Gå til innhold

Gi julegave til nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i slutten av november og lurer på om dere andre med nyfødt rundt juletider har kjøpt gave til baby? Hun vil jo selvsagt få masse av resterende familie

Anonymkode: b8724...3b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig 

Anonymkode: f4a73...55c

Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å kjøpe noe til en nyfødt, såfremt det ikke er noe spesielt man trenger. 

Penger på sparekonto er gull, nesten uansett alder! 

Anonymkode: 68a3c...414

• Liker 7
Skrevet

Jeg elsker jul, og kjørte på med julekalender, julegaver og nisselue til mine helt fra starten. Søsteren min valgte å vente til de var litt eldre. Begges barn er godt i vater nå - hva har du/dere lyst til?

Anonymkode: 482ff...d04

Skrevet

Våre barn har fått penger på konto til julen de er 3 år. Det bugner over av pakker fra før av og de tenker ikke på at det mangler en gave fra foreldrene heller.
Etter de har fylt 3 har de fått ting de trenger fra før av eller en liten oppmerksomhet (barn bryr seg nada i pris/størrelse) og så et beløp på fondet sitt. Tror vi begynte å kjøpe «vanlige» julegaver i 5-årsalderen 

Anonymkode: 13269...1b4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg elsker jul, og kjørte på med julekalender, julegaver og nisselue til mine helt fra starten. Søsteren min valgte å vente til de var litt eldre. Begges barn er godt i vater nå - hva har du/dere lyst til?

Anonymkode: 482ff...d04

Jeg synes kanskje penger på sparekontoen hørtes ut som en god idé  :heiajente:

Skrevet

Bare kjøp noe barnet trenger, som du uansett måtte kjøpt.

Anonymkode: 9094f...588

Skrevet

Vårt barn fikk livet i gave

Anonymkode: 2c430...190

Skrevet

Eldstemann var ca 3 uker på sin første julaften og fikk julegave av oss. Vi kjøpte noe han kom til å trenge noen måneder senere. Han er det første barnet og det var så utrolig koselig å kunne legge en gave under treet med "Til X fra Mamma og Pappa". Gjør det dere har lyst til, dette er ikke et valg som får konsekvenser for noe som helst. 

• Hjerte 1
Skrevet

Vår er også født sent på året. Vi feiret julaften alene fordi babyen hadde kolikk, så da tror jeg ikke vi hadde egen julegave, siden vi uansett hadde kjøpt inn masse kosedyr og leker. Hvis vi hadde feiret med andre, så tror jeg kanskje vi hadde pakket inn noe som gave, bare for syns skyld. 

Anonymkode: 02521...a5c

Skrevet

Vi ga nesten ikke gaver til barna før de skjønte hva julegaver handlet om. Bare tull å overlesse små barn med gaver. 

• Nyttig 1
Skrevet

Vi ga ikke bursdags- eller julegaver de første 2 årene ca. Sparer til barna og kjøper det de trenger hele året. De var ikke noe særlig interessert i gaver i starten så det ble uansett vi som måtte åpne pakkene.

Anonymkode: f4c86...631

Skrevet

Kjøp en flaske eksklusiv vin som den kan drikke når den fyller 18. 

Anonymkode: 873e4...a2f

Skrevet

Fint med en rangle/kosedyr/sutteklut/babygym/barneromsplakat/liten babyleke som dere kan gi og ta bilde av baby sammen med, det er koselig for barnet senere å se bildet "min første jul" eller dere kan kommentere "den lille favorittbamsen var din første julegave da du var bare 0 år". 

Anonymkode: a1138...087

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har termin i slutten av november og lurer på om dere andre med nyfødt rundt juletider har kjøpt gave til baby? Hun vil jo selvsagt få masse av resterende familie

Selvsagt 

Anonymkode: c7e25...ba7

Skrevet

Vi ga gave og kjøpte julepysj, så vi kunne ta bilder av livets første julefeiring 🤭

Anonymkode: 7c884...4c1

Skrevet

Var helt i ammetåka. Pluss kolikk og lite søvn. Min bror kjørte meg så jeg fikk handlet noen gaver til de voksne, og det var nok det hele. Fødte like før jul, og bare det å forlate babyen par timer føltes merkelig. Så kommer helt an på alder på baby tenker jeg. 

• Hjerte 2
Skrevet

Kosebamser 😀

Skrevet

Vi gav en leke som vi uansett jul eller ikke ville ha kjøpt, men var hyggelig å ha noe under treet til hun på 2 uker. 

Anonymkode: d206b...c1c

Skrevet

Hva med å sette inn en slump penger på en sparekonto? Det vil vel være det beste og nyttigste for en så liten baby. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...