AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 Jeg og samboer er veldig forskjellige her. Jeg kjøper kun leker til jul og bursdag, og kanskje noe brettspill og tegnesaker en gang i blant. Mens samboer kjøper nye leker stadig vekk. Det flyter over av biler og dinosaurer, og barnet virker til å bli svært bortskjemt av dette. Før han i det hele tatt har rukket å åpne en ny leke som samboer har kjøpt, begynner han å spørre etter en ny en. Og på butikken er det mas hele tiden. Det er faktisk så ille at vi knapt kan gå på handletur med han, uten at han maser og forventer leker. Særlig når samboer er med. Samboer er også så svak at han ofte ikke klarer å si nei også. Så når barnet har fått nei fra meg, spør han faren som gjerne sier ja. Og ja, jeg har forsøkt å snakke med han flere ganger om at vi må være samkjørte. Men samboer kan si til barnet før vi går ut at det ikke blir noe i dag, for så å ende opp med å kjøpe noe likevel. «Den var jo litt kul da». Jeg frykter barnet aldri vil lære seg verdien av ting og bli veldig bortskjemt. Er jeg rett og slett for streng? Er det vanlig at barn får nye leker i hytt og pine? Hva er normalen hos dere? Anonymkode: 41b20...05e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #2 Skrevet 24. oktober 2023 Ikke veldig ofte, men det varierer. Vanlig er jul, bursdag og sommerferie. Men jeg tar ikke barna med på kjøpesenter uten at de får noe. Mine barn maser ikke. Spør sjeldent om å få noe. Blir glade for det de får. Anonymkode: 65146...111
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #3 Skrevet 24. oktober 2023 Bursdag og jul + en god del kosedyr og dilldall vi kjøper når vi drar på sommerferie (Dyrparken f.eks). Kjøper hobbybøker og fargede ark og sånt utenom. Og hun får sportsutstyr som sykkel og sparkesykkel (hun har bursdag sent på høsten). Har også kjøpt noen enkle uteleker, som hoppetau og såpebobler nå når jeg tenker meg om. Fant ikke igjen det hun brukte i fjor. Men prøver å ikke kjøpe leker utenom jul, bursdag og ferietur. Anonymkode: 569b0...41b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #4 Skrevet 24. oktober 2023 Vi går fort forbi lekene på butikken, med beskjed om at hun kan ønske seg ting til bursdag/jul. Unngår lekebutikken. ☺️ Anonymkode: 569b0...41b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #5 Skrevet 24. oktober 2023 Hver mnd hvertfall Anonymkode: 6664c...854
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #6 Skrevet 24. oktober 2023 Hver mnd ca🫢 men det er når mannen er ute og reiser, borte 1 uke om gangen ca 1 gang i mnd. Blitt mer reising og ikke klart å skru ned forventningen til leker per tur. Her hjemme kan vi fint gå i lekebutikken uten å kjøpe noe. Anonymkode: d5298...b74
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #7 Skrevet 24. oktober 2023 Sjeldent fordi de leker ikke med det. Eller yngste gjør det da. Men eldste vil ha og ha og ha, leker med det i to dager så er det stopp. De pleier ikke få noe hver gang vi er på et kjøpesenter. Heller tvert imot.. Ser kanskje jeg er for streng, men hvor skal vi ha alt når de ikke leker med det... Anonymkode: 65e96...2af
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #8 Skrevet 24. oktober 2023 Det kommer an på hva du kaller leker. Kjøper jevnlig tegne- og malesaker, som malebok, fargeblyanter, tusj osv. Kjøpte bøtte/spade og en badeball i sommer. Vi har også kjøpt et ringspill. Vi har flere barn, så ikke mye på hver. Blir gjerne noen aktivitetsleker/sportsutstyr til jul og bursdag. Anonymkode: b64de...deb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #9 Skrevet 24. oktober 2023 Ikke så ofte nå lenger, men da han var mindre kjøpte jeg mye utenom jul og bursdag. Nå er han snart 5 og føler han har det meste egentlig. Trenger mer lego, men har ellers "alt" av biler, tog, actionfigurer, utkledning og rollelek. Anonymkode: 5d802...e49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå