AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 Drikker ikke kaffe, så kan drikke en kopp eller to svart te daglig. Og så lurer jeg på om denne teen er «godkjent»? Ingrediensene er sort te (✅) og kardekommesmak/kardemommearoma??? Er det skadelig? Anonymkode: 980d6...158
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #2 Skrevet 24. oktober 2023 Jeg ville selv holdt meg unna den. Men det er fordi jeg kutter helt ut koffein. Prøv heller å finne gode koffeinfrie te sorter, som feks rooiboos Anonymkode: 72e9e...7bf
Fame Skrevet 24. oktober 2023 #3 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg ville selv holdt meg unna den. Men det er fordi jeg kutter helt ut koffein. Prøv heller å finne gode koffeinfrie te sorter, som feks rooiboos Anonymkode: 72e9e...7bf Ja, ts. Skal ikke være noe problem å drikke den 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #4 Skrevet 24. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Drikker ikke kaffe, så kan drikke en kopp eller to svart te daglig. Og så lurer jeg på om denne teen er «godkjent»? Ingrediensene er sort te (✅) og kardekommesmak/kardemommearoma??? Er det skadelig? Anonymkode: 980d6...158 at du tørr å spørre på ett forum der folk troller hele tiden.... Ville heller gått til sikre helsekilder. Anonymkode: 5134c...71b
Gjest Chicchi Skrevet 24. oktober 2023 #5 Skrevet 24. oktober 2023 Det skal nok gå helt fint Bare du ikke drikker store mengder. Urteteer skal man også være forsiktig med. Jeg drikker faktisk kaffe i svangerskapet, omtrent annenhver dag.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #6 Skrevet 24. oktober 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ville selv holdt meg unna den. Men det er fordi jeg kutter helt ut koffein. Prøv heller å finne gode koffeinfrie te sorter, som feks rooiboos Anonymkode: 72e9e...7bf Hæ, jeg trodde roiboos var en te-type man ikke skulle drikke. Iallfall ifølge Helsenorge: "Urteteer, te av rooibos og ammeteer kan inneholde plantegifter (pyrrolizidinalkaloider) som kan ha helseskadelige effekter for barnet." https://www.helsenorge.no/gravid/kosthold-for-gravide/ Anonymkode: 980d6...158 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #7 Skrevet 24. oktober 2023 6 hours ago, Fame said: Ja, ts. Skal ikke være noe problem å drikke den Takk! 5 hours ago, Chicchi said: Det skal nok gå helt fint Bare du ikke drikker store mengder. Urteteer skal man også være forsiktig med. Jeg drikker faktisk kaffe i svangerskapet, omtrent annenhver dag. Takk! Ja, det var nettopp det med urteteer som gjør det så vanskelig. Siden man skal begrense kaffemengde OG nesten ikke kan drikke noen teer, så er det nesten ingen varme drikker igjen å drikke. Vanligvis er jeg veeeldig glad i te. Uansett, takk for svar! Anonymkode: 980d6...158 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå