AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 Jeg trenger advokat til en stor sak. Har funnet advokaten men ser ut til at saken trenger en runde til i rettsystemet. Jeg kan ikke jobbe (kan ikke forklare her hvorfor - det er del av saken). Trenger cirka 2-300 000 tusen kroner. Det er helt uaktuelt med Spleis. I første omgang tenker jeg på å ta opp studielån. Har ikke mye boliglån, men har 2 barn og lav inntekt. Noen som har noen gode ideer? Anonymkode: 8866b...8e9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #2 Skrevet 24. oktober 2023 Refinansiere boliglån? Selge ting? Finne en billigere advokat (har du lav inntekt finnes det muligheter)/ sjekke om du har advokat via forsikring/fagforening el? Anonymkode: f5a7b...a60 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #3 Skrevet 24. oktober 2023 Fri rettshjelp? Det gjelder jo under en viss inntekt. Du sier bare "lav inntekt", men hva som man anser som lavt er veldig forskjellig fra person til person Selge ting av verdi, bunad/malerier, vintage klær/merkeklær. Kjøp billige møbler, puss de opp, og selg igjen. Selg unna alt du ikke trenger, alt hjelper. Anonymkode: 4c5d8...054
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #4 Skrevet 24. oktober 2023 Du har ikke noe forsikring som dekker advokat? Event gjennom noen forbund du er medlem av? Anonymkode: 9fa69...dc3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #5 Skrevet 24. oktober 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Refinansiere boliglån? Selge ting? Finne en billigere advokat (har du lav inntekt finnes det muligheter)/ sjekke om du har advokat via forsikring/fagforening el? Anonymkode: f5a7b...a60 Kan ikke bytte advokat. Hun er heller ikke av de dyreste. Tror strengt tatt hun tar mer betalt jo høyere inntekt folk har. Er ikke lenger medlem av fagforeningen for mitt yrke. Anonymkode: 8866b...8e9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #6 Skrevet 24. oktober 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Fri rettshjelp? Det gjelder jo under en viss inntekt. Du sier bare "lav inntekt", men hva som man anser som lavt er veldig forskjellig fra person til person Selge ting av verdi, bunad/malerier, vintage klær/merkeklær. Kjøp billige møbler, puss de opp, og selg igjen. Selg unna alt du ikke trenger, alt hjelper. Anonymkode: 4c5d8...054 Har ikke lav nok inntekt for fri rettshjelp. Tror det stort sett bare gjelder de på sosialstønad eller 100% uten inntekt. Anonymkode: 8866b...8e9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #7 Skrevet 24. oktober 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Refinansiere boliglån? Selge ting? Finne en billigere advokat (har du lav inntekt finnes det muligheter)/ sjekke om du har advokat via forsikring/fagforening el? Anonymkode: f5a7b...a60 Lånet er via Husbanken. Tror ikke de driver med sånt? Anonymkode: 8866b...8e9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #8 Skrevet 24. oktober 2023 Sjekk innboforsikringen din. Vi brukte akkurat den, og den dekket 80% inntil 100 000... Anonymkode: 61442...f44
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #9 Skrevet 24. oktober 2023 Tjener du over 350000 tjener du ikke såå lite.. Anonymkode: 562f1...fcd
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #10 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Lånet er via Husbanken. Tror ikke de driver med sånt? Anonymkode: 8866b...8e9 Jo, det gjør de, men det kommer an på omstendigheter. Hadde kontaktet dem og spurt. Anonymkode: f5a7b...a60
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #11 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tjener du over 350000 tjener du ikke såå lite.. Anonymkode: 562f1...fcd Jo, det gjør man, ærlig talt. Jeg hadde aldri klart å forsørge meg og ungene på en så lav lønn. Anonymkode: f5a7b...a60
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #12 Skrevet 24. oktober 2023 Om det er en sikker sak så kan dere vinne det først. Etterpå utbetales advokaten av de pengene som ble vunnet frem. Gjør det hele tiden slik. Om advokaten din ikke gjør det, så er det enten drit advokatskikk eller noen andre ugler i mosen. Anonymkode: f668c...d4f
newman01 Skrevet 24. oktober 2023 #13 Skrevet 24. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: I første omgang tenker jeg på å ta opp studielån. Det er jo ikke bare-bare å ta opp studielån. Først og fremst må man normalt sett være student, og så blir de pengene betalt ut over litt tid. Vil vel ta nesten 3 år før du har fått ut 300k til advokaten. 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #14 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sjekk innboforsikringen din. Vi brukte akkurat den, og den dekket 80% inntil 100 000... Anonymkode: 61442...f44 Samme her. Innboforsikringen tar 80% av advokatregningen. Anonymkode: 555ad...4bb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #15 Skrevet 24. oktober 2023 Prøv https://foreninger.uio.no/jurk/ eller https://foreninger.uio.no/jussbuss/ som er drevet av jusstudenter. De kan nok ikke føre saken for deg, men de kan kanskje gi deg noen innspill på om du har er god sak eller ikke. Hvis du er sikker på å vinne, kjør på. Men hvor sikker er du? Eller burde du være? Her ville jeg ha hørt med andre før jeg kanskje hadde kastet bort masse penger (uten å kjenne din sak, det kan jo også være et æresspørsmål om å få noen til å svette selv om du vet at du kanskje ikke vinner så vinner du litt...) Anonymkode: 5e8a6...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #16 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Prøv https://foreninger.uio.no/jurk/ eller https://foreninger.uio.no/jussbuss/ som er drevet av jusstudenter. De kan nok ikke føre saken for deg, men de kan kanskje gi deg noen innspill på om du har er god sak eller ikke. Hvis du er sikker på å vinne, kjør på. Men hvor sikker er du? Eller burde du være? Her ville jeg ha hørt med andre før jeg kanskje hadde kastet bort masse penger (uten å kjenne din sak, det kan jo også være et æresspørsmål om å få noen til å svette selv om du vet at du kanskje ikke vinner så vinner du litt...) Anonymkode: 5e8a6...aa0 Beste forslag så langt. JURK og Jussbuss kan realitetsvurdere saken din, og gi deg råd om det er noe å gå videre med. Dessverre er det mange advokater (tror jeg) som tar på seg å føre saker på for svakt grunnlag. Anonymkode: 64d4d...5fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå