer ble en felles greie i alle coopbutikkene. Før det var det 50% i alle coopbutikkene her i området i hvert fall.

Anonymkode: 9745e...1cd

Skrevet
Nutz skrev (5 minutter siden):

Jeg syntes mye av det som ligger til 40% fortsatt er for dyrt. Min lokale coop har nylig begynt å selge gårsdagens brød og bakeverk til 40%, før ble dette kastet. Hadde de hatt høyere rabatt hadde jeg handlet mer hos dem.

Spar brukte å selge gårsdagens brød for 10kr fryst før

Anonymkode: 820a1...4c5

Skrevet

Meny vil jeg si tar kaka. Noen datovarer setter de ned med 30%, og er da fortsatt dyrere enn tilsvarende varer hos Kiwi med god holdbarhet. 

Anonymkode: 88a5f...34a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Meny vil jeg si tar kaka. Noen datovarer setter de ned med 30%, og er da fortsatt dyrere enn tilsvarende varer hos Kiwi med god holdbarhet. 

WOW

Anonymkode: 21265...9f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje fordi 60% av prisen er hva butikken betaler til leverandør.

Da tapper de ikke mer en "investering" liksom.

Anonymkode: cc236...978

Jeg tviler sterkt på at en butikk som Coop Extra har så mye som 67% påslag i snitt på varene de selger. De fleste datovarer selges nok med tap.

Jeg antar de setter 40% rabatt fordi de har funnet at folk er villig til å betale 60% av ordinær pris, og det synes jeg er helt fair. 40% rabatt er fortsatt et bra avslag og penger spart. Er du misfornøyd er det jo bare å la være å handle? Hvis mange nok er misfornøyd vil de ikke lenger få solgt varene og vil kanskje sette ned prisen mer.

Anonymkode: dd0b1...e2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

På Meny her er de enda verre, noen varer er bare satt ned med 25%

Anonymkode: 32494...467

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Nutz skrev (7 minutter siden):

Enig. Dessuten er det ofte de dyre eller odde variantene som ligger der. Salmalaks, 150 gram ferdig stekt kyllingfilet,  tre ferdige pannekaker, vegetarpølser og økologisk hummus.

Det er sjelden jeg finner noen av "mine" forbruksvarer der. Men sånn er jo konseptet, så det er helt greit. Man sparer jo ikke penger på å kjøpe varianter som man ikke pleier å kjøpe, når de fortsatt er dyrere. Så man må bare være litt bevisst. Alt i billigkroken er ikke billig.

• Liker 2
Skrevet

Det er utelukkende etterspørsel som styrer dette. Blir alt solgt med 40% rabatt, opprettholder de eller reduserer rabatten. Får de ikke solgt mye med 40% rabatt må de øke rabatten.

Ser noen kritiserer Meny sin ordning. Jeg synes egentlig den er den beste. De differensierer. Noe er det bare 25% på, mens annet har 70%. 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, hender jeg ser noe til 30% rabatt i kundeavisen, og i beste fall har det da samme pris ca som hos lavprisekjedene. 

Anonymkode: 4554d...173

• Nyttig 1
Skrevet

Fordi kundene aksepterer høyere priser (ellers hadde de jo ikke gått på coop i utgangspunktet)

Anonymkode: c1580...71c

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

På Meny her er de enda verre, noen varer er bare satt ned med 25%

Anonymkode: 32494...467

Jeg har sett varer på rema 1000 bli sett ned med 10% også. Likal rema har begynt med noe nytt der de priser alt fra 10 til 70%men det er sjelden rabatten er mer enn 40% for tida. 

Anonymkode: 820a1...4c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...