Gå til innhold

Hva koster privat inseminering?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en stund nå tenkt på å få et søsken til sønnen min. Jeg er alene med han, men ønsker et barn til. Prøvde å snakke med fastlegen min om henvisning offentlig, men hun var ikke behjelpelig der. Ikke vet jeg om man får inseminering offentlig heller om man er alene og allerede har barn? 

Uansett,  så ønsker jeg meg et barn til. Og siden jeg er singel så må jeg altså ha litt hjelp. Er det noen som har et estimat på pris for inseminering privat? Tenker å bestille meg en samtale med en klinikk over nyåret også, men  greit å vite litt i bunnen. 

Og hvem klinikk anbefales på østlandet?

Sleng gjerne med tips og råd for prosessen også, da jeg synes det er vanskelig å finne god info på nett.

Anonymkode: bbcc7...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har en stund nå tenkt på å få et søsken til sønnen min. Jeg er alene med han, men ønsker et barn til. Prøvde å snakke med fastlegen min om henvisning offentlig, men hun var ikke behjelpelig der. Ikke vet jeg om man får inseminering offentlig heller om man er alene og allerede har barn? 

Uansett,  så ønsker jeg meg et barn til. Og siden jeg er singel så må jeg altså ha litt hjelp. Er det noen som har et estimat på pris for inseminering privat? Tenker å bestille meg en samtale med en klinikk over nyåret også, men  greit å vite litt i bunnen. 

Og hvem klinikk anbefales på østlandet?

Sleng gjerne med tips og råd for prosessen også, da jeg synes det er vanskelig å finne god info på nett.

Du kan søke om søskenforsøk som enslig gjennom det offentlige. Da vil du først få tilbud om insemineringsforsøk hvis du er frisk men funker ikke det etter 6 forsøk, vil du få tilbud om ivf.

Du kan også oppsøke privat klinikk, der koster ett insemineringsforsøk ca 10 000 + donor som koster rundt 20 000,- så det vil fort koste 30 000,- for ett enkelt insemineringsforsøk hos privat klinikk.

Anonymkode: 6bfe5...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 10 000 for selve inseminasjon og så var det 20 000 for donorsæd til 3 forsøk). Lønnet seg å bestille flere da det kostet en del med gebyr og frakt og var usikker på om det ville gå på første forsøk. Det gjorde det, og har nå til 2 forsøk til når jeg er klar for det.

Anonymkode: d17e1...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan søke om søskenforsøk som enslig gjennom det offentlige. Da vil du først få tilbud om insemineringsforsøk hvis du er frisk men funker ikke det etter 6 forsøk, vil du få tilbud om ivf.

Du kan også oppsøke privat klinikk, der koster ett insemineringsforsøk ca 10 000 + donor som koster rundt 20 000,- så det vil fort koste 30 000,- for ett enkelt insemineringsforsøk hos privat klinikk.

Jeg er ikke ts men lurer på det du skriver øverst. Er enslig og ønsker søsken til min. Ønsker å bruke samme donor. Kan jeg det via det offentlige? Hvem kontakter man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke ts men lurer på det du skriver øverst. Er enslig og ønsker søsken til min. Ønsker å bruke samme donor. Kan jeg det via det offentlige? Hvem kontakter man?

Hvis du tar det gjennom det offentlige kan du desverre ikke velge å få samme donor som barnet dunhar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må jeg da til privat gyn for henvisning? Med tanke på at min fastlege svarte at det har hun ingenting med? 

Vil jo da lønne seg å gjøre det offentlig. 

Takk for svar😊

Ts

Der forsvant anonymiteten og😅

Endret av Anjatapinjata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Betalte 10 000 for selve inseminasjon og så var det 20 000 for donorsæd til 3 forsøk). Lønnet seg å bestille flere da det kostet en del med gebyr og frakt og var usikker på om det ville gå på første forsøk. Det gjorde det, og har nå til 2 forsøk til når jeg er klar for det.

Så donorsæd for 3 forsøk koster ca 20000kr? Så kommer alt annet i tillegg da. Hva endte du opp med å betale? 

Er det evt mulig med en betalingsplan eller må alt betales med en gang?😊

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du se priser, donorsæd kan du sjekke på foreks cryos. Tror ikke jeg har betalt mer enn 10.000 for sæd men det var vel i fjor og da hadde prisene allerede doblet seg, så de har sikkert gått opp igjen. 
Man må også kjøpe en barnerett første gang man kjøper sæd, det står nok priser på cryos på det og. 
Denne klinikken kan jeg forsåvidt også anbefale varmt. 
Medisiner til IUI er ofte bare evnt en eggløsningssprøyte hvis alt er i orden ellers, det koster litt over 400. 

https://www.klinikkhausken.no/prisliste?gclid=EAIaIQobChMIpt2SrIOIggMV9kZBAh1VcAo9EAAYASABEgL5m_D_BwE

Anonymkode: ae238...96f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anjatapinjata skrev (1 time siden):

Må jeg da til privat gyn for henvisning? Med tanke på at min fastlege svarte at det har hun ingenting med? 

Vil jo da lønne seg å gjøre det offentlig. 

Takk for svar😊

Ts

Der forsvant anonymiteten og😅

Du kan gå til privat gynekolog å få den til å henvise til offentlig klinikk om du ønsker.

Jeg bil anbefale deg på det sterkeste å bruke offentlig før du går over til privat  

Har selv svidd av nesten 300 000,- på private klinikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du kan gå til privat gynekolog å få den til å henvise til offentlig klinikk om du ønsker.

Jeg bil anbefale deg på det sterkeste å bruke offentlig før du går over til privat  

Har selv svidd av nesten 300 000,- på private klinikker

Da skal jeg gjøre det😊 var usikker på om det var en mulighet.  Takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du lett gravid? Kan fort være billigere å gå rett på IVF.. 

Anonymkode: f1ddd...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i denne prosessen nå privat. Kan gå offentlig som enslig, men det er lange ventetider. Når jeg først bestemte meg, ville jeg bare igang. Kunne starte så fort jeg ville privat. 

Kontaktet først en privat klinikk, i mitt tilfelle Hausken. Tok en fertilitetssjekk der, som jeg mener koster rundt 2500,-. 

For tre forsøk, som jeg har betalt for for å ha ro i hele situasjonen har jeg betalt: 

30.900 for tre donorstrå (med frakt og barnerett inkludert) 

23.500 for tre insemineringsforsøk (3-pakke). 

Du kan kjøpe et og et strå, og betale for hver enkelt inseminering. Men går det ikke på første forsøk, så vil det bli veldig dyrt å betale enkeltvis. 

Hvor holder du til? 

Anonymkode: 28c55...6c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er i denne prosessen nå privat. Kan gå offentlig som enslig, men det er lange ventetider. Når jeg først bestemte meg, ville jeg bare igang. Kunne starte så fort jeg ville privat. 

Kontaktet først en privat klinikk, i mitt tilfelle Hausken. Tok en fertilitetssjekk der, som jeg mener koster rundt 2500,-. 

For tre forsøk, som jeg har betalt for for å ha ro i hele situasjonen har jeg betalt: 

Du kan kjøpe et og et strå, og betale for hver enkelt inseminering. Men går det ikke på første forsøk, så vil det bli veldig dyrt å betale enkeltvis. 

Hvor holder du til? 

Og angående betaling. Betaling for donor skjer direkte til sædbanken, så den må betales før det sendes avgårde. For behandlingen hos klinikken kan du få betalingsavtale rentefritt i to år, altså for beløpet 23.500. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor holder du til? 

Takk for godt svar😊 holder til i Østfold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Blir du lett gravid? Kan fort være billigere å gå rett på IVF.. 

Anonymkode: f1ddd...438

Ble lett gravid med første barnet ja😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...