Gå til innhold

Kviser

Gjest Gjest_Line_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Jeg opplever perioder med mye kviser og perioder mer eller mindre uten kviser.

Er det sant at kviser skyldes hormonubalanse? Er det noe å gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan ha noe med hormoner å gjøre. Jeg ble mye bedre etter at jeg byttet P-pille merke til Diane :)

Hudpleieren min sa at spseielt kviser på haka har ofte noe med hormoner og gjøre. Om de blir like ille/ verre etter man slutter igjen, vet jeg ikke.

Skrevet

Når det gjelder p-pillen diane må dere regne med at kvisen kommer tilbake når dere sutter på pillene. Det kan t.o.m bli enda værre og de kan vare leeeenge!

Prøv å finn på noe annet! Jeg har selv opplevd det :frustrert:

I to år nå har jeg prøvd alt av hudpleieprodukter og gått til hudpleier.. Jeg har brukt enormt mye penger på huden uten det store resultatet.. Men det har hjulpet litt!

For en mnd siden var jeg hos hudlege og jeg fikk resept på en a-vitaminsyrekrem som heter Aberela. Jeg var litt i tvil om jeg skulle bruke denne for den er veldig sterk mot huden, men jeg skulle begynne med annenhver kveld for så å øke til hver kveld etter en mnd.

Huden min var i starten rød og den flasset av. Det klødde også litt. Jeg var i tvil om jeg ville fortsette for huden min så helt jæ..... ut. Mere kviser t.o.m.

Dette er visst helt normale bivirkninger og huden venner seg til denne kremen etterhvert. Det har huden min gjort nå!

Jeg er strålende førnøyd.. Huden begynner allerede å bli bedre selv om det kan ta veldig lang tid! Huden er ikke så rød lenger og ikke så tørr heller..

Denne kremen anbefaler jeg på det sterkeste!!

Det viktigste er bare å være tolmodig!!! Og det gjelder all behandling av kviser!! De fleste slutter med behandling for tidlig.

Skrevet

I stedet for å bruke Aberella kan jeg anbefale Md formulation, hor spesialister kan dette merket fåes i sterkere konsentrasjoner også. Produktene inneholder en slags syre. Hud med kviser blir ofte fortykket fordi man klemmer masse, og det gjør problemet værre ved at åpningen til talgkanalen blir tett. Når man bruker disse produktene med denne syren fortynnes huden over tid, og åpningene for talget holdes åpne for fri flyt, men oksygenet kommer også til og dreper bakteriene som dannes kvisene. Produktene fåes både til hjemmebruk og som kurer med sterkere konsentrasjon....

Det viktigste er å hele tiden tenke på hva dere har på huden. Det blir på samme måte som at en som ikke tåler appelsin på passe på å ikke få det i seg. Kjøp kremer som er fetere enn det dere tror dere trenger, for bruker man uttørrende kremer reagerer underhuden med å produrere enda mere talg, så er den onde sirkelen i gang.

Bruker man en god krem som fukter godt roer dette seg ofte ned....

Skrevet

I mitt tilfelle skyldes kvisene hovedsakelig stress. I feriene forsvinner gjerne alle kvisene. Men jeg får alltid kviser rett før mensen, så det har med hormonbalanse å gjøre også.

Skrevet

Det var jeg som skrev om aberela..

Jeg har i over ett år brukt MD Formulation som er nevnt ovenfor, og det har ikke hjulpet meg noe særlig.. Men nå derimot er huden betydelig finere etter en mnd med aberela. Jeg har veldig tro på denne kremen.. noe jeg ikke hadde før jeg begynte fordi jeg sverget til MD Formulations. Prøv aberela! Billigere er det også :)

Skrevet

Jeg har slitt veldig med kviser de siste 5 årene. For et par mnd siden sa hudpleieren min til meg at jeg skulle vaske ansiktet to ganger etter hverandre for å få det skikkelig rent. I tillegg har jeg vært flink til å bruke peelingkrem to ganger i uken, og drikken masse vann hver dag. For øyeblikket har jeg en eneste liten rød nupp i fjeset, og slik har det stort sett vært siden jul. Høres alt for enkelt ut, jeg vet det, men kanskje verdt et forsøk? (Jeg bruker Dermalogica-produkter)

Gjest Gjest_Evita_*
Skrevet

Jeg har også brukt MD-produkter uten at det har hjulpet noe særlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...