Gå til innhold

Vaskemaskin og tørketrommel. Må ha nye, noen som er bra? Noen å styre unna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her har alt gått på en gang. Byttet oppvaskmaskin for noen uker siden. Og denne uka har både vaskemaskin og tørketrommel tatt kvelden.. 

Har ikke all verden å rutte med. Tenker 10.000 tilsammen på begge er det vi kan bruke. 

Har elkjøp/power pakkepriser på begge deler? Vil gjerne de skal se nogen like ut, nå som vi uansett må kjøpe begge deler samtidig. Og må ha kondens tørketrommel. 

Men viktigst av alt - er det noen maskiner man bør styre unna?? 

Anonymkode: 3d1a5...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fornøyd med AEG. har det både på vaskemaskin og tørketrommel. Vil anbefale deg tørketrommel med varmepumpe, da reduseres strømforbruket ganske heftig. En runde økonomitørking full maskin bruker rett rundt 1,22kWh strøm, noe som er behagelig nå som strømprisene stiger oppover. Men med et såpass stramt budsjett spørs det om det går. 

Nå kommer det antagelig 20 poster som anbefaler Miele snart, uavhengig av hva du har sagt om budsjett. Men har du noe krøll med det elektriske i huset, siden alt røyk samtidig? Har vært litt mye uvær med tilhørende strømbrudd siste tiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Samsung på begge. Ingen problem på 9. år. Det er 10 års garanti.

Anonymkode: 980ac...105

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har Bosch 8 serie (vi er 4 i familien, trenger større kapasitet) og er veldig fornøyd med de begge. Har hatt de i 8 år også. Jeg har ikke kjøpt de dyreste modellene da, men var også heldig med tidspunkt da jeg måtte kjøpe, desember, og det virket som det var salg akkurat da. Poenga at de kostet 6 og 5 tusen hver, og ikke 10-20 tusen hver. 

Svigermor kjøpte samme modell men i 6-serie, både vaskemaskin og tørketrommel, da hennes Miele sluttet å virke. 

Anonymkode: 3dada...53e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har Samsung på begge. Ingen problem på 9. år. Det er 10 års garanti.

Anonymkode: 980ac...105

det er 10 års motorgaranti. Det skulle jeg forresten nevne spesifikt men glemte. Samsung reklamerer med 10 års motorgaranti ("10 års reservedelsgaranti på den digitale invertermotoren") og etter Samsung, gjør flere produsenter det samme. Men det er ikke motor som er svake punkt i vaskemaskin, det er trommeoppheng (spør vaskemaskin reparatører). Du vil altså sannsynligvis aldri trenge den garantien, det er salgstriks. 

Anonymkode: 3dada...53e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man ikke trenger gå for Mielen nå som det er så mye annet bra på markedet, men gå for en vaskemaskin med tor åpning og som har kapasitet over 7 kilo, gjerne med program som du trenger, typ oppfriskingsprogram for skjorter som ikke egentlig trenger vask, egen skyllefunksjon og sentrifuge som ikke krever et skyll og sentrifuger program.. Når det gjelder trommel gå for en som kan takle dyner hvis du vasker slikt.. 

Anonymkode: 39e10...f18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo litt ulike kvalitetsklasser der.

Miele er veldig bra, men dyrt.

Bosch, ASKO, Electrolux, AEG og muligens Samsung og LG er bra.

Hotpoint, Whirlpool, Logik er billige og av elendig kvalitet.

Anonymkode: 02e69...b1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...