Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nylig i samboerskap og føler at mannen  begynner å ta meg for gitt. Jeg liker å lage mat og rydde og står for det hver eneste dag, og dette begynner å bli for mye nå. Min aha opplevelse var igår når jeg snakket med han om en død familiemedlem som jeg lenge har tenkt på i de siste dagene. Jeg oppfattet han som uinteressert og som om han bare ville skifte samtale for å snakke om noe tull. Dette synes jeg var veldig sårende, fordi hvis jeg ikke kan dele slike tanker med han, hva er da poenget med å bo sammen? Noen som har opplevd lignende, og som kan komme med noe tips? 

Anonymkode: ed8fa...072

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jepp jeg har ett tips, si du ikke ønsker dele livet med en som ikke er 100% tilstede i samtaler og hverdagen og gi han innsyn i konkrete ting du ønsker av en relasjon som samboere. For eksempel, ikke bruk "jeg følte meg såret over" (Føleler er lett for å bli uklare) si konkret og direkte at "reaksjonen din ang den samtalen var ikke OK for meg, det jeg ønsker i en slik samtale et en god dialog, ikke en spøk for å avlede" 
Vær konkret og tydelig, forhold og god kommunikasjon må man bygge, det kommer ikke rekende på en fjøl av seg selv. 

Endret av Carrot
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...