AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 Har over en tid brukt lave doser med Paralgin forte og tramadol (av medisinsk årsak, ikke misbruk) og har nå sluttet å ta disse da det ikke lenger er behov for slike smertestillende. Har ikke hatt noen voldsomme kroppslige abstinenser, men er nå på dag 6 og føler meg fortsatt skikkelig nedstemt og til tider depressiv.. tenker jo det kan komme av medisinene jeg nå har sluttet på, men begynner å lure siden det ikke går over.. mitt naive sinn trodde det verste av abstinenser/ettervirkninger skulle være over på 2-3 dager kan noen dele sine erfaringer med dette? som sagt så har bruken vært begrenset, så hører gjerne fra de som har vært i lignende situasjon❤️ Anonymkode: 411c9...c78
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #2 Skrevet 24. oktober 2023 Det er tramadolen. Den har en antidepressiv effekt mye mer effektiv enn noe annen faktisk antidepressiva der ute.. den gjør noe med serotoninnivå i hjernen. Brukte det når jeg hadde prolaps i ryggen. Tror det var 100 mg x 3 om dagen. Nå er jeg deprimert i utgangspunktet da, men tok lang tid før jeg skjønte at det var tramadolen som gjorde meg i godt humør. Følte meg ikke lenger deprimert på tramadol. Men siden du ikke er deprimert i utgangspunktet regner jeg med at det er fordi ting må normaliseres i hodet igjen, tilbake til normalen. Vet det kan ta flere uker Anonymkode: be464...710 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #3 Skrevet 25. oktober 2023 Jeg bruker paralgin forte ofte daglig (om kvelden før sengetid) pga sykdom med smerter. Kan også være uten i lengre perioder (uker) når smerter er mindre. Blir ikke nedstemt eller deprimert i periodene uten. Tramadol kan jeg ikke ta for jeg blir så kvalm av dem. Paralgin forte er den eneste smertestillende jeg ikke har bivirkninger av. Anonymkode: 73582...f7d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #4 Skrevet 25. oktober 2023 Opiater gir eufori. Så selv om du har tatt lave doser så merker nå kroppen at den ikke har fått tilført legemiddelet den har fått en stund. Det er en mild form for abstinens og det kan ta opptil et par uker før det er helt borte. Anonymkode: c2b06...21b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå