Gå til innhold

Permittering, endre perm og amming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme med baby 5 måneder. Egentlig til januar 2024, men nå vurderer vi å endre litt.. 

Mannen begynte i ny jobb i sommer og er derfor egentlig i prøvetid tror jeg. Nå må de permittere og han permitteres fra november. Etter 15 dager må han over på dagpenger, noe som ikke akkurat er gunstig for oss økonomisk sett. 

kan vi endre permisjonen nå slik at han tar ut pappaperm nå fra slutten av november, istedet for å måtte på dagpenger? Da går jeg isåfall ut i jobb igjen, og tar resten av min perm når han er ferdig. (Dette er klarert med min arbeidsplass)

Da har han litt tid på seg til å se seg om etter ny jobb og vi slipper å gå i minus hver måned..

og, det gjør jo litt vondt i hjertet når man har en baby man skal dra fra så tidlig og jeg er veldig redd med tanke på ammingen osv. redd det skal ødelegge..

han fullammes ennå, så da fikk jeg plutselig litt dårlig tid..

Skal nevnes at jeg har kort vei til jobb (3-4 min å kjøre) og mulighet for ammefri. 

Noen som har erfaringer med det? Har dere klart å holde på ammingen etter jobbstart?🥺

Anonymkode: b0587...77d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel blir baby når han går ut i perm da? 6 mnd? Jeg gikk tilbake på jobb når min var 7,5 mnd. Det gikk greit med amming, jeg ammet til over året :) Men jeg hadde mulighet for hjemmekontor og hadde 2 timer betalt ammefri, så det hjalp jo veldig på logistikken så jeg faktisk fikk ammet på dagtid også. Det var både litt vondt å dra fra baby så tidlig men også fint å komme tilbake på jobb og få litt pause fra babytilværelsen som jeg syntes var ganske slitsom og kjedelig til tider.. Personlig hadde jeg ikke følte meg helt klar ved 6 mnd men jeg vet andre familier der det gikk fint. 

Om far skal bruke egen kvote så kan dere jo vurdere gradert også, at du feks har 1 eller 2 dager perm i uka og han har 3 eller 4. Det er mulig å kombinere det sånn om man bruker av kvotene sine (mer komplisert om far skal ta felleskvote pga aktivitetskravet)

Anonymkode: 69686...493

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...