Gå til innhold

Til dere som jobber i klesbutikk (sette klær på stativet ved prøverommet eller i butikken?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man prøver endel klær i prøverommet, liker dere best at man henger de tilbake til stativet det kommer fra med risikoen for at det ikke er hengt opp i samme rekkefølge, farge og system og kanskje noen slurver med å henge det like pent opp som da man tok plagget. Eller liker dere best at folk setter plaggene i  det store stativet / stanga utenfor prøverommet med det ekstraarbeidet det medfører, men med garanti for at dere har kontroll på at det settes tilbake riktig og sortert korrekt. 

Anonymkode: 89007...7e3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff. Ser jeg glemte spørsmålstegn 😅

Anonymkode: 89007...7e3

Skrevet

Dette har jeg også lurt på!

Jeg er opplært fra jeg var liten om at selvsagt skal man henge opp etter seg, og mange butikker har jo også en lapp med "vennligst heng tilbake klærene du har prøvd". 

Men hva da når det er et stativ utenfor? Er det bare for de som har gått fra klærene i prøverommet, som de ansatte kan henge klærene på før de får ryddet de på plass? Eller er det lov å henge dem der når man er ferdig i prøverommet, i stedet for å henge på plass selv? 

Jeg er selv en sånn som synder og ikke alltid klarer henge ting tilbake på rett plass.. Om jeg samtidig skal passe på ungene som løper i alle retninger o.l... Da hender det at den svarte toppen blir hengt sammen med noe annet svart- som ikke var rette stedet.. 

Anonymkode: 34131...9aa

• Liker 1
Skrevet

Samme lurer jeg også på, så håper du får et svar i tråden din :)

Selv henger jeg alltid opp, og synes det virker frekt når venninner henger ting på det stativet istedet for å ta det med seg ut igjen. Men mulig det er meg som tar helt feil her..

Anonymkode: b0949...718

• Liker 1
Skrevet

Det verste er kunder som henger opp. Feil kleshenger, ikke hengt pent, hengt på feil sted, fullprisvarer hengt på salg .. Altså det vi bruker mest tid på er og rydde etter kunder som har ryddet 😅 

er det et stativ utenfor er de vel naturlig og henge det der, ellers la det bli på prøverommet eller gi de til personalet. 

Anonymkode: 810fe...75c

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg pleide å jobbe i klesbutikk, og vær så snill - om det er et stativ utenfor prøverommet, så BRUK DET! :)

Klær skal henge etter riktig størrelse, mange butikker har retningslinjer på hvordan klærne skal henge (bukser brettes inn i midjen for å falle penere fra hengeren, for eksempel), det skal henge i riktig retning for å se ryddig ut...etc. Det er også en fin måte for de ansatte å beholde oversikt over hvilke klær som sirkulerer prøverommene ofte.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Akkurat dette synes jeg er ganske enkelt som kunde: Hvis det står et stativ utenfor prøverommene, henger jeg selvfølgelig klærne der. Hvis det ikke er noe stativ der, henger jeg det tilbake pent der jeg fant det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser an butikken. Butikker med god service og ryddige stativ/bord gjør at jeg tar plaggene tilbake på riktig plass. 

Rotete butikker med lite service, f.eks HM, da gidder jeg ikke. Dessuten er butikkene ofte store og man må gå frem og tilbake for å legge tilbake plagg. Men så har de også stativ utenfor prøverommet. 

Anonymkode: 1fc5a...8dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...